Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Marktplaats

Tokina AT-X 300mm 2.8 AF PRO voor Canon

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 21 Mar 2012, 12:05    Post subject: Tokina AT-X 300mm 2.8 AF PRO voor Canon
Dit is de nieuwste en best presterende versie van de 300mm 2.8 lenzen van Tokina. Het betreft de versie met de gouden ring. De lens heeft een Canon EF vatting. De lens is 100% in orde en ziet er nog uit als nieuw, op een paar lichte gebruikssporen na. Hij is dan ook pas in december gekocht bij de gerenommeerde fotozaak Audiophil in Aken. Er zit nog anderhalf jaar garantie op!

Vraagprijs is 1100 euro.

Ik verkoop hem om er een Canon 35mm 1.4 L voor terug te kopen. Een ruil met deze lens is ook mogelijk.

Deze superlichtsterke telelens wordt tegenwoordig niet meer geproduceerd en wordt dan ook niet vaak aangeboden.

Qua scherpte doet hij niet onder voor de Canon en Sigma varianten. Zie ook de reviews hierover. Hij is alleen veel goedkoper. Ook is hij gebouwd als een tank. Zeer degelijk.

Nadelen zijn dat de focus wat geluid maakt en dat hij wat last heeft van CA in situaties met tegenlicht. Maar dat is vrij eenvoudig te corrigeren in de nabewerking.

Bij de lens zit inbegrepen een UV filter, schroefdop, zonnekap, lenstas en opbergdoos en de originele doos.

De lens is enkel en alleen af te halen (in Sittard), zodat deze ook direct getest kan worden. Ik stuur hem niet op!

Voor voorbeeldfoto's die ik met deze lens de afgelopen tijd gemaakt heb, kunt u deze link bezoeken: http://www.davidpeskens.nl/storage/tokina
Back to top
Reply with quote

peter wijn

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 21 Mar 2012, 15:45    Post subject:
(mooie foto's!)

succes met de verkoop.
het lijkt me een moordlens voor dit geld. Goedkoper dan een (nieuwe) F4.
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Marktplaats

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum