Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Tamron extender

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 21 Jun 2006, 22:51    Post subject:
Volgens mij zijn het twee verschillende converters. De ene is zwart met 4 elementen, de andere wit met 7 elementen. Je kunt ze hier bekijken op de Tamronsite:

http://www.tamron.com/lenses/prod/teleconverters.asp

groet,
Jan

Fuse

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 22 Jun 2006, 8:19    Post subject:
Ik een tijd geleden ook de 1,4 versie met 7 elementen besteld. Zou ook wit moeten zijn terwijl ik een zwarte kreeg.
Nu de resultaten zijn in elk geval wel ok, dus ik veronderstel dat het wel degelijk de 7 elementen versie is. De goedkopere versie schijnt, niet echt goed te zijn. Dus je zou waarcshijnlijk wel zien dat de foto's niet echt goed zijn.

www.bartheirweg.com
Back to top
Reply with quote

Jan Hendriks

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 22 Jun 2006, 8:52    Post subject:
Fuse wrote:
Ik een tijd geleden ook de 1,4 versie met 7 elementen besteld. Zou ook wit moeten zijn terwijl ik een zwarte kreeg.
Nu de resultaten zijn in elk geval wel ok, dus ik veronderstel dat het wel degelijk de 7 elementen versie is. De goedkopere versie schijnt, niet echt goed te zijn. Dus je zou waarcshijnlijk wel zien dat de foto's niet echt goed zijn.

Zelf heb ik de goedkope Tamron 1.4x en ben daar zeer tevreden over. Vooral ook omdat de AF op mijn 350D en 30D gewoon blijft werken in combinatie met mijn 400mm 5.6. Overigens is dat kwaliteitsverschil hoofdzakelijk te merken bij lenzen met een grote diafragma opening. Bij bv de 400mm 5.6 is het te verwaarlozen. Zie hiervoor op de site van Konijnenberg (details):

http://www.fotokonijnenberg.nl/product_list.php?idc=265

groet,
Jan

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum