Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Camping Extremadura

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 18 May 2012, 13:02    Post subject: Camping Extremadura
Zoals hier een tijdje geleden al eens aangehaald trek ik in September naar extremadura.
Wij zouden op camping monfraque willen verblijven in een tent en stuurden hier al enkele keren een (Engelstalige) mail voor maar kregen nog steeds geen antwoord.
Ik vermoed dat er hier wel mensen zullen zijn met ervaring op deze camping, hoe reserveerden jullie een plaatsje? En waren jullie tevreden over deze camping?

Of zijn er daar in de buurt nog andere campings die de moeite zijn (en niet te duur)?

Alvast bedankt,
Ruben
Back to top
Reply with quote

Martijn de Jonge

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 18 May 2012, 14:56    Post subject:
Uitstekende camping, wij komen er al sinds de opening in 1992. Raar dat er geen reactie komt want Pilar reageert meestal heel vlot. Voor kamperen is de steeneiken zone buiten de caravanvcamping zeer de moeite waard, blauwe ekster en roodkopklauwier komen er bij de tent. José, de man van Pilar, organiseert tochten met de 4-wheeldrive en kan goede tips geven over vogels en zoogdieren. Bij de receptie en winkeltje werkt Marianne, een Belgische die ook zeer coöperatief is. Voor het camping gedeelte tussen de steeneiken is reserveren feitelijk niet nodig, zeker in september niet. Over het algemeen wordt er bij langer verblijf korting gegeven op de staanplaats, de tarieven zijn sowieso niet zo hoog.

Er zijn geen andere campings in de buurt van Monfraqüe.

Groet, Martijn de Jonge

ruben vdb

PostPosted: Sat 19 May 2012, 10:50    Post subject:
Bedankt!
En blijkbaar zal er met onze vorige mailtjes toch iets fout zijn gegaan want deze morgen antwoord gekregen..

Ik kan alvast niet wachten tot het september is!
Back to top
Reply with quote

Gertjan de Zoete

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 19 May 2012, 11:37    Post subject:
Beste Ruben,
Er is e.e.a. veranderd op de camping. Zo is het beoogde steeneikenveldje niet meer beschikbaar om op te kamperen; dus moet je 'gewoon' op de camping staan. Waar overigens niets mis mee is.
Wil je meer info over Extremadura, neem dan contact met ons op, want wij wonen er.
Hartelijke groet, Gertjan
Back to top
Reply with quote

josephine

PostPosted: Sat 19 May 2012, 17:01    Post subject:
Je gaat niet teleurgesteld worden Ruben.
De camping is eenvoudig maar wordt heel goed onderhouden. Wij zoeken er altijd een plekje aan de rand, dan sta je vaak tussen vaste gasten, en dat is ook leuk voor de sociale contacten. Er heerst een fijne ontspannen sfeer.
Wij hebben zelf nooit gereserveerd, altijd plek en ook altijd nog keuze (mei/juni en aug/sept).

In Caceres is ook nog een camping, waar ik geen ervaring mee heb maar ik heb wel mensen gesproken die behoorlijk tevreden waren. Nadeel is daar de ligging bij of in een industrieterrein, maar het voordeel is dat je wel veel dichter bij de mooiste steppegebieden zit. Vanuit camping Monfragüe is dat toch al gauw een dik uur rijden en als je dat een paar keer wil herhalen - en dat wil je - dan kost dat gewoon veel tijd.
Als je graag ook naar de bergen in het noorden wil gaan dan zijn daar een hele bende andere campings, waaronder die in Plasencia zelf, Chopera of zo. Niet te vergelijken met de Monfrague camping, druk en rommelig.

Gewoon gaan, van te voren alvast wat kaarten mee, dan ga je het naar je zin hebben.

grtz, josephine
Back to top
Reply with quote

ruben vdb

PostPosted: Sun 20 May 2012, 11:51    Post subject:
Bedankt nog voor de reacties!
Het zal dus camping monfraque worden.
Het is de eerste keer dat we gaan, dus zal nog wat zoeken worden en vooral genieten! Ik ben hier al volop bezig met opzoeken en we zullen inderdaad tijd tekort komen.. Maar het zal wel niet bij die ene keer blijven.
Als ik nog vragen heb horen jullie het wel..

Bedankt,
Ruben
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum