Gender: Male Age: 31 Joined: 07 Mar 2009 Posts: 261 Location: Kortessem (België)
Posted: Sat 23 Jun 2012, 22:25 Post subject: Vogels in de buurt van St-Tropez
Hallo allemaal
Ik ga binnenkort een 10tal dagen naar Zuid Frankrijk op enkele kilometers van St-Tropez vandaan.
Ik zou graag bijeneters, hoppen en al de rest wat ook nog voor de lens wil komen fotograferen.
Zijn er goede plaatsen in de buurt daar of naar welk biotoop moet ik daar zoeken?
Groetjes
Pascal Gielen _________________ Canon 5D Mark III
Canon EOS 7D
Canon 300mm 2.8L IS USM , Canon 100mm macro USM en nog een 1.4 teleconvertor.
Gender: Male Age: 71 Joined: 10 Jan 2005 Posts: 806 Location: Rotterdam
Posted: Sun 24 Jun 2012, 9:19 Post subject:
Ik kom al een aantal jaren aan de Côte 'd azur , en ik moet je eerlijk zeggen dat er langs de kuststrook niet veel te zien valt.
Heb er veel IJsvogels gezien langs de Saigne (Port Grimaud), en ben in de avonduurtjes veelal wat meer van de kust afgereden, zonder leuke waarnemingen.
Op onderstaande link kun je de waarnemingen van Frankrijk een beetje volgen, alsook de populatie-dichtheid.
Ik kom al een aantal jaren aan de Côte 'd azur , en ik moet je eerlijk zeggen dat er langs de kuststrook niet veel te zien valt.
Klopt, buiten veel Vlaamse gaaien en een paar straatmussen valt ginds bijzonder weinig gevogelte te bespeuren.
Ik zeul ook al enkele jaren m'n fotomateriaal mee in de hoop mooie vogelplaatjes te schieten maar telkens kom ik van een kale reis thuis.
Aad Verkuijl wrote:
Overigens: in St. Tropez zelf wel veel vreemde vogels
are you talking to me? _________________ ••Pentax K-3 & wat glaswerk
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum