Posted: Mon 17 Sep 2012, 21:36 Post subject:
Dit lijkt me goed nieuws voor natuurfotografen. De specs spreken me erg aan. Omdat de zwakste punten van de 5DMkII aangepakt lijken te zijn, zonder meteen door te slaan in prijs (MkIII).
Eigenlijk ben ik aan het sparen voor een (tweedehands) 5DMkII, maar ik wacht nog met een camera kopen tot de 6D test gepubliceerd worden.
Overigens laten de key features GPS en WiFi me volledig koud.
Posted: Mon 17 Sep 2012, 22:13 Post subject:
Volgens mij werkt de naamgeving niet mee. Op basis van wat ik lees, zou ik zeggen:
De 6D is de opvolger van de 5DmkII
De 5DMkIII is een 'low-budget' 1Dx
EDIT: de knoppen lay-out bevalt me wel (zie link the-digital-picture). Alles lijkt wat logischer geplaatst dan de 5D´s. Bovendien heeft de 6D de playback knop aan de rechterkant zitten. Erg fijn als je vanuit de hand fotografeert. _________________ http://www.flickr.com/photos/michiel_snijders/
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Tue 18 Sep 2012, 10:58 Post subject:
@John: beetje kort door de bocht.... Zijn naar preproductiemodellen aan het kijken geweest. Er is geen foto mee geschoten. Het enige waar ze over vallen is een "gedateerd" autofocus systeem, 9 i.p.v. 11 af-punten. Om daar dan de conclusie aan te verbinden dat de camera niet geweldig is!
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Ik krijg meer de indruk dat Canon probeert de schade te beperken met deze 6D aankondiging. Het hele jaar is Nikon ze steeds voor met nieuwe camera's die veel opzienbarender zijn en goedkoper.
Deze 6D lijkt me een late reactie op de Nikon D600. Die heeft niet alleen veel betere specificaties voor ongeveer dezelfde prijs maar is vanaf nu te koop en niet pas in december.
Er zit ook nog een 3D aan te komen wat weer een late reactie lijkt op de D800.
De 1X is als ik de reacties wel goed opgewassen tegen de D4 van Nikon maar is toch ook een stuk duurder (zo'n € 1200,-). _________________ Gr, Erik.
Gender: Male Age: 60 Joined: 28 Jan 2006 Posts: 121 Location: Tilburg
Posted: Tue 18 Sep 2012, 13:27 Post subject:
@Ruud, Ik schreef niet voor niets dat we nog even moeten wachten tot de eerste echte testen
Verder vind ik op basis van de eerste specificaties dat het tegenvalt (Mis oa een goed AF systeem zoals de 7D, en jammer dat de bediening anders is dan de 5 D, 7D, 1D)
Maar zoals al eerder even afwachten
Groet, John _________________ Digiscoping : Fuji E900, Pentax 80-ED .
Posted: Tue 18 Sep 2012, 19:35 Post subject:
Nergens lees ik of de AF een verbeterde versie van de MarkII is, of een simpele variant van de 1Dx/5DMarkIII. Interessant is in ieder geval dat de 6D op papier goed kan focussen bij weinig licht.
Ook lees ik nergens of door de DIGIC 5+ processor de 6D een grotere bufferruimte heeft dan de Mark II. In de MarkIII is het voordeel van de 5+ processor dat de ruisprestaties beter zijn geworden.
Gelukkig kunnen we nog een paar maandjes koffiedik kijken. Ik hoop dat de prestaties die niet in de huidige speclist staan of passen meevallen (AF, ruisprestaties en buffer).
Al is het een fractie, als de 6D iets beter presteert op burst, buffer, viewfinder black-out dan wens ik mijn spaarvarkentje veel voorspoed de komende tijd. Juist de grootste redenen om als natuurfotograaf de 5DmarkII links te laten liggen lijken verbeterd te worden. _________________ http://www.flickr.com/photos/michiel_snijders/
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum