Posted: Mon 09 Jul 2012, 13:02 Post subject: Luxemburg
Hallo,
Ik ga begin augustus een weekje op vakantie in Luxemburg, nou ben ik vrij nieuw in het fotograferen in vogels.
Dus ik vroeg mij af heeft er iemand tips om naar toe te gaan en te fotograferen in Luxemburg.
Groet en als iemand een goed tip heeft alvast bedankt,
In de omgeving van Enscherange is veel te zien en te fotograferen, het is een prachtig gebied met mooie wandelpaden.
gr. Harry _________________ Nikon
Sony
Leica
Gitzo
Gender: Male Age: 28 Joined: 23 Oct 2009 Posts: 186 Location: Drachten
Posted: Mon 09 Jul 2012, 18:21 Post subject:
hoi Casper,
wij hebben een paar keer de vakantie doorgebracht bij Enscherange. Het is er erg mooi, boven op een berg naast de camping waren vossen en in het beekje zijn soms waterspreeuwen, maar dan moet het rustig zijn en dat is het op een camping nooit. Verder weet ik niet zoveel, er waren daar wel veel zangvogels, oa zwartkop.
Ik wens u veel plezier daar en geniet.
Gr Albert. _________________ Nikon D3100
Nikon D300
Nikkor 300mm f4 + 1.4 converter II Nikkor
Als je bij camping Val d'or naar boven gaat kun je prachtig wandelen en fotograferen. Er zijn diverse wandelroutes daar in de omgeving. Langs het riviertje welke langs het dorp loopt zitten veel grote Gele Kwikstaarten en Waterspreeuwen. Verder zijn er veel zangvogels en roofvogels te zien, waaronder de Rode Wouw.
Vlakbij de camping is voldoende parkeer gelegenheid en op de camping hebben ze ook nog trekkeshutten beschikbaar.
Gr. Harry _________________ Nikon
Sony
Leica
Gitzo
Gender: Male Age: 28 Joined: 23 Oct 2009 Posts: 186 Location: Drachten
Posted: Mon 09 Jul 2012, 19:45 Post subject:
Hoi,
die camping waarover Harry over spreekt ben ik drie keer geweest en daar sprak ik ook over. Hele leuke camping en kleine sfeervolle camping. Die eigenaren zijn nederlands (ze hebben zelfs een beetje fries bloed) en de man weet wel waar de mooie dieren zijn. Hij geeft ook wandel tochten door het omliggende gebied. Zeker een aanrader.
Gr Albert. _________________ Nikon D3100
Nikon D300
Nikkor 300mm f4 + 1.4 converter II Nikkor
De omgeving van Esch-sur-Sūre en Echternach zijn erg mooi, je kan daar prachtige wandelingen maken. Verder staan er voldoende reisverslagen op internet waarin de verschillende gebieden beschreven staan.
In het zuiden van Luxembrug langs de Moezel heb je een mooie wijn streek daar kun je mooie wandelingen maken en leuke dorpjes bezoeken. In Remich zijn ook wijnkelders te bezoeken en er zijn veel restaurantjes waar je goed kan eten.
gr. Harry _________________ Nikon
Sony
Leica
Gitzo
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum