Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Tips voor Texel?

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Patrick Lemmens


Gender: Male
Age: 46
Joined: 04 Oct 2004
Posts: 124
Location: Herkenbosch
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 24 Oct 2005, 11:45    Post subject: Tips voor Texel?
Hallo allemaal.

Kga komend weekend naar Texel.

Welke plekken zijn in deze periode (nog) goed?

Ik ben goed bekend op Texel maar dan met name in andere periodes (een paar weekjes eerder....)

Groet,

Patrick Lemmens
_________________
Canon 40D, Sigma 50-500 EX DG, Sigma APO 400 mm f5.6, Sigma 18-125 DG, SLIK-master-statief
Back to top
Reply with quote
 
Jacob


Gender: Male
Age: 42
Joined: 01 Jan 2004
Posts: 248
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 24 Oct 2005, 12:24    Post subject:
Ik zou sowieso langs gaan bij het Wagejot, langs de wadden dijk en dan nog iets verder naar het Zuiden bij Dijkmanshuizen. Dit zijn beide slik gebiedjes net over de waddendijk en ze zijn vaak goed gevuld met steltlopers.
Bij het plaatsje de Waal zit bij de kerk geloof ik nogsteeds een Blako, altijd leuk om te proberen.
De eewige befaamde Tuintjes onder de vuurtoren kunnen altijd iets leuks opleveren, met name het eertse bosje omdat je dit het beste kan bekijken zeg maar!
Succes.
_________________
Nikon D200 met AF-S 300mm f4 en 1.4 converter
Back to top
Reply with quote
 
Peter van der Wijst


Gender: Male
Age: 58
Joined: 27 Apr 2005
Posts: 171
Location: Soest
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 24 Oct 2005, 17:34    Post subject:
Jacob, je maakt mij aan het twijfelen over de Tuintjes. Je komt ze vaak tegen in de meldingen maar ik heb nog nergens een beschrijving gevonden waar het nu precies is. Via via was ik tot de conclusie gekomen dat dit is op de plek waar je de duinen in gaat en dan verderop bij een hekwerk komt. Een soort van boomgaard die ooit bij een huisje heeft gehoord.
(Ik hoop dat ik het een beetje goed omschrijf)

Nu uit jouw beschrijving denk ik aan de struiken onderaan de heuvel waar de vuurtoren op staat, bij dat toegangshek met Verboden Toegang erop, kortom de weg naar de huisjes toe die er staan.

Groeten,
Peter
_________________
Canon 20D, Canon 1D Mk.II, Canon 1D Mk.III, Canon 17-40L USM, Canon 17-85 IS USM, Canon 28-105 USM, Canon 100-400L IS USM, Canon 500/4L IS USM, Sigma 150/2.8 EX HSM macro, Gitzo 1325 Mk.2
Back to top
Reply with quote
 
HJDT



Age: 48
Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1763
Location: Vleuten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 24 Oct 2005, 18:33    Post subject:
Hoi Peter,

De tuintjes zijn als volgt te vinden: rijd vanaf de vuurtoren naar het zuiden. Na een (paar ?) honderd meter heb je aan je rechterhand een klein parkeerplaatsje, vlak daarna staat aan de rechterkant een klaphek met een geel bordje (of een houten bordje met gele letters ?) dat naar rechts wijst. Dit is het begin van het pad de tuintjes in. De eerste boompjes aan de linkerkant van het pad en de daarop volgende bosjes langs het pad zijn de echte voormalige tuintjes, de rest wordt ook zo genoemd maar horen er strikt genomen niet bij.

Groet Michel
_________________
Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Back to top
Reply with quote
 
Peter van der Wijst


Gender: Male
Age: 58
Joined: 27 Apr 2005
Posts: 171
Location: Soest
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 24 Oct 2005, 18:40    Post subject:
Hoi Michel,

Ok, dan had ik het toch goed begrepen. De beschrijving van Jacob zette me even op het verkeerde been.
Bedankt voor de toelichting!

Groeten,
Peter
_________________
Canon 20D, Canon 1D Mk.II, Canon 1D Mk.III, Canon 17-40L USM, Canon 17-85 IS USM, Canon 28-105 USM, Canon 100-400L IS USM, Canon 500/4L IS USM, Sigma 150/2.8 EX HSM macro, Gitzo 1325 Mk.2
Back to top
Reply with quote
 
Kees de Jager
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 47
Joined: 14 Jun 2005
Posts: 209

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 25 Oct 2005, 20:53    Post subject:
Ik ben zelf regelmatig rond deze tijd op Texel geweest.
Naast de plaatsen die al genoemd zijn zeker ook bezoek aan De Slufter voor Strandleeuwerik, Sneeuwgors (en met een beetje mazzel nog een IJsgors). Aanrader blijft ook altijd Mokbaai (met name met mooi avondlicht). Bij slechter weer / slecht zicht uitwijken naar de bossen zuid van De Koog. Ga zelf vaak naar gedeelte t.o. Bleekersvallei (daar waar Scharrelaar heeft gezeten.) Redelijke kans op Kruisbek en diverse mezen.

Verder geeft de site van de vogelwerkgroep Texel een goed beeld waar momenteel wat te zien valt.

http://home.planet.nl/~witte005/okt05.htm

Kees de Jager
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum