Gender: Male Age: 30 Joined: 21 Jun 2012 Posts: 7 Location: Lunteren
Posted: Sat 21 Jul 2012, 17:26 Post subject: Zeeland/ zuid-Holland
Hallo birdpixers,
Alle jaren dat ik natuurfotografie beoefen, heb ik op de veluwe gewoont en dus ook op de veluwe gefotografeerd. Ik ken nu alle heggetjes en stegjes, maar nu kwamen mijn ouders opeens met schokkend nieuws;) Ze gaan verhuizen. Voor mij als aankomend student betekend dit, dat ik zo goed als elk weekend naar Middelharnis (net nog zuid-Holland) ga. Maar ik heb nog nooit in Zeeland gefotografeerd en ben er ook nog bijna nooit geweest. Meestal fotografeer ik zoogdieren, maar naar mijn idee moet ik daar echt over gaan op vogelfotografie, klopt dat? En ik ben ook erg benieuwd of jullie tips, goede plekken enz. enz. enz. voor mij hebben? Ik ben vooral geïnteresseert naar concrete gebieden, het maakt niet uit als het iets verder weg is, want ik kan hard fietsen xD.
gr. Jacob Kaptein _________________ hoofdzakelijk: canon 550d, sigma 120-300mm, tamron 200-500mm.
www.jacobkaptein.nl
Last edited by jacob k. on Sat 21 Jul 2012, 21:21; edited 2 times in total
Man, wees blij! Uit die muffe boslucht, de frisse zeewind om je haren, uitzicht om je heen! Zeeland is zo gaaf!
Vogels op de Brouwersdam, trouwens, overal waar kust is, dat is dus overal, zitten vogels. Op zeehonden raak je snel uitgekeken maar in het begin is het leuk.
Verder heb je de kreken van Zeeuws Vlaanderen, Oesterdam, Yerseke Moer, Westkapelle ( de meest westelijke punt van Nederland), de inlagen, wat is er eigenlijk niet in Zeeland?
Voorne Putten en Goeree Overflakkee hetzelfde laken een pak. Alles met jouw fiets leuk te bereiken, al moet je er misschien eens wat tegenwind voor over hebben, en kom je misschien te laat thuis voor het eten.
Weg Veluwe! Zeeland Here he comes!
Kan me voorstellen dat je het erg vindt!
De Veluwe is zo mooi.
Maar Zeeland ik ook super.
Kijk eens op Nederpix en je zult zien dat er vanuit die hoek schitterende opnames komen.
Groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
En dan vergeet Josephine nog te benoemen: Voornes Duin, Tenellaplas, Quackjeswater, Breede Water, Groene strand bij Oostvoorne, de duinen bij Ouddorp.
En op een steenworp afstand van Tiengemeten, nieuwe natuur in optima forma (steltkluten!).
Hellegatsplaten met de Flamingo's en Visarenden.
Ik noem er nog een paar: Lepelaarkolonies, Roodmussen, Geoorde Futen, Reeën, Vossen...
Eindelijk verlost van die Appelvinkjes en die Kruisbekjes.
gr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Posted: Sat 21 Jul 2012, 20:16 Post subject:
Je vrienden kun je niet meenemen en verhuizen is toch altijd afscheid nemen maar voor de rest.....
Tiengemeten is geweldig! het eiland erboven heet de Hoekse Waard daar zijn ook genoeg vogels te zien.
Het is wel stevig trappen op je fiets met tegenwind.
Ruimte en polders, een nieuwe uitdaging voor jou als fotograaf.
Groeten van Nelleke
Posted: Sat 21 Jul 2012, 21:33 Post subject:
Allemaal alvast bedankt voor de informatie, meer informatie is natuurlijk altijd welkom. Ik vind het ook weer niet zo heel erg hoor, want doordeweeks ben ik nog steeds in de veluwe en dan in het weekend aan de kust, dat is volgens mij een mooie combinatie. Nog een vraagje over de zeehonden. Waar kun je die vinden en liggen ze daar dan standaard of alleen op bepaalde tijden in het jaar? Steltkluten lijken me geweldige vogels om te fotograferen:)
gr. Jacob _________________ hoofdzakelijk: canon 550d, sigma 120-300mm, tamron 200-500mm.
www.jacobkaptein.nl
Nee, niet op het strand. Aan de Brouwersdam, bij de spui zwemmen ze vaak vlak bij. Er schijnen twee soorten te zitten, grijze en gewone, uit mijn hoofd. Op goede dagen zitten beide soorten daar en dan zie je ze vis vangen, en daar moet je gewoon even een patroon in herkennen, dan zou je er aardige foto's van moeten kunnen maken.
In de winter kan je daar aan de kust prachtig helder weer hebben met een fijn zonnetje voor het lichtje in het oog.
Kluten zie ik nog al eens op Schouwen-Duiveland, langs de weg van Zierikzee naar Burgh-Haemstede. 't Schijnt trouwens dat je met je korte (fiets)broek beter niet door de duinbegroeiing daar bij Burgh-Haemstede moet struinen, vanwege de teken. Maar het hele gebied daar, met de Prunjepolder en de Flaauwers en Wevers inlaag is de moeite waard, het hele jaar door. Grote- en dwergsterns!
En in de winter ga je voor het eerst een fijne velduilfoto maken.
grtz, josephine
Maar je wilde steltkluten he! Daarvoor kun je beter een paar weken naar Extremadura of zoiets. Denk ik dan.
(Met de fiets niet helemaal een onverdeeld genoegen)
grtz, josephine
Gender: Male Age: 51 Joined: 28 Feb 2010 Posts: 258 Location: den haag
Posted: Sun 22 Jul 2012, 7:06 Post subject:
@ Josephine,
Je vergeet tezeggen; En ook kan je de trein naar Den-Haag nemen, daarna de tram naar Scheveningen en naar de havenhoofden. Buiten de tamme Steenlopers, zal er nog veel langs komen, tijdens de trek.
Nou Marco, ik denk dat dat vies tegenvalt. Ik denk dat je uit de Veluwe vandaan eerder met de trein in Den Haag bent dan vanuit Middelharnis - dat wordt bussen naar Brielle, Metro naar R'dam Centraal, trein naar Den Haag HS en ja, dan lijntje 11 naar ons Scheveningen.
Maar dan heb je ook wat!
Maar tegen de tijd dat Jacob is verhuisd gaan wij hem Scheveningen eens laten zien, goed? Die wil nooit meer weg!
grtz, josephine
Je ziet het Jacob - Wij westerlingen zijn al helemaal blij met je komst!
Posted: Mon 23 Jul 2012, 11:01 Post subject:
Allemaal heel erg bedankt voor alle informatie. Voorlopig ben ik wel even zoet denk ik met alle gebieden te verkennen;) Wat betreft Scheveningen, ik heb bijna een OV-kaart, dus dan kom ik wel een keer naar scheveningen:)
gr. Jacob _________________ hoofdzakelijk: canon 550d, sigma 120-300mm, tamron 200-500mm.
www.jacobkaptein.nl
Gender: Male Age: 73 Joined: 02 Nov 2006 Posts: 124 Location: Maasbracht
Posted: Mon 23 Jul 2012, 20:02 Post subject:
Josephine, extremadura is niet nodig. Tot mijn grote verrassing vorige week bij een afgravng bij Arcen 2 ouder steltkluten en drie (!) vliegvlugge jongen. (vanaf de weg te fotograferen). _________________ canon 5d mark IV, Eos R, 500 mm, 150-600 mm en 1.4 extender, Wimberley op zelfgemaakt raamstatief
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum