Gender: Male Age: 28 Joined: 23 Oct 2009 Posts: 186 Location: Drachten
Posted: Sun 05 Aug 2012, 18:31 Post subject: Vogels in Zeeland.
Hallo Allemaal,
wij gaan binnenkort naar z-w Walcheren op 10 min van de zee en de duinen.
Ik wil me veel bezig houden met vogelfotografie, ik wil graag veel tijd besteden aan strandlopers en pleviertjes en andere Steltlopers op het strand-wad fotograferen waar kan dat het best (in de buurt van koudekerke)?
Ik wil natuurlijk ook andere vogels vastleggen, velduilen lijken me nog altijd erg gaaf, maar ik weet niet of die er nog zitten.
Daarnaast wil ik me ook richten op rietvogels, baarmannetjes vooral.
Wie weet nog een mooie vogelkijk hut, ik zag, hoorde en las dat de hut keihoogte in Wissekerke heel mooi is door haar lage standpunt. Maar ik denk dat er nog wel meer mooie hutten zijn.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Mvgr Albert Allema. _________________ Nikon D3100
Nikon D300
Nikkor 300mm f4 + 1.4 converter II Nikkor
Last edited by Albert Allema on Sun 05 Aug 2012, 19:50; edited 2 times in total
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Sun 05 Aug 2012, 19:38 Post subject:
Voor vogelkijkhutten:
http://vogelkijkhut.nl/vkh_zoek.php?ZL=1
Wad zal je daar niet vinden
Velduilen is het nog te vroeg voor, steltlopers beginnen al te trekken, dus dat zou moeten lukken. Veel plezier in ieder geval.
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Gender: Male Age: 46 Joined: 07 Jun 2009 Posts: 27 Location: Houten
Posted: Sun 05 Aug 2012, 20:44 Post subject:
Hoi Albert,
Dat is erg in de buurt waar mijn ouders wonen. Voor nu is op Walcheren de beste plek Westkapelle met z'n vroongebieden, kustlijn en kreken. Met name de vroongebieden zijn geschikt voor steltlopers en plevieren. Met een beetje geduld krijg je ze wel redelijk dichtbij. De hut van Wissenkerke is zeker de moeite waard, maar ligt op een ander eiland (zie bericht Josephine). Moet je dus per auto heen. Met de auto heb je gelijk allerlei mogelijkheden in Zeeland. Check ook even waarneming.nl op de soorten die gezien worden (bijv. op Schouwen zijn erg mooie gebieden, zoals plan Tureluur en de Brouwersdam).
Neu Martijn, de hut van Wissekerke ligt niet in Zeeuws Vlaanderen, maar op het eiland boven Walcheren: Noord Beveland.
De hut is zeker de moeite waard, maar dat is eigenlijk heel Zeeland wel.
grtz, josephine
Gender: Male Age: 46 Joined: 07 Jun 2009 Posts: 27 Location: Houten
Posted: Sun 05 Aug 2012, 21:47 Post subject:
O sorry, Josephine je hebt helemaal gelijk. Even in de war met de prachtige hut bij Groede - De Blikken. Ook zo'n hut met een mooi laag standpunt en wel op Zeeuws Vlaanderen.
Gender: Male Age: 46 Joined: 28 Oct 2005 Posts: 177 Location: Zwolle
Posted: Wed 22 Aug 2012, 8:16 Post subject:
Naar vogelkijkhut De Blikken bij Groede hoef je niet meer te gaan. Ik zat een weekje in Nieuwvliet op de camping en dacht bij deze hut lekker een paar keer te gaan zitten als de kleine en zijn moeder even naar bed gingen. Echter bij het eerste bezoek bleek deze hut door een stel eikels in brand te zijn gestoken en is daardoor volledig afgebrand. Was erg jammer aangezien dit toch een erg goede hut moest zijn. Laag en zonnetje in de rug...
gr. Gerwin _________________ Canon 5DIV en 7D + 40D + Canon 300 f4 IS + 70-200 f4 IS + 17-40mm f4 + 1.4-converter
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum