Posted: Mon 27 Aug 2012, 12:03 Post subject: Nieuw Nederlands tijdschrift voor natuurfotografie!
Voor wie het is ontgaan, we hebben weer een Nederlands tijdschrift voor natuurfotografie! Het blad heet Natuurfotopassie en het eerste nummer is net vers van de pers. Het blad is een initiatief van de alom bekende en gerespecteerde Jan Vermeer. Ik denk dat hij alle lof verdient dat hij dit aandurft in deze moeilijke tijden en dat hij ook onze steun verdient. Want niet alleen is het een prima blad met mooie foto's, goede verhalen en waardevolle informatie. Nee, het is ook een platform voor de Nederlandse natuurfotograaf waarin je wellicht ooit je eigen werk voor het voetlicht kunt brengen. Dat dit laatste geen loze woorden blijkt onder andere uit het feit dat hij al direct een oproep doet aan m.n. Nederlandse en Belgische fotografen om bijzondere en/of opvallende foto's in te sturen. Daarnaast wordt in het eerste nummer ook direct de eerste fotowedstrijd (koudste winterfoto) aangekondigd. Dus niet alleen een prachtig blad voor ons, maar ook door ons! Voor meer informatie zie http://www.natuurfotopassie.nl
Heb gisteravond het eerste nummer bekeken. Het ziet er grandioos uit.
Een jaarabonnement kost 45 euro. Dan heb je 6 nummers.
Te bestellen op www.natuurfotopassie.nl
Ze zijn via de site ook los te koop. (Nog) niet in de boekhandel
groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Gender: Male Age: 29 Joined: 22 Oct 2008 Posts: 606 Location: Lunteren
Posted: Tue 28 Aug 2012, 9:34 Post subject:
In het eerste of tweede nummer komt een interview van mij. Ben er natuurlijk trots op maar eigenlijk verwacht ik van mijn mede pixers dat ze minstens het blad eens uitproberen en uitsluitend daarna een abonnement afsluiten. Het concept is in ieder geval sterk met een goeie gedachte erachter.
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Tue 28 Aug 2012, 9:55 Post subject:
Heb het tijdschrift op de Dutch birdfair ingezien, ziet er erg goed uit. Meteen abonnement genomen, met als welkomscadeau het boek "Antartica" van Jan Vermeer erbij, gesigneerd en wel.
Had je meteen je abonnementsgeld terug verdiend.... Grandioos boek met schitterende foto`s. Aanrader!!!!
Ben nu het tijdschrift aan het lezen, nette opzet, leuke artikelen. Moet hier en daar beter geredigeerd worden, maar voor een eerste nummer.. prima.
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Posted: Tue 28 Aug 2012, 15:42 Post subject:
De aanbieding waar Ruud over spreekt, het boek Antartica gratis als je een abonnement afsluit, geldt nog steeds. Dit schrijft Jan in zijn nieuwsbrief:
"Wie op zondag 30 september naar de Wildfair in Apeldoorn komt, kan profiteren van een geweldige aanbieding. Een jaarabonnement van 6 nummers kost € 45,00 . Als u tijdens de Wildfair een abonnement afsluit krijgt u het boek Antarctica t.w.v. € 59,95 cadeau! Profiteer van deze unieke kans en kom ook naar de Wildfair."
Het boek weegt enkele kilo's, vandaar dat je het wel even moet gaan afhalen.....
Posted: Fri 31 Aug 2012, 18:18 Post subject:
Al abonnee?????
Hierbij nog even een "review" van Maas van de Ruitenbeek:
"Inmiddels is bekend dat Nederland een nieuw tijdschrift rijker is op het gebied van natuurfotografie. Rijker is niet het goede woord: een dergelijk tijdschrift was er eigenlijk nog niet.
Initiatiefnemer Jan Vermeer kan vooralsnog trots zijn op het eerste nummer. Er zullen ongetwijfeld meerdere prachtige uitgaven gaan volgen. Vorige week heb ik besloten hier een abonnement op te nemen. Zojuist viel het eerste nummer bij mij op de deurmat. Met veel interesse het blad doorgebladerd en alvast genoten van de vele zeer mooie beelden. Wat een geweldig blad is dit! Erg mooi is dat een grote verscheidenheid en diversiteit aan fotografen aan bod komt. Op deze manier wordt het een zeer breed (gedragen) tijdschrift in mijn beleving.
Gisteren stond in de Stentor (Apeldoornse krant) een heel mooi stukje hierover.
Een buurman was ook al geïnteresseerd. Heb hem het nummer laten inzien. Zeer lovend was die.
Ik vind het blad een aanwinst.
Hoop dat het niveau zo hoog blijft.
groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum