Gender: Male Age: 61 Joined: 12 Aug 2007 Posts: 9 Location: heijen
Posted: Sun 23 Sep 2012, 19:17 Post subject: Kraanvogels
Wie kan mij iets meer vertellen over de kraanvogels in Duitsland (Diepholzer Moren ). Wanneer is het de beste tijd om er heen te gaan, ik heb gehoord eind Oktober begin November klopt dat !!! _________________ Nikon Z 7 Tamron 150-600 G2 en een Swarovski statief 1,4 converter.
Gender: Male Age: 63 Joined: 23 Jan 2010 Posts: 140 Location: Culemborg
Posted: Mon 24 Sep 2012, 16:39 Post subject:
Op de site zoals arjan aangaf kun je zien dat ( 06./07. November 2011 - aantal 67.968 ) begin november er een groot aantal zaten.
Maar ik heb pas gehoord dat men dit najaar de wegen door dit gebied aan gaan passen ( afsluiten voor bezoekers kraanvogels )
ivm de verstoring afgelopen najaar van de kraanvogels.
Weet iemand hier meer van , horen we dit graag .
MvG Jaap. _________________ Al meer dan 40 jaar Canon .
de hele maand oktober is ook goed. Wij waren er rond 10 oktober en de aantallen lagen toen al boven de 35000. Er zijn 2 goede uitkijkpunten. Vooral īsmorgens vroeg bij zonsopkomst en īs avonds bij zonondergang is dit fantastisch wanneer de kranen naar hun slaapplaats gaan. Overdag verspreiden zij zich over het hele gebied (veel akkers) en zijn er in de wijde omgeving veel groepen en te vinden.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum