Ik heb er nooit mee geschoten, maar wel resultaten gezien en die zijn deerniswekkend.
Wil je goedkoop veel mm, dan kun je net zo goed een jampot leegeten en die voor je camera plakken. Zelfde resultaat.
Ik zou voor wat minder mm gaan en wat meer tijd steken in het voorzichtig benaderen van je onderwerp. Dit vergt enige studie, maar kost niks.
Groet, Sikko _________________ "Hebt U uw wit wel onder controle?"
Posted: Sat 06 Oct 2012, 15:37 Post subject: Re: Samyang 650-1300mm MC IF f/8-16 Sony
korth wrote:
Iemand ervaring met deze lens?
ik heb m met een sony camera getest de resultaten waren niet om aan te zien. de lange tele en geen af betekend dat je handmatig moet scherpstellen en omdat ie goedkoop is is het snel een misser. dat je fotos bewogen zullen zijn is 99,99% zeker. de belichting vraagt ook zoveel bijstelling voor je dat gedaan hebt is de vogel al gevlogen. ik zou bv een 150-500 pakken met eventueel een convertor 2x5 dan kost het meer maar, het resultaat is beter veel beter. _________________ groetjes william stegink de rollende vogelaar
Gender: Male Age: 39 Joined: 21 Dec 2011 Posts: 15 Location: Hierden
Posted: Mon 08 Oct 2012, 13:47 Post subject:
Met een 2.0 convertor kom je dan best dicht bij je onderwerp . Helaas blijkt dit soort glaswerk vaak zonde van de centen te zijn. Dan zijn sigma lenzen inderdaad net een stapje beter, alhoewel die lenzen ook niet altijd even geweldig zijn.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum