Gender: Male Age: 28 Joined: 23 Oct 2009 Posts: 186 Location: Drachten
Posted: Fri 19 Oct 2012, 13:41 Post subject: Groote Peel
Beste medefotografen,
wij gaan aankomende week een week op vakantie in Limburg, we zitten in een huisje vlakbij de groote peel.
Mijn vader gaan daar een dagje naartoe, wat zijn de mooiste plekken, en welke soorten kan ik daar zien?
Ik heb 300mm tot mijn beschikking,
alvast bedankt voor de tips,
mvgr Albert Allema. _________________ Nikon D3100
Nikon D300
Nikkor 300mm f4 + 1.4 converter II Nikkor
Hoi Albert, ik ben daar een paar keer geweest. Niet ver van het bezoekerscentrum licht een plas met een kijkhut. Ik heb er vorig jaar Dodaars gefotografeerd.
Niet al te ver van de Grote Peel, ligt Mariapeel, het is daar 's morgens vroeg heel erg mooi. Je kan dan, als de zon opkomt en het is nevelig, mooie tegenlicht opnamen maken.
Gender: Male Age: 79 Joined: 27 Feb 2012 Posts: 25 Location: Helmond
Posted: Fri 19 Oct 2012, 18:22 Post subject:
Hoi Albert, ik heb je vorige week al 'n heel verhaal gemaild met daarin 'n hoop informatie, betreffende het gebied. Nogmaals mijn advies: Eerst in het bezoekerscentrum extra informatie op doen en dan 't gebied in. Op de platte gronden of kaarten kun je inderdaad opzoeken, De Mariapeel en Deurnese Peel. Beiden gelegen in de buurt van Griendtsveen en Helenaveen. Momenteel is het er prachtig met al die herfstkleuren. Vogels blijft altijd de verassing, maar dat is overal, Vooral nu tijdens de trek.
Tip: let op Kraanvogels op de grond en in de lucht. Veel plezier!
Groet, Jack _________________ Canon 7D en 60D. 500mm f:4 L IS USM.
Gitzo en Wimberley.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum