Gender: Male Age: 59 Joined: 11 Aug 2003 Posts: 886 Location: Hof van Twente
Posted: Fri 28 Oct 2005, 14:19 Post subject: photoshop probleempje
Ik loop opeens tegen een probleem aan binnen photoshop waar ik de oplossing nog niet voor kan vinden. Elke crop die ik maak wordt automatisch op een maat van 480 x 640 pixels gezet. Nooit geen problemen mee gehad maar nu wel. Ook wordt elke crop gedaan met een aspect ratio, dus een vaste 4:3 verhouding. Erg handig, maar vaak wil ik ook wel eens een andere crop maken. Voor ik aan een her-installatie begin toch even kijken of een van jullie me kan helpen. _________________ Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Gender: Male Age: 59 Joined: 11 Aug 2003 Posts: 886 Location: Hof van Twente
Posted: Fri 28 Oct 2005, 14:39 Post subject:
Bedankt, had ik niet kunnen vinden.
Ik heb nav jouw reactie in elk geval de handel weer aan het draaien. _________________ Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Gender: Male Age: 56 Joined: 03 Apr 2005 Posts: 119 Location: Den Haag
Posted: Wed 02 Nov 2005, 13:10 Post subject:
Je kan croppen met de crop-tool en de selectietool (en dan Image -> Crop).
Met de crop-tool kan je hoogte en breedte instellen (in bijv. pixels of cm) en de resolutie. Je kan ook de getallen bij width en height (en resolutie) weghalen, dan kan je croppen zoals je zelf wilt.
Zie afbeelding:
Je kan met de croptool ook veelgebruikte cropinstellingen opslaan:
Met de selectietool kan je kiezen uit normaal (vrije hand), fixed aspect ratio (verhouding) of fixed size (vaste afmetingen):
Na selectie moet je de foto nog wel croppen via Image -> Crop.
Een beetje duidelijk zo? _________________ Nikon Z8
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum