Quote: |
Volgens de reviews is het de beste in zijn soort, en de scherpte is boven
verwachting, aangezien het een forse zoom heeft. Zelfs voor het "kleine werk" kun je hem gebruiken. Blijft over de Sigma 150-500 en diverse varianten hiervan, maar die scoren beduidend slechter qua scherpte. |
marcorolleman wrote: |
Hallo Kirsten
Het mooiste zou een 300 mm f4 zijn icm een 1,4 converter dan zou je over moeten stappen naar nikon of canon. Succes ! |
kirsten_dl wrote: | ||
De verkoper beweert het volgende:
|
Leon Walraven wrote: |
Eigenlijk een onzin redenatie: de scherpte is boven
verwachting, aangezien het een forse zoom heeft. Sorry moest ik nog even kwijt ![]() Succes met je keuze! |
Hendrik wrote: |
Je gaat niet geheel overstappen om vervolgens te moeten concluderen dat vogelfotografie niks voor je is.
Aan de andere kant, een eventuele overstap is op dit moment het goedkoopst voor je. |
BertvanO wrote: |
Kirsten,
Jij bent een Pentax gebruiker zie ik. Dan wordt het met lange brandpunten erg problematisch. De langste brandpunt van Pentax zelf is de 300/f4 Overigens is dat een top lens waarvan ik denk dat deze net zo goed, zo niet beter is als de 300/f4 van Canon. Hier kan een extender tussen maar daar is moeilijk aan te komen en het moet in de winkel met camera en lens worden getest. |
Voor langere brandpunten ben je aangewezen op Sigma. De allernieuwste uitvoeringen van de 120-400 en 50-500 hebben OS (=IS) in de lens, de 150-500 niet en is dan ook niet aan te bevelen, te meer deze lens eigenlijk helemaal niet goed is.
Ik heb wat resultaten van de 120-400 OS gezien. Valt mee, maar kan beter. Ik denk dat de 50-500 hetzelfde zal zijn. Let ook op het gewicht van de lens. De 120-400 is ook goed uit de hand te gebruiken. De 50-500 wordt problematisch. de nieuwprijs is ook nog redelijk. |
Aangezien ik exact hetzelfde probleem had, heb ik de knoop doorgehakt en voor het lange brandpunt werk Canon gekocht (7D + 400/5.6; ik wil geen Sigma meer hebben omdat ik een 150-500 in 2 jaar tijd volledig versleten heb. Verder heb ik zoveel ander (nieuw) pentax materiaal dat het zonde is dit van de hand te doen.
Ik loop nu altijd met 2 camera's en Pentax K5 met pentax 60-250/f4 en een canon EOS 7D+400/5.6 en ik gebruik ze afhankelijk van de omstandigheden en ben erg flexibel. Bij slechte lichtomstandigheden is de K5 aanzienlijk beter als de Canon 7D (ruis) groeten Bert |
Quote: |
Het is geen persoonlijk verwijt naar jou toe maar ik vind het jammer dat heel veel Canon/Nikon gebruikers doen alsof er buiten "hun merk" geen andere cameramerken bestaan. |
kirsten_dl wrote: |
Mijn nonkel zaliger, hij herstelde/repareerde fototoestellen voor o.a. De Beukelaer, heeft mij altijd gezegd dat wanneer ik voor een kwalitatief goede camera + bijhorende lenzen zou kiezen, ik zonder twijfelen en verdere discussie voor een Pentax moest gaan.
|