Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Canon Eos 7d of eos 60d

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 12 Nov 2012, 10:26    Post subject: Canon Eos 7d of eos 60d
Hallo Allen

Ik fotografeer sinds jaar en dag met een eos 400d.
Dit met een lens 150-500mm van Sigma.
Ik wil graag overstappen naar een nieuwe camera en wil graag een keuze maken tussen een de 60d en 7d.
Kunnen jullie je ervaringen vertellen zodat de keuze gemakkelijker word voor mij?
Ik probeer het meeste vogels te fotograferen.

BVD voor de reacties.
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Mon 12 Nov 2012, 11:23    Post subject:
het ene model - de 7D - is een soort van professionele camera, hetgeen zich vertaalt in:
speciale knopjes waarmee je belangrijke zaken direct kunt instellen ipv dat je het moet opzoeken in het menu
snellere/zorgvuldigere autofocus
snellere beeldverwerking
stabieler fotograferen; handig tijdens 'bursts', maar ook bij lange sluitertijden
en misschien ook een prettiger zoeker, (dat laatste weet ik niet, kun je opzoeken).

dat soort dingen zijn best handig voor vogelfotografen
(en dat geldt zowel voor gebruikers van Canon, als voor gebruikers van Nikon Sony Pentax... etc)

misschien kan een gebruiker voordelen van een 60D opnoemen, ik kom alleen op lichter en goedkoper.

de algemene tip is: probeer het eens uit.
Reply with quote

Rien.h

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 13 Nov 2012, 16:43    Post subject:
ik heb de 60d in combinatie met de 400 mm 5.6 .
ben uiterst tevreden en de autofocus vind ik vrij snel .
qua foto kwaliteit scheel het echt niet zo zoveel wat ik heb gezien her en der .. een plus punt vind ik met de 60 de de klapscherm .
ideaal voor de macro fotografie, zeker bij niet bewegende objecten zoals paddenstoelen en bloemen .