Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Canon Eos 7d of eos 60d

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 12 Nov 2012, 10:26    Post subject: Canon Eos 7d of eos 60d
Hallo Allen

Ik fotografeer sinds jaar en dag met een eos 400d.
Dit met een lens 150-500mm van Sigma.
Ik wil graag overstappen naar een nieuwe camera en wil graag een keuze maken tussen een de 60d en 7d.
Kunnen jullie je ervaringen vertellen zodat de keuze gemakkelijker word voor mij?
Ik probeer het meeste vogels te fotograferen.

BVD voor de reacties.
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Mon 12 Nov 2012, 11:23    Post subject:
het ene model - de 7D - is een soort van professionele camera, hetgeen zich vertaalt in:
speciale knopjes waarmee je belangrijke zaken direct kunt instellen ipv dat je het moet opzoeken in het menu
snellere/zorgvuldigere autofocus
snellere beeldverwerking
stabieler fotograferen; handig tijdens 'bursts', maar ook bij lange sluitertijden
en misschien ook een prettiger zoeker, (dat laatste weet ik niet, kun je opzoeken).

dat soort dingen zijn best handig voor vogelfotografen
(en dat geldt zowel voor gebruikers van Canon, als voor gebruikers van Nikon Sony Pentax... etc)

misschien kan een gebruiker voordelen van een 60D opnoemen, ik kom alleen op lichter en goedkoper.

de algemene tip is: probeer het eens uit.
Reply with quote

Rien.h

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 13 Nov 2012, 16:43    Post subject:
ik heb de 60d in combinatie met de 400 mm 5.6 .
ben uiterst tevreden en de autofocus vind ik vrij snel .
qua foto kwaliteit scheel het echt niet zo zoveel wat ik heb gezien her en der .. een plus punt vind ik met de 60 de de klapscherm .
ideaal voor de macro fotografie, zeker bij niet bewegende objecten zoals paddenstoelen en bloemen .

maar je moet ze allebei even in je hand houden ...voor dat je beslist . succes
Back to top
Reply with quote

Brasil

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 13 Nov 2012, 21:36    Post subject:
Ik ken beide camera's niet maar ik kan je wel aanraden om voor de beste autofocus te gaan en micro adjustment. De foto kwaliteit hang meer af van je lens, licht en ervaring dan van je camera. Zelf werk ik met een 50D en wens wel eens een snellere autofocus.. De micro adjustment heeft een stuk scherpere foto's opgeleverd. Zonder micro adjustment op mijn goede oude 450D was het afwachten of hij wel zuiver gefocust had en eerlijk is eerlijk, meestal zat hij er net langs, als het raak was was het ook goed raak! Daarom zou ik voor de 7D gaan als je de keuze tussen de 60D en 7D moet maken.

groeten Ronald

https://birdsofbrazil30845971.wordpress.com/
Back to top
Reply with quote

Art

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 14 Nov 2012, 9:27    Post subject:
Ik ken mensen met een 60D en zelf heb ik een 7D.
De 60D en de 7D maken beide hele goede foto's.
het klapscherm bij de 60D wat al is aangehaald kan erg makkelijk ziin bij macro fotografie.
Bij de 7D gebruik de Seagull hoekzoeker die ik al op mijn 300D en mijn 30D gebruikte.

De snelheid en het aantal beelden per seconde en de autofocus zijn met vogelfotografie, met de 7D een echte openbaring ten opzichte van mijn (op zich ook geen slechte camera) 30D.

Dit heeft mij toen doen besluiten de 7D aan te schaffen.
Enig nadeeltje, zou kunnen zijn dat er verhoudingsgewijs wel wat meer ruis zit in een 7D. Maar daar kun je goed op anticiperen met instellingen, en eventueel (liever zo min mogelijk) in de nabewerking.
De 7D vind ik vooral fijn met zijn mogelijkheden met de autofocus en AF punten.
De snelle instellingen, je kunt erg snel tijdens het fotograferen je instellingen wijzigen, erg fijn.
Wat je keuze ook gaat worden, ze zijn beide fijne camera's, sect voor vogelfotografie zou ik persoonlijk voor de 7D gaan.
(waar ik overigens de 60D niet te kort wil doen, want ik zie daar ook echt superfoto's mee gemaakt worden)

Succes met je keuze.

MvG
Art Wittingen
Back to top
Reply with quote

PPepping

PostPosted: Fri 16 Nov 2012, 14:25    Post subject:
Heb niet naar de 60D gekeken, die was er nog maar pas of ik vond 'm de overweging niet waard (te weinig vooruitgang tov 550D). Ik weet het niet meer. Hoe dan ook, wat voor mij de belangrijste redenen waren om over te stappen van mijn 550D naar 7D:

- 100% viewfinder (vind ik erg fijn kijken)
- burst rate
- autofocus, allen cross-type, de tracking opties en andere autofocus opties. Al met al aardig uitgebreide instellingen.
- toekennen van functies aan knoppen
- ergonomie (afhankelijk hoe belangrijk je dat vind. Ik vind de 7D erg fijn om vast te houden, met of zonder grip)
- Eigen instellingen in 3 standen die je kunt programmeren
- En niet te vergeten micro-adjust.

Ga naar de mediamarkt en hou ze eens vast. Maak een lijstje met voor jouw belangrijke punten, lees reviews en ga die punten af om te zien wat er beter is. Dan moet het lukken. Het blijft toch een persoonlijke keuze.

En bedenk vooral dat meningen zoals waar je nu om vraagt behoorlijk gezout kunnen zijn!!! Het is voor veel mensen moeilijk objectief te zeggen wat er beter is, aangezien mensen over het algemeen gewoon geneigd zijn hun eigen camera (of lenzen) 'aan te prijzen'. Let daar dus voor op en prik er doorheen (ja, ook door mijn mening Wink ) en bedenk of genoemde voor/nadelen voor jouw zelf ook een voor/nadeel zijn.

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum