Bouke Atema wrote: |
Dag medePixers,
bedank voor de snelle en vele antwoorden. Mijn voorkeur zou dus ook wel gaan naar een sidekick omdat die lichter zou zijn en waar ik inderdaad niet aandacht ook voor kleinere lenzen met mn balhoofd. Dan vraag ik me dus ook af met mn balhoofd een vanguard sbh-300, dan moet ik zeker een nieuw plaatje voor mn balhoofd kopen en dan ook nog een verlengd statiefplaatje voor op mn lens. Maar ik heb dus ook die Jobu jr 3 bekeken dat ziet er goed uit en is erg licht ook, lichter dan mn balhoofd 655 gr. Dan vind ik dat nog wel een erg goede deal want ik gebruik mn statief nauwelijks voor mn kleinere lenzen en de prijs is ook wel okay. Zou deze de lens ook met een converter aan kunnen 1.4 of 2x converter? Ik hoor het graag als mensen nog iets hebben toe te voegen. Heel erg bedankt alvast, vriendelijke groet Bouke |
Doodles wrote: |
Mocht je voor de Sidekick willen gaan, ik bied de mijne te koop aan. Jarenlang met plezier gebruikt icm een stevig balhoofd. Uiteindelijk de volledige Wimberley gekocht. Ik ga tegenwoordig meer doelgericht op pad, dus OF voor vogels OF voor landschappen. Dan gebruik ik OF de Wimberley OF een balhoofd. Vroeger deed ik alles door elkaar en was de Sidekick ideaal. Als je snel een landschap wil schieten, Sidekick eraf en schieten maar. Met de 500/4 van Canon was het prima te doen, wel een degelijk balhoofd gebruiken! Bij interesse, doe maar even een PB. |
LaurentS wrote: | ||
Met de nieuwe systematic serie van Gitzo of het quickrelease system van RRS, kan je snel, zonder gereedschap of losdraaien van de kop wisselen van statiefkop. Iets erg handigs vind ik persoonlijk ![]() |
Doodles wrote: | ||||
Dat neemt niet weg dat je dus wel met twee statiefkoppen (waaronder een grote en zware schommelkop) op pad moet... |