Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


FvdM maart 2013: Frank Kremer
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 01 Mar 2013, 0:00    Post subject: FvdM maart 2013: Frank Kremer
Korte bio

Naam: Frank Kremer

National Park Cajas in Ecuador
Leeftijd: 32 jaar
Woonplaats: Delft
Beroep: Microbiologisch analist in een farmaceutisch bedrijf
Andere hobby's? Reizen (verre oorden), wandelen, tennissen en (vlieg)vissen
Gebruikte apparatuur: Canon EOS 40D & 7D, Canon EF 500mm f/4.0L IS II USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM, Canon Extender EF 1.4x III en toebehoren
Foto’s op Birdpix

Interview
Waarom vogelfotografie?
Van huis uit heb ik al het nodige meegekregen, zowel wat betreft fotografie als wat betreft de interesse voor vogels. Vroeger tekende ik ze al na, uit een vogelboek van mijn vader. Vogels hebben me eigenlijk van jongs af aan gefascineerd. Zo veel verschillende formaten, kleurcombinaties, geluiden, gedragingen, vliegbeelden. Schitterend! En probeer er dan nog maar eens een mooie foto van te maken! Dat is natuurlijk de grootste uitdaging.


Nazcagent, Isla Española, Galapagos eilanden, Ecuador

Wat is het leuke aan vogelfotografie?
Je weet nooit wat je te wachten staat. Soms heb je dagen dat je vrijwel niks of helemaal niks ziet. Maar dan zijn er ook van die dagen dat alles meezit, met van die “Yes!”-momenten. Geweldig! En dan de rust en het één zijn met de natuur. Je hoort dan elk geluidje, zoals een klein bosvogeltje dat op enkele decimeters afstand boven je hoofd op je vogelkijkhut gaat zitten scharrelen en kwetteren. Daar word ik echt vrolijk van.

Wat zijn de minder leuke kanten?
Koude voeten. Vooral in de winter. Soms heb ik weleens het gevoel alsof er twee ijsklompen aan mijn benen zitten. Daarnaast vergt het ook veel tijd. Je wil toch graag op tijd op je bestemming zijn en er zo lang mogelijk blijven, met als gevolg dat het huishouden er nog wel eens bij inschiet.


Buidelmees in z’n biotoop op een lisdodde

Wat is je specialiteit?
Gerard Visser heeft een keer bij een goudhaan een commentaar geplaatst, dat “kleine rotvogeltjes mooi vastleggen in de vrije wildbaan” mijn specialiteit is. Of dat werkelijk zo is durf ik niet te zeggen. Ik denk wel dat ik een soort ‘extra’ zintuig heb om vogels op te sporen.


Goudhaan in winterse duindoorn

Wat kenmerkt jouw foto’s?
Over het algemeen foto’s waarbij geduld een belangrijke rol speelt. Verder neem ik de leefomgeving van de vogel zo goed mogelijk in de foto’s mee.


Tapuit die de iets hogere zandheuveltjes in het duingebied gebruikt als uitkijkpost

Hoe werk je meestal?
In het begin ging ik vaak gewoon op pad en dan zag ik wel wat voor vogels er voor de lens kwamen. Maar sinds 2012 ben ik meer gebruik gaan maken van een zelfgemaakte hut of een camouflagenet. Hierbij lig ik vaak op de grond. Je merkt gewoon dat de vogels hierdoor minder schrikachtig zijn en het levert in de meeste gevallen ook nog fraaiere plaatjes op, omdat je meer diepte in de foto krijgt en mooie weerspiegelingen.


Zelfgebouwde vogelkijkhutten

Hoe probeer je verstoring te voorkomen terwijl je die mooie foto maakt?
Verstoring is nooit helemaal te voorkomen. Maar door heel rustig te bewegen, laag bij de grond te zitten en langer op een plek te blijven, zie je dat de vogels aan je wennen en ook rustiger worden.

Hoe en wanneer ben je begonnen met fotograferen?
Als klein jochie wandelde ik vaak met mijn (fotograferende) ouders de natuur in. Die heerlijke boslucht en dan gezamenlijk op zoek naar paddenstoelen, uilenballen, kevers en natuurlijk ook vogels. Al snel bezat ik zelf een eenvoudig cameraatje. Pas toen ik in 2004 een digitale spiegelreflex Canon 300D kocht, begon ik meer tijd aan fotografie te besteden, met name aan vakantiefotografie.


Blommers' Madagascar Frog, National Park Andasibe-Mantadia

Vogelfotografie begon echter voor mij pas in het begin van 2010, toen ik een vliegende grote bonte specht kon fotograferen. Toen mij opviel hoeveel detail ik uit deze foto kon halen, ben ik daarna pas écht met deze hobby verder gegaan.


Grote bonte specht (hier is het allemaal mee begonnen!)

Wat zijn je favoriete plekjes?
De Amsterdamse Waterleidingduinen. Het is een prachtig duingebied en het grote voordeel is, dat je hier overal vrij kunt rondlopen. Ook is er een grote diversiteit aan vogels. Maar ik ga ook graag op pad naar de Rietputten in Vlaardingen of de Vockestaert in Schiedam, vanwege de steltlopers, baardmannen en blauwborsten.


Ochtendsfeer in de AWD

Wat is je droomsoort/-gebied?
Ik heb niet echt een droomsoort. Wel zou ik graag nog eens de moeilijk te fotograferen roerdomp willen vastleggen. Ook ben ik erg geïnteresseerd in (grote) roofvogels, zoals haviken, wespendieven en uilen.
Qua gebied spreken koele, noordelijke streken, zoals Spitsbergen, Scandinavië en Schotland, me erg aan.


Fyrish Monument (1782), Easter Ross, Schotland

Wat zou je nog graag doen op fotografiegebied?
Macrofotografie lijkt mij erg gaaf. Details naar voren halen die met het blote oog niet of nauwelijks te zien zijn.
Toch valt er voor mij ook nog een hoop te leren. Zo heb ik alle jaren hiervoor altijd in JPEG geschoten. Sinds het birdpixweekend ben ik pas mondjesmaat in RAW gaan fotograferen. Ik vind de software overigens nogal ingewikkeld en zou daar nog best wat hulp bij kunnen gebruiken Wink
Ook het hebben van een eigen website staat nog steeds op mijn verlanglijstje.


Lijnenspel met de “Phelsuma madagascariensi”, National Park Andasibe-Mantadia

Heb je een fotograaf die je erg inspireert? Zo ja, welke?
Er zijn genoeg fotografen die mij inspireren. De ene keer zijn het de prachtige sfeerbeelden, de andere keer is het de knappe technische uitvoering. Maar om hier nu specifiek één iemand uit te halen is lastig, gezien het grote aanbod aan goede fotografen. De vaak unieke foto’s op Birdpix zetten mij er wel toe aan om het zelf ook steeds beter te willen doen.

Doe je nog aan andere vormen van fotografie?
Graag besteed ik tijd aan vakantiefotografie. Ik ben al in heel wat verre oorden geweest, eigenlijk altijd met een overweldigende natuur, zoals Costa Rica, Madagaskar, Maleisië, Kenia, Tanzania, Ecuador en de Galapagos-eilanden. De Kilimanjaro was voor mij zowel letterlijk als figuurlijk een hoogtepunt.


Lemen huis in het dorpje Iarintsena op Madagaskar, vroeg in de ochtend


Gletsjer op de Kilimanjaro, kort onder de Uhuru Peak

Heb je nog een leuke anekdote m.b.t. je fotografie?
Op een van mijn fotosessies hoorde ik opeens het hoge ‘zrie-zrie-zrie’ van de goudhaan. Toen ik goed om me heen keek, bleek het vogeltje op nog geen halve meter, op ooghoogte, van me af te zitten. Er paste nog geen telelens tussen! En nog rustig blijven zitten ook, me daarbij strak aankijkend, alsof hij wilde zeggen “Dit is mijn plekje en ik ga hier niet weg”. Nog nooit die kleine dondersteen zo gedetailleerd kunnen bekijken. Geen foto, maar wel een heel mooie ervaring!

Wat vind je van Birdpix?
Er ging een wereld voor me open toen ik voor het eerst op Birdpix keek. Wat een prachtige vogelsite! Daarnaast is het ook gewoon een gezellige ontmoetingsplaats voor liefhebbers van vogelfotografie. Zo heb ik al vele enthousiaste fotografen leren kennen. Onze gemeenschappelijke hobby zorgt voor een fijne band. Ik voel me er erg bij thuis. De kritieken op elkaars foto’s zouden wat mij betreft nog best wat meer ‘recht voor z’n raap’ mogen zijn. Je kunt er alleen maar van leren.

Heb je nog een tip voor andere fotografen?
Een goede voorbereiding, bijvoorbeeld op de te verwachten weersomstandigheden, en voor de rest geduld, geduld en eh ... geduld.


Pestvogel in mooi harmoniërende entourage

Beste foto

Watersnip in schrikhouding
Waarom is dit je beste foto?
Ik denk door het unieke ‘schrik’-moment en ook door het lage standpunt. De watersnip heeft hier z’n kop tegen de grond gedrukt, terwijl z’n achterlijf bijna 180 graden is gedraaid. Dit zie je niet zo vaak.

Hoe heb je hem genomen?
Ten eerste was ik al kort voor zonsopgang op de plek. Ik had hier van een aantal rondom liggende dode takken en rietstengels één geheel gemaakt om achter te schuilen. Daarna had ik mijn camouflagenet over deze takken gehangen en het achterste gedeelte over mij heen. Op zo’n manier, dat als ik het net aanraakte, de vogels niet meteen zouden schrikken. Camera vervolgens op de rijstzak gelegd en zo onder het camouflagenet door. Omdat de grond hier iets afliep, moest ik met mijn gezicht zo dicht mogelijk tegen de grond om een mooi laag standpunt te creëren. Toen er plotseling ook nog een blauwe reiger overvloog was het moment daar.

Wat kan er beter aan?
Een fractie hoger standpunt had de hele borst wellicht zichtbaar gemaakt.

Welke foto zou je nog heel graag maken?
Er is nog een waslijst aan vogels die ik graag nog eens een keer zou willen vastleggen, zoals de appelvink, koekoek, draaihals, kruisbek etc. Maar daarbij ben ik eigenlijk altijd op zoek naar dat ene uitzonderlijke moment qua: gedrag, houding, lichtval, of wat dan ook. Maar dat laatste geldt natuurlijk niet alleen voor vogelfoto’s.


Spelend kind in het dorpje Anjá op Madagaskar, precies op het juiste moment genomen

Wie zou je volgende maand tot fotograaf van de maand willen benoemen en waarom?
Ik denk dat dit voor een aantal van jullie niet als een verrassing zal komen: Marco Simonis. Hij heeft mij op plekken gebracht waar ik anders misschien nooit geweest zou zijn. Door hem heb ik onder andere de eerste ijsvogel en kleine bonte specht in Nederland kunnen bewonderen en fotograferen. Hij is een actieve en gezellige fotograaf die voor zijn hobby al heel wat gebieden in Nederland heeft afgestruind. Ben benieuwd naar zijn verhaal.
Back to top
Reply with quote
 
Hans Overduin


Gender: Male
Age: 54
Joined: 09 Nov 2010
Posts: 180
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 01 Mar 2013, 5:48    Post subject:
Ha Frank. Ondanks dat ik je al regelmatig 'in het wild' ben tegengekomen , gaat er toch nog een nieuwe wereld voor me open. Prachtige foto's laat je hier zien, en geweldig om te lezen waar je allemaal bent geweest en met wat voor foto's je daarvan teruggekomen bent. Je ervaring met de Goudhaan is ook herkenbaar - ik had zoiets een keer met een winterkoning en dacht 'van dichtbij zijn ze gewoon nóg kleiner' .. Wink . Ik kijk nu alweer uit naar de nieuwe oogst aan foto's die er ongetwijfeld van jouw hand zal komen ! Groet & tot ziens in het veld, Hans
Back to top
Reply with quote
 
AntonT


Gender: Male
Age: 69
Joined: 29 Sep 2011
Posts: 17
Location: Landsmeer
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 01 Mar 2013, 9:28    Post subject:
Hoi Frank,

heb je foto's nog eens extra goed bekeken en je bent terecht fotograaf van de maand geworden want ze zijn prachtig !

Leuke omschrijving van je bezigheden en methodes.
Heel interessant allemaal.

Kom je misschien nog wel een keer tegen in de AWD !

Groet Anton
_________________
Nikon.
Back to top
Reply with quote
 
Johan Scholtens


Gender: Male
Age: 56
Joined: 04 Jun 2008
Posts: 94
Location: Leerdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 01 Mar 2013, 9:46    Post subject:
Hallo Frank,

Een inspirerend verhaal en wat heb je inmiddels al veel mooie plekken van de wereld gezien!
Een grote diversiteit aan foto's laat je hier zien. Dat lemen huisje met die prachtige ladder ervoor... Exclamation
Ik ben wel onder de indruk van die foto van de vliegende grote bonte specht. Klasse!

Je verhaal is erg interessant en op vele punten herkenbaar. In de korte ontmoeting en gesprek met jou heb ik je zo ook leren kennen en je enthousiasme mag een bron voor velen betekenen.

Hopelijk zien we elkaar nog eens en ik hoop nog veel mooie foto's van je te zien hier op Birdpix!

Hartelijke groet,
Johan Scholtens


P.S. wel opvallend dat met zulke ijsklompvoeten je voorkeur juist uitgaat naar de koude gebieden... Very Happy
Back to top
Reply with quote
 
H.van Emden


Gender: Male

Joined: 10 Dec 2006
Posts: 180
Location: Stilfs
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 01 Mar 2013, 14:02    Post subject:
Hoi Frank leuk en boeiend verhaal met mooie foto's. Mogelijk zien we elkaar weer op Terschelling,
Groet, Harry
_________________
Nikon
Sony
Leica
Gitzo
Back to top
Reply with quote
 
Ruud van Veenschoten


Gender: Male
Age: 63
Joined: 01 Nov 2005
Posts: 765
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 01 Mar 2013, 15:11    Post subject:
Mooi verhaal Frank. Gave foto`s ook bij je verhaal.
Wie weet komen we elkaar wel weer tegen binnenkort. Terschelling was erg gezellig.....

Groet,
Ruud
_________________
Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Back to top
Reply with quote
 
Wilfried Solarz


Gender: Male
Age: 70
Joined: 28 Apr 2010
Posts: 193
Location: friesland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 01 Mar 2013, 15:57    Post subject:
mooi verhaal (veel herkenbaar) en mooie foto,s
_________________
nikon spul
Back to top
Reply with quote
 
Gerard van zeele


Gender: Male
Age: 71
Joined: 02 Feb 2010
Posts: 119
Location: Berkel en Rodenrijs
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 01 Mar 2013, 16:16    Post subject:
Leuk je verhaal te lezen en weer eens van je mooie foto's te genieten
Zie je waar dan ook in het veld..

Gr. Gerard
_________________
Canon Spulletjes
feisol 3471 statief met een schommelding
Back to top
Reply with quote
 
Rijn Bécude


Gender: Male
Age: 61
Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 01 Mar 2013, 17:03    Post subject:
Erg leuk dat je de titel hebt gekregen, Frank. Geheel verdiend! Leuk om je verhaal te lezen en je hierdoor iets beter te leren kennen. Heel herkenbaar! Het zou leuk zijn als we elkaar eens tegen komen in den velde. En eh... ik ben het met je eens; Je schriksnip is toppie!

Groeten, Rijn
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
thijsglastra
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 25
Joined: 07 Jan 2012
Posts: 435
Location: Groningen / Wageningen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 01 Mar 2013, 18:24    Post subject:
Leuke tekst om te lezen Frank, wat een mooie reizen heeft u gemaakt en uw foto's zijn schitterend! (zowel landschap- als vogelfoto's.)
Een droom van mij is om ooit zo'n hutje aan te leggen zoals u die heeft gemaakt, laag standpunt bij een leuk bosvijvertje. Leuk(e) klus(je) lijkt me dat ook Wink
Verder is uw watersnip-foto top. Die vliegende GBS mag er ook wezen!
Leuk u een keer 'ontmoet' te hebben bij de kerstfazantenwedstrijd.

Groet,
Thijs
_________________
Canonspul
Back to top
Reply with quote
 
Kees Kroon


Gender: Male
Age: 75
Joined: 16 Nov 2010
Posts: 122
Location: Hardinxveld-Giessendam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 01 Mar 2013, 18:51    Post subject:
Hoi Frank,
Een terechte fotograaf van de maand! Gefeliciteerd er mee!
Je bent inmiddels geen vreemde meer voor mij. Wink
Heb ook jou verhaal met plezier gelezen. Prachtige foto's en je reizen die je gemaakt daar ben ik wel jaloers op!
Hoop dat je ons nog veel van je foto's laat genieten. Tot ziens in het veld.
Gr, Kees
_________________
7DII en Canon-lens de 100-400MM II x extender 1.4 III
Back to top
Reply with quote
 
Paul Cools


Gender: Male
Age: 40
Joined: 18 Jan 2004
Posts: 91
Location: Tilburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 02 Mar 2013, 13:46    Post subject:
Hoi Frank,

Ik ben je ooit maar één keer tegengekomen (bij de Buidelmezen), maar ik vind het leuk om nu wat meer van je te weten te komen door dit leuke artikel. Je maakt ook bijzonder mooie opname's. En je hebt ook een hoop mooie plekken bezocht waar ik ook graag nog eens heenga.

Veel succes nog, en we zien de resultaten wel!

Met vriendelijke groet,
Paul Cools
_________________
Canon Eos Mark 1D IV en Canon Eos 5D Mark II met de lensen: Canon 500mm F/4.0 en de Canon 300mm F/4.5 L IS , en de converters: Canon ef 1.4x II en 2x II extender.
Back to top
Reply with quote
 
huub


Gender: Male
Age: 69
Joined: 26 Sep 2006
Posts: 22
Location: Heerlen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 02 Mar 2013, 15:55    Post subject:
Proficiat Frank,
Leuk verhaal en mooie foto's

Groet Huub

www.huubhugens.nl
_________________
Canon eos 400D, Canon EF 300mm F2.8L IS USM, Canon 1.4 II extender.
Back to top
Reply with quote
 
Arne Roest


Gender: Male
Age: 30
Joined: 21 May 2010
Posts: 45
Location: Leerbroek
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 02 Mar 2013, 19:26    Post subject:
Dag Frank,

Mooi verhaal, met prachtig aanvullende foto's! Ik wist al dat je mooie vogelfoto's maakte, maar niet dat je ook veel aan vakantiefotografie doet! En ook dat gaat je goed af zeg, schitterende plaatjes.

Groet,
Arné
_________________
Nikon D7000 + Nikkor 500mmF4 VRII + Nikon TC 14III + Nikon 18-55mm + Benro statief met schommelkop
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 1239
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 02 Mar 2013, 19:53    Post subject:
Hee Frank,
Goed verhaal en erg mooie plaatjes - maar ik had ook niet anders verwacht Wink.
Proficiat en ik zie je wel weer ergens in het veld of op een boot....
gr
G
_________________
Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Back to top
Reply with quote
 
charlysax


Gender: Male
Age: 68
Joined: 07 Jun 2009
Posts: 207
Location: Heers Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 02 Mar 2013, 21:18    Post subject:
Hoi Frank
Proficiat met je benoeming tot fotograaf van de maand. Mooi verhaal en mooie foto's.
In je verhaal lees ik dat je nog niet lang in Raw fotografeerd , wel ik net hetzelfde.
En ook dank voor de commentaren en intresses voor de ,,, buitenlandse vogeltjes die je altijd getoond heb.
groetjes en proficiat
charly
_________________
Canon spul
Back to top
Reply with quote
 
Sam Dijkstra


Gender: Male
Age: 70
Joined: 19 Dec 2012
Posts: 63
Location: Tjerkwerd
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 02 Mar 2013, 21:23    Post subject:
Gefeliciteerd met deze eer Frank
Mooie foto`s om te zien, terecht gekozen

Gr sam
_________________
Canon camera 40D Canon EOS 1D Mark 111 Canon telelens 400mm 5.6, Sigma macrolens 150mm 2.8 Canonlens 18-135
Back to top
Reply with quote
 
Henk Laverman


Gender: Male
Age: 74
Joined: 30 Aug 2010
Posts: 43
Location: Wirdum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 02 Mar 2013, 23:06    Post subject: Hallo Frank,
Prachtig verhaal. Ik herken je gedrevenheid. De passie waarmee jij fotografeert spreekt mij aan. Ik heb je op het Birdpix weekend van Terschelling leren kennen. Met plezier denk ik daaraan terug. De foto's die jij telkens laat zien is van uitstekende kwaliteit.
Hoi henk
_________________
Camera Nikon
Lenzen: Nikkor
Back to top
Reply with quote
 
Albert Allema


Gender: Male
Age: 27
Joined: 23 Oct 2009
Posts: 186
Location: Drachten
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 03 Mar 2013, 18:46    Post subject:
Hoi Frank,

prachtig verslag van jou.
Erg leuk te lezen hoe jij werkt.
De passie het gedult en het creatieve (bijv alle hutjes) maken jou foto's geweldig mooi.

Ik hoop u volgend jaar in Arkeheem weer te ontmoeten bij de kerstwedstrijd.

Gr Albert.
_________________
Nikon D3100
Nikon D300
Nikkor 300mm f4 + 1.4 converter II Nikkor
Back to top
Reply with quote
 
Gerrit Stam


Gender: Male
Age: 66
Joined: 08 Jun 2008
Posts: 55
Location: Loenen aan de Vecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 03 Mar 2013, 19:58    Post subject: FvdM
Hoi Frank,

Zeer genoten van je foto's en van je verhaal. Die ijsklompvoeten kregen extra betekenis toen ik je foto zag van de buidelmees: dat was mijn koudste foto ever! Fraai dat je ook een stukje biotoop meeneemt en zodoende wat ruimte laat voor de omgeving. Ook je landschapsfoto's zijn zeer aansprekend door kleur en compositie. Kortom, een waardig FvdM!!

Groet,
Gerrit
_________________
EOS 7d Mk. II, Tamron 150-600
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 64
Joined: 15 Apr 2005
Posts: 9812
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 04 Mar 2013, 18:51    Post subject:
Hallo Frank,

Leuk om wat meer van de mens achter de naam te leren. Mooie foto's (ook de niet-vogels).

Hendrik van Kampen
_________________
Nikon, Gitzo
Back to top
Reply with quote
 
Marco Simonis


Gender: Male
Age: 50
Joined: 28 Feb 2010
Posts: 258
Location: den haag
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 06 Mar 2013, 15:42    Post subject:
Hoi Frank,

Mooie foto,s en verhaal.
Leuk dat je mij hebt gekozen. Ik hoop net zo"n mooi verhaal neer tezetten.

Gr,
Marco
_________________
Canon dingetjes.
Back to top
Reply with quote
 
Frank Kremer
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 43
Joined: 29 Jun 2010
Posts: 56
Location: Delft
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 15 Mar 2013, 19:19    Post subject:
Bij deze wil ik iedereen die gereageerd heeft vriendelijk bedanken voor de positieve commentaren.
Dit waardeer ik zeer.
Het birdpixweekend en de kerstwedstrijd waren voor mij gezellige en leerzame evenementen (mede door de groep gemotiveerde fotografen die ik heb leren kennen) en ik kijk er ook voor dit jaar al met veel plezier naar uit.

Met vriendelijke groet,

Groeten Frank
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Annie Keizer
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 74
Joined: 18 Apr 2006
Posts: 63
Location: kampen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 15 Mar 2013, 22:07    Post subject: fotograaf van maart frank kremer
Hoi Frank,

Een tijdje wat minder op birdpix gezeten/gekeken, dus vandaar een ietwat late reactie.
Leuk om je verhaal te lezen en om al die verschillende foto's, ook van allerlei andere onderwerpen te zien.
Altijd al bijzonder gevonden dat je al lopend allerlei vogels kon vastleggen.....knap, dat vergt kennis én geduld!
Succes en hoop nog veel "spontane" foto's van je op deze site te zien.

groeten,
annie.
Back to top
Reply with quote
 
Wijnand van Buuren


Gender: Male
Age: 72
Joined: 24 May 2010
Posts: 328
Location: Veenendaal
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 20 Mar 2013, 9:31    Post subject: FvdM
Ha Frank.
Je hebt al heel wat prachtige reizen gemaakt zeg! En de foto's die je ervan hebt meegenomen, zijn om van te smullen.
De manier waarop je de vogelfotografie benadert, bewonder ik. Je resultaten zijn er ook naar. Welgemeende dikke complimenten.
We hadden elkaar al een beetje leren kennen op Terschelling en dit verhaal voegt daar nog iets extra's aan toe.

Dank je wel voor het delen van je verhaal en tot ziens.

Hartelijke groeten, Wijnand.
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum