Posted: Tue 01 Jan 2013, 12:24 Post subject: Toebehoren canon 500 F4 IS
Dag allemaal.
In maart vertrek ik op erasmus naar de universiteit van longyearbyen, en ik zou nog wel wat dingen voor mijn 500mm kunnen gebruiken. Ik heb nog geen lenscoat, maar nu zie ik dat die niet meer te koop zijn bij konijn en kamera-express? Bij konijn stonden de zwarte aan 50 euro te koop, exact wat ik wou, incl een travelcoat was het 100 euro, maar nu is die gewoon van de site
Iemand daarvoor nog een idee (of eventueel een tweedehandse voor mij?).
volgend probleem is dat mijn zonnekap een beetje stuk is. Het vijsje om de zonnekap te blokkeren is afgebroken (het zwart plastiekje aan de binnenkant). Heeft iemand hier een oplossing voor?
Een nieuw vijsje bij techrepair kost mij 100 euro!!!
hier zou ook een tweedehandse welkom zijn maar andere tips ook welkom!
Ik heb het probleem zelf kunnen oplossen, en het heet mij een paar eurocent gekost ipv 100 euro aan techrepair.
Wat was het probleem juist:
Het lockmechanisme van uw zonnekap bestaat uit een klein zwart deeltje aan de binnenkant en het schroefje aan de buitenkant. Deze 2 waren los gekomen van elkaar. Ik dacht dat ik gewoon het hele onderdeel nieuw moest kopen en zelf er in zetten, maar dat kostte 100 euro dus zocht ik even verder...
Het zwart onderdeeltje hangt vast aan de hele zonnekap met een zeer klein circlips. Een klein ijzerdeeltje dat blijkbaar af en toe losspringt en dat in een ijzerzaak een paar eurocent kost.
Dus iedereen die het probleem vroeg of laat ook zou tegenkomen, dat is de oplossing!
Posted: Tue 08 Jan 2013, 9:41 Post subject: Zonnekap
Ja, dit is een herkenbaar probleempje, ook wij hebben het opgelost door een nieuw circlipsje te monteren en inderdaad een paar eurocentjes.
Hartelijke groetjes van R&G _________________ Canon 550D
Canon 300mm F4L IS. USM.Canon 300mm F/2.8 IS. USM Canon Eos 7D Mk II per 1-11-'15 Canon 650D. Extender EF 1.4x II en EF 2x III, Canon 100 mm F/2.8 L IS USM.
Manfrotto éénpoot en 3-poot.
Schommelkop Manfrotto 393.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum