Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Beste ijsvogel spot?
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Sam Dijkstra


Gender: Male
Age: 70
Joined: 19 Dec 2012
Posts: 63
Location: Tjerkwerd
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 15 Jan 2013, 14:51    Post subject: Beste IJsvogelspot
Tja, je heb geluk of niet, we hebben wel dagen in een hut geweest en niets te zien, maar ook dat je een geweldige dag kan mee maken, dat is vogelfotografie, Ik kan je wel vertellen dat een IJsvogel van stilstaan helder water houd, kan hij de visjes beter zien, dus met harde wind zou ik ergens anders op gaan,
Je kunt ook altijd naar vijvers gaan in parken, goed je oren laten luisteren naar het geluid van de vogel


Succes met het vinden

Gr sam
_________________
Canon camera 40D Canon EOS 1D Mark 111 Canon telelens 400mm 5.6, Sigma macrolens 150mm 2.8 Canonlens 18-135
Back to top
Reply with quote
 
LidideBoer


Gender: Female
Age: 77
Joined: 29 Dec 2006
Posts: 72
Location: heerhugowaard
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 16 Jan 2013, 10:39    Post subject: WAKKEN maken
Nu we het toch over de ijsvogels hebben een dringende vraag om deze prachtige vogels in deze "ijstijd" te helpen.

Om dit jaar nog te kunnen genieten van de ijsvogels wil ik aan een ieder vragen die een ijsvogel op een vaste plek heeft gezien een WAK te maken in het ijs zodat hij/zij nog kan duiken om visjes te vangen,zodat ze niet net als vorig jaar verhongeren.

Er zullen ook wel protesten komen van diegene die vinden dat je de natuur haar gang moet laten gaan,zelf ben ik ook zo,maar mogen we hierbij een uitzondering maken?

Ik wachte de reacties wel af,groetjes lidi
_________________
canon 7d-lens canon 100-400 en een canon 500mm lens
canon lens 70-200 2.8
canon macro 100
gitzo statief 3poot
swiss balhoofd
zwengelkop
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 16 Jan 2013, 11:14    Post subject: Re: WAKKEN maken
LidideBoer wrote:

Er zullen ook wel protesten komen van diegene die vinden dat je de natuur haar gang moet laten gaan,zelf ben ik ook zo,maar mogen we hierbij een uitzondering maken?

Waarom zouden we dan juist voor de IJsvogel een uitzondering maken??

Van mij mag het hoor, geen probleem. Ik snap de logica alleen niet zo goed Wink

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
LidideBoer


Gender: Female
Age: 77
Joined: 29 Dec 2006
Posts: 72
Location: heerhugowaard
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 16 Jan 2013, 11:48    Post subject: logica?
Ach Arjen,logica,zover had ik vanochtend niet gedacht,het kwam gewoon bij me op en heb dit berichtje geschreven,
groetjes Lidi
_________________
canon 7d-lens canon 100-400 en een canon 500mm lens
canon lens 70-200 2.8
canon macro 100
gitzo statief 3poot
swiss balhoofd
zwengelkop
Back to top
Reply with quote
 
Ben Brons


Gender: Male
Age: 67
Joined: 12 Nov 2007
Posts: 320
Location: Putten
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 16 Jan 2013, 11:54    Post subject: Ijsvogel
Nou ik kan er over mee praten, ik heb in het begin de eerste 4 a 5 a 6 keer hele zondagen in de poelruiter gezeten een aantal jaren terug en zelfs geen veertje van de ijsvogel gezien en de 7e keer was hij er en toen heb ik de ene kaart na de andere vol kunnen schieten van de ijsvogel, je kan het nooit weten waar en wanneer hij er is, gewoon blijven proberen en wel kijken naar een plek waar je hem vermoedelijk zou kunnen zien, dus niet in het bos op hem gaan zitten wachten.

Succes ermee
gr Ben
_________________
Canon 1D MarkIII, Canon 7D, Canon 100mm 2.8 IS USM macro, Canon 70-200mm f2.8, Canon 400mm f5.6, TC canon 1.4 en 2.0
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1796
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 16 Jan 2013, 11:54    Post subject:
Ach, waarom zou je geen wak maken voor zo'n beestje. Zolang er geen schaatsers in terecht komen, of kindertjes, geen probleem toch. De natuur zijn gang laten gaan is een leuke theorie die ik echt wel onderschrijf, maar als ik zelf dan weer getuige ben van iets, blijkt mijn hartje toch wel klein.
En als je het ook prima vindt om vogels te voeren, dan is een wak maken ook best, toch?
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 03 Feb 2009
Posts: 672
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 16 Jan 2013, 12:47    Post subject:
Maar een wak vriest toch zo weer dicht met dit weer? Ik heb er ook niets op tegen, maar denk dat het vrij nutteloos is.

Groeten,

Michiel
_________________
http://michieljanssen.smugmug.com/
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 16 Jan 2013, 13:03    Post subject:
grondwater uit bv een peilbuis in de sloot lozen...
dat zal wat langer helpen

(in theorie)
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
Martijn de Jonge



Age: 66
Joined: 01 Jan 2004
Posts: 462
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 16 Jan 2013, 15:48    Post subject:
Met het wakhakken houd je ijsvogels te lang in een onmogelijke situatie, zeker buiten de stad. Vorig jaar toen het plots -15 was werd er ook geadviserd om te wakhakken. Die wakken vroren binnen een uur weer potdicht onder de ijsvogel zijn snavel. Bij een langzame vorstinval mag je hopen dat de vogels langzaam meeschuiven naar het open water of anders overleven onder viaducten en duikers bij kwel water. Overigens zag ik vandaag dat de ijsvogels uit de ´teaser´van De Nieuwe Wildernis in A´dam Zuidoost zijn gedraaid. Wel grappig, nieuwe wildernis in de stad!

Groet, Martijn
_________________
Fotograaf en publicist
Back to top
Reply with quote
 
Frits Stoekenbroek


Gender: Male
Age: 71
Joined: 13 Sep 2007
Posts: 111
Location: Muiderberg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 16 Jan 2013, 16:24    Post subject:
Hedenavond 16 jan.
In Groningen heeft het meer gevroren dan in de regio Gooi en Vechtstreek. Reden voor de ijsvogelwerkgroep uit die stad om alvast te starten met het maken van wakken. Het programma EenVandaag heeft vandaag tv opnamen gemaakt. Over de actie daar en zal die naar verwachting vanavond uitzenden.
Gr. Frits
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
LidideBoer


Gender: Female
Age: 77
Joined: 29 Dec 2006
Posts: 72
Location: heerhugowaard
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 16 Jan 2013, 17:18    Post subject: wakken
Wat ben ik blij om dat te horen dat ze in Groningen al bezig zijn dus het was toch niet zo'n slechte suggestie van mij.
groetjes lidi
_________________
canon 7d-lens canon 100-400 en een canon 500mm lens
canon lens 70-200 2.8
canon macro 100
gitzo statief 3poot
swiss balhoofd
zwengelkop
Back to top
Reply with quote
 
JMKimstra


Gender: Female
Age: 57
Joined: 31 Oct 2003
Posts: 400
Location: Bilthoven
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 17 Jan 2013, 12:15    Post subject:
Even buiten het wel of niet wakhakken om valt het mij op dat de oorspronkelijke steller van de vraag niet meer reageert... Toch geschrokken van de wat onvriendelijke ontvangst of idd alleen uit op 'inside information'...
Back to top
Reply with quote
 
Jan van der Linden


Gender: Male

Joined: 07 Jun 2010
Posts: 94

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 17 Jan 2013, 12:21    Post subject:
Ik vrees het laatste: immers, mijn antwoord was misschien inderdaad niet zo elegant, maar een bedankje aan degenen die hem wél terwille zijn geweest kan er niet af....

Groet
Jan
_________________
Canon, Sigma, Gitzo, RRS, Promediagear
Back to top
Reply with quote
 
Plette


Gender: Male
Age: 59
Joined: 21 May 2010
Posts: 6
Location: Belgie
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 20 Jan 2013, 12:13    Post subject:
Ik begrijp heel best waarom deze persoon niet reageert.
Ik vind de meeste reacties heel laag beneden peil.
Als jullie dan toch geen locaties willen mededelen (schrik dat er betere foto's genomen zullen worden?) dan zou het wel zo fijn zijn dat er misschien eens iemand concrete tips zou geven of eventueel eens contact opnemen met de originele plaaster om hem te helpen als je je tips of lokatie niet zomaar openbaar wil weggeven.

Ik merk wel meer dat er een soort eigen belang bestaat tussen de meeste natuurfotografen. Jammer want de natuur is van iedereen en met samenwerken kan je zo veel meer bereiken.

Aan alle vriendelijke mensen die gereageerd hebben :D.
Back to top
Reply with quote
 
Leon Walraven


Gender: Male
Age: 36
Joined: 06 Mar 2006
Posts: 422
Location: Raalte
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 20 Jan 2013, 13:02    Post subject:
Plette wrote:

Als jullie dan toch geen locaties willen mededelen (schrik dat er betere foto's genomen zullen worden?) dan zou het wel zo fijn zijn dat er misschien eens iemand concrete tips zou geven of eventueel eens contact opnemen met de originele plaaster om hem te helpen als je je tips of lokatie niet zomaar openbaar wil weggeven.


Jij distantieert je er anders ook van om locaties openbaar te maken...
Dat heeft ook zijn redenen... Very Happy

Beetje relativeren kan nooit kwaad. Wink
Back to top
Reply with quote
 
Aad Verkuijl


Gender: Male
Age: 70
Joined: 10 Jan 2005
Posts: 806
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 20 Jan 2013, 13:03    Post subject:
Ik moet er niet aan denken dat iedereen op mijn IJsvogelplekken zou komen fotograferen. Laat de vogeltjes een beetje met rust, zeker wanneer het een kwetsbaar plekje is.

Wanneer je het aan één persoon doorgeeft, weten binnen no-time meerdere fotografen het.

Overigens moet je bij ieder commentaar op een foto van jouw stek gaan vermelden:

Quote:
Grtjes van de Belg die ervoor zorgde dat deze vogels voor de lens kwamen.


Dit is een commentaar van jezelf. Laughing
_________________
Canon 7D - Sigma 120-300 2.8 +tc 1.4 - 2.0
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 03 Feb 2009
Posts: 672
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 20 Jan 2013, 13:29    Post subject:
Kom op mensen, niet iedereen kan de consequenties van bepaalde acties goed overzien. Wink Het is als het zoeken naar een goudader. Na 10 jaar noeste arbeid heb je er eindelijk één gevonden en dan ga je ook niet aan alle beginnende goudzoekers even leuk vertellen waar die ligt.
Bovendien, vogelfotografie is een serieuse hobby voor velen hier. Het is niet hetzelfde als snel even een paar hotspots afrijden, klik klik wat plaatjes en weer door naar de volgende plek. Een serieuze visser ziet in een aquarium ook geen uitdaging.

Groeten,

Michiel
_________________
http://michieljanssen.smugmug.com/
Back to top
Reply with quote
 
Rinus van der Reest
Guest







PostPosted: Sun 20 Jan 2013, 15:08    Post subject:
Quote:
Ik moet er niet aan denken dat iedereen op mijn IJsvogelplekken zou komen fotograferen.


Goh Aad...zit jij ook al op zo'n stokje Razz

Rinus
Back to top
Reply with quote
 
Frits Stoekenbroek


Gender: Male
Age: 71
Joined: 13 Sep 2007
Posts: 111
Location: Muiderberg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 20 Jan 2013, 15:28    Post subject:
Ik denk dat deze topic zijn doel is voorbijgeschoten. Ik kan mij niet voorstellen dat een weldenkend mens zijn/haar (ijs) vogelstek openbaar gaat maken. In dit geval van de IJsvogel veel te kwetsbaar. Het zou iets anders zijn als het om vogels gaat die je via waarnemingen of ieder ander medium op kan sporen, we zijn het al normaal gaan vinden dat je daar dan met tientallen fotografen, vogelaars en andere natuurliefhebbers de locatie met de grond gelijk gaat maken, voorbeelden genoeg.
De IJsvogel, welnu, er is in dit topic meerdere keren gevraagd om een serieuze reactie en die wil ik wel geven. Ik ben op de eerste plaats Vogelaar en daarnaast probeer ik serieus werk te maken van (vogel) fotografie. Iedere keer als er een foto van mij op BP staat denk ik WOW, het is weer gelukt. het niveau van BP vind ik ongekend hoog en ben dus superblij als ik daar af en toe een plaatje op mag zetten.
Hoe kom ik aan mijn ijsvogelplaatjes ?. Ik ben lid van de locale vogelwerkgroep en onderhoud in mijn gemeente de ijsvogel wanden, drie locaties en totaal 8 nestgangen. Ik heb hier niet zo veel werk aan. In deze periode kan ik via het ijs deze plekken makkelijk bereiken. Het is een kwestie van de wanden afschrapen en groen wat in de weg hangt verwijderen, verder in het seizoen de aanvliegroutes naar het nest schoonhouden dus een beetje riet wegsnijden. Nou ja, je snapt hem al, op een van de aanvliegroutes naar zijn nest heb ik een locatie gebouwd daar waar de ijsvogel gaat zitten om te kijken of de kust veilig is om naar zijn/haar nest door te vliegen en daar kan ik hem verschalken. Overigens, het is geen beste plek, teveel schaduw, genoeg muggen en ander ongedierte. Uiteraard is mijn eerste prioriteit om de nesten te monitoren en tellingen te doen. Uiteindelijk worden mijn tellingen en waarnemingen samengevoegd met de rest uit de regio en zo komen we tot conclusies voor de Gooi en Vechtstreek.
Soms laat ik liefhebbers vanuit de verte zo'n ijsvogelwand zien, bijvoorbeeld bij het Muiderslot, maar nooit een stek waar je normaal gesproken met je giegel voor kan staan.
Op de BP experience van 2012 heb ik een workshop van Han Bouwmeester bijgewoond waar hij er voor pleitte dat eigenlijk iedere natuurfotograaf lid zou moeten zijn van een organisatie om zodoende eens voor de camera te gaan staan om te zien en leren hoe e.e.a ontstaat, zo kom je trouwens ook aan je stekken want je kan geen beter gids hebben als de natuur zelf. Ik onderschrijf dit van harte.
Lieve mensen, natuurlijk dekt dit verhaal niet alles maar het wordt anders veeeeeels te lang. Mocht je zelf iets willen doen met ijsvogelwanden dan moet je even googlen op de naam Jelle Harder.
Gr. Frits

@Lidi, jou suggestie was goed hoor. Het is echt waar dat er mensen zijn in “ IJsvogelland” die dagelijks een wak open houden. Gewoon een tak aan een touwtje en ff raggen.
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1796
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 20 Jan 2013, 15:33    Post subject:
Lijkt me wel legitiem als je om te scoren het je zelf probeert niet al te moeilijk te maken.
Hoe makkelijk je plek ook, het maken van een knappe foto, en zeker een BP waardige foto, is een heel ander ding. Waarom zou je alleen een uitdaging leuk moeten vinden?
Als ik stom toevallig een paar gieren vlakbij me zie zitten, en daar knappe foto's van kan maken, dan is het resultaat, het uiteindelijke beeld, toch niets minder dan wanneer ik daar vreselijk veel moeite voor heb moeten doen of er tijdenlang voor moet hebben afzien?
Mooi is mooi - en het lijkt me alleen maar normaal als je het jezelf een beetje gemakkelijk maakt.
En even normaal is het dat je je superstekje niet zomaar aan jan en alleman wilt doorgeven.
De stekkies die ik heb doorgegeven, eerder hier, zijn echt super!
En ik wil ze nog wel delen met jullie ook .....
't Is alleen een beetje ver!
grtz, josephine
Very Happy
Back to top
Reply with quote
 
Hans Overduin


Gender: Male
Age: 54
Joined: 09 Nov 2010
Posts: 185
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 20 Jan 2013, 16:21    Post subject:
Wakken hakken en/of er met z'n tienen op heen gaan staan om op dat ene fotomoment te wachten ? In elk geval hoop ik van harte dat iedereen zijn eigen gezonde verstand gebruikt deze vorstperiode. De meeste dieren zijn hongerig en aan het overleven, dus geen wonder dat ze 'zo lekker goed benaderbaar zijn'. Mooie kansen vaak voor een mooie foto, maar ook een tijd waarin er een extra verantwoordelijkheid rust op ons allen. Helaas heb ik gisteren de eerste ijsvogel alweer uit het ijskoude water kunnen vissen Crying or Very sad ( zie www.hansoverduin.nl/blog/ ). Hopelijk gunt iedereen deze en andere beestjes een rustig plekje om te foerageren, ze hebben het nodig. En anderen helpen aan de locatie voor een goede foto kan dan weer als ze de winter goed zijn doorgekomen.....
Groet, Hans
Back to top
Reply with quote
 
Sam Dijkstra


Gender: Male
Age: 70
Joined: 19 Dec 2012
Posts: 63
Location: Tjerkwerd
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 20 Jan 2013, 18:05    Post subject: IJsvogel
Ik ben het hier met Hans ook mee eens dat de vogels langer blijven zitten. Vanmiddag was ik even op pad en zag een mooie Buizerd, ook deze vogels hebben het moeilijk, elke keer dat ze opvliegen gebruiken ze energie, dus blijven ze nu langer zitten , ik heb er een paar opnames van gemaakt en hem verder met rust gelaten.

Vogels helpen in deze tijd is altijd goed, en om wat voor vogels het gaat maakt toch niets uit, al is het een Huismus, voor een Reiger zou ik al een wak maken, maar hier zag ik een klein slootje nog met een groot wak door de wind en de stroming

Gr sam
_________________
Canon camera 40D Canon EOS 1D Mark 111 Canon telelens 400mm 5.6, Sigma macrolens 150mm 2.8 Canonlens 18-135
Back to top
Reply with quote
 
Jan Hofstede


Gender: Male
Age: 65
Joined: 22 Apr 2013
Posts: 1

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 22 Apr 2013, 15:14    Post subject: Re: Beste ijsvogel spot?
dickvanduijn wrote:
Al maanden lang probeer ik mijn eerste ijsvogel te fotograferen, maar het is helaas nog steeds niet gelukt...

Eerst heb ik een dag in de Lepelaarshut bij de Lepelaarsplassen gezeten. Toen een dag in de Poelruiter in de Oostvaardersplassen. En ik heb ook een aantal dagen in de Amsterdamse Waterleidingduinen gezeten. Bij die laatstgenoemde heb ik er wel een aantal zien vliegen, maar niet vast kunnen leggen helaas.

Weet iemand misschien een vogelkijkhut/plek waar je de meeste kans maakt om een ijsvogel te kunnen vast leggen?


Hallo Dick, voor mij is het vrij simpel. Vertoef veel, vooral in de vroege uurtjes, langs stromende watertjes. Gebruik vooral je oren en daarna je ogen. Dan op een dag zal je ontdekken dat je je in de buurt begeeft waar de ijsvogel regelmatig opduikt. Creeer je eigen "hut" met behulp van een camouflagenet. Zorg dat je als "mens" niet meer herkenbaar bent. En dan het grote wachten. Wachten op het moment dat het wonderschone diertje, binnen het bereik van je lens, ergens op een tak gaat zitten. Het loont de moeite !!. Jagen doen ze de gehele dag, dus qua tijd in de dag maakt het niet zoveel uit wanneer je op zoek gaat, hoewel in de vroege ochtend en later op de avond de mooiste beelden opleveren. Op dit moment (net als 2 jaar geleden) ben ik een van de gelukkigen die een fantastische stek gevonden hebben. Een koppeltje vliegt meerdere malen langs of settelen zich regelmatig en langdurig in de nabijheid van mijn "hut". Het nest bevind zich op oogafstand (pm 30 mtr.) maar gezien hun nest-activiteit vorm ik (gelukkig) geen gevaar. Het is momenteel smullen (ook zonder de camera te activeren). Vorig jaar was het anders. Vele uren aan de waterkant, vele malen de blauwe flits waargenomen, vele malen het hoge piewpiew gehoort maar niet één prent. Het kan verkeren.
Back to top
Reply with quote
 
bladerunner


Gender: Male
Age: 59
Joined: 02 Jan 2012
Posts: 11
Location: Hulst
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 23 Apr 2013, 9:47    Post subject:
Heb nu niet de illusie dat de locatie van een kwetsbare soort hier of waar dan ook wordt gedeeld, dit kan ook nooit de bedoeling zijn.
Dan krijg je een beetje het dierentuin effect. Ik ben van mening dat je door zelf erop uit te gaan en eens je licht opsteken bij medevogelaars en bijv een boswachter veel meer bereikt dan alles maar te vragen via forums etc. Door een netwerkje op te bouwen en je hobby kenbaar te maken aan je omgeving komen er vanzelf tips jou kant op. Zet regelmatig een leuke foto op je website of facebookpagina, neem de tijd voor mensen die interesse tonen en echt waar je netwerkje ontstaat en groeit vanzelf. Dit is mijn persoonlijke ervaring, 5 jaar geleden had ik niks geen uitrusting geen locaties, nu een pril begin van een website, toegang tot vogelrijke gebieden, vrijwillgerswerk bij diverse natuurorganisaties, kortom een + + situatie
_________________
SonyA900
Minolta 400mm APO HS / 4.5
Sony 70-200 / 2.8 G
Minolta 50mm 2.8 macro
Minolta 50mm 1.4
Minolta 28mm 2.8
Minolta 17-35 3.5 G
Minolta convertr 1.4
Minolta converter 2.0
Manfrotto 055 xprob
Jobu Gimbal Head Pro Green
Vanguard monopoot
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1796
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 23 Apr 2013, 10:31    Post subject:
Inmiddels lijkt de starter van dit draadje hier niet veel uitgehaald heeft, of zelfs de reacties niet te lezen.
De vraag om mooie plekjes is prima, het niet willen doorgeven van die plekjes is dat net zo goed.
Inmiddels staat bij de antwoorden eigenlijk nog niets bruikbaars, behalve de algemene adviezen van er op uit gaan, netwerkjes maken enzovoorts. Hetgeen voor alle soorten vogels geldt, dus niet specifiek antwoord geeft op de vraag naar ijsvogelstekkies.
Kortom, eigenlijk heeft zo langzamerhand niemand hier iets aan!

Dick zelf al helemaal niet, geloof ik .....
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 2 of 3


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum