| Jos Welbedacht wrote: | 
| - Sigma 50-500mm F4-6.3. - Canon EF 400mm F 5.6 L USM - Canon EF 100-400mm F 4.5-5.6 L IS USM <knip> Ik wil er ook graag een 1.4 x converter bij aanschaffen als dat mogelijk is, daarbij mag geen autofocus verloren gaan. Kan iemand mij helpen tot een juiste beslissing te komen? Alvast bedankt. | 

) Bovendien is zo'n 300mm nooit weg als je later veel groter gaat, naar 500 of meer. Met een 300 kan je zulke leuke andere dingen doen dat je die lens er dan gewoon naast kunt houden.
  ) Bovendien is zo'n 300mm nooit weg als je later veel groter gaat, naar 500 of meer. Met een 300 kan je zulke leuke andere dingen doen dat je die lens er dan gewoon naast kunt houden.| Quote: | 
| Ik vrees dat bij al deze 3 lenzen je de autofocus kwijt bent icm een converter. De 450D heeft namelijk autofocus bij lenzen met een minimale opening van F/5,6 of groter. Als je op een van deze 3 lenzen een converter zet, zit je sowieso op een kleiner diafragma, dus heb je geen AF meer. | 
| Quote: | 
| Schrik niet. Voor een Blauwborst moet je toch minimaal binnen de 5 meter zien te komen. | 
 Of ik hiervan moet schrikken weet ik nog niet. Het is niet zo'n grote afstand, maar de beste vogelfoto's worden natuurlijk gemaakt met veel geduld en tactiek.
 Of ik hiervan moet schrikken weet ik nog niet. Het is niet zo'n grote afstand, maar de beste vogelfoto's worden natuurlijk gemaakt met veel geduld en tactiek. 
| Maar er is hoop, steltlopers zijn goed om de tuin te leiden. Ik gebruik vaak een 300 zonder converter en daarmee heb ik o.a. dit gedaan. | 
| Jos Welbedacht wrote: | 
| Een Canon 40D..... een SD geheugenkaart van enkele gigabytes. | 

(de meeste fotografische fouten gebeuren achter dat plastic!!! (de fotograaf dus
  (de meeste fotografische fouten gebeuren achter dat plastic!!! (de fotograaf dus  ))
 ))

| 1dag nadien via koerier bedrijf had ik hem al.En ik woon in Belgie. | 
| Hoe degelijker de camera in elkaar zit, hoe scherpere foto's je maakt bij lange sluitertijden. En hoe beter de focus blijft tijdens het fotograferen. | 
| Hee, je was al heel lang bezig! Leuk je hier weer eens te zien. |