Theovv wrote: |
Ik sta op het punt een nieuwe auto te kopen en omdat ik veel uit de auto film en fotografeer vroeg ik me ineens af, laten vogels zich nog afschrikken door autokleur? Ik heb nu een zilverblauwe auto en denk niet dat er veel verschil zit in alle gedekte tinten, maar ik heb een knalrode auto op het oog en vraag me af of deze misschien sneller de aandacht trekt van vogels.
Iemand die hier feiten over kent of zelf ervaring hier mee heeft? Ik zou er erg mee geholpen zijn. |
Chris van Rijswijk wrote: |
Ik ken geen feiten, maar mijn gevoel zegt dat felle kleuren minder geschikt zijn.
Belangrijker vind ik dat je een auto hebt waarbij de lampen niet automatisch aangaan. Ik heb nu een wagen (VW Polo) waarbij altijd aan de voorkant 2 lampjes blijven branden. Daar ben ik minder blij mee en ik heb geen idee hoe ik dit uit kan zetten... Vr gr Chris |
Ruud van Veenschoten wrote: |
Leuk topic...
Ik heb een gele en een zilvermetallic kleur gehad en nu een witte auto. Mij ervaring is dat het niet uit maakt, maar dat de vogels eerder schrikken van onverhoedse bewegingen, starten van de motor etc. Ultieme kleur: camouflage, maar dan voor de polder, strand en winter aparte schakeringen. Soort kameleon dus..... Of dat realiseerbaar is....betwijfel het. @Chris: zit er op je hendeltje van de verlichting geen stand "Off". Heb zo`n zelfde systeem in de Suzuki Swift zitten, maar die kan je gewoon uit zetten. Groet, Ruud |
Chris van Rijswijk wrote: |
Belangrijker vind ik dat je een auto hebt waarbij de lampen niet automatisch aangaan. Ik heb nu een wagen (VW Polo) waarbij altijd aan de voorkant 2 lampjes blijven branden. Daar ben ik minder blij mee en ik heb geen idee hoe ik dit uit kan zetten... |
Marcel van Kammen wrote: |
Rood moet je zowiezo nooit doen,die raak je aan de straatstenen niet meer kwijt. ![]() |
Theovv wrote: | ||
![]() |
Marcel van Kammen wrote: |
@Inge: die 10 waren dus van de afdeling" hate it" ![]() |
Quote: |
Chris van Rijswijk schreef:
Belangrijker vind ik dat je een auto hebt waarbij de lampen niet automatisch aangaan. Ik heb nu een wagen (VW Polo) waarbij altijd aan de voorkant 2 lampjes blijven branden. Daar ben ik minder blij mee en ik heb geen idee hoe ik dit uit kan zetten... Volgens mij kun je dat als volgt uitzetten. Met contact uit (en licht in stand 0(=uit)). De grootlichtschakelaar naar je toe halen en dan contact aanzetten. Staat ook wel in de handleiding als het goed is. |
Lesley van Loo wrote: | ||
dat is een goeie tip, heb ook een polo en ik dacht dat dit niet uit te zetten was. @ Jan Willem: weet je toevallig ook hoe ik het piepje van de gordel uit kan zetten? ![]() |