Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Mon 27 Feb 2012, 21:54 Post subject:
uit die beelden blijkt voor mij zonneklaar dat translatiesymmetrie toch iets anders is dan de nu als zodanig betitelde foto's in de huidige maandopdracht.... ...inderdaad een leuk item zo!! _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Posted: Tue 28 Feb 2012, 9:08 Post subject: maandopdracht
Gisteravond heb ik alvast nominaties uitgedeeld, waarbij ik n.a.v. de discussie over de definities van symmetrie en synchroni(ci)teit... beide vormen heb gerekend als vallend binnen de gestelde opdracht.
Vanavond hoop ik nog even wat tijd te vinden voor commentaar op alle foto's of in elk geval onderbouwing van de nomi's...
Posted: Tue 28 Feb 2012, 12:44 Post subject:
Heb wat foto's van commentaar voorzien. Eén nominatie gegeven en dat is niet voor mijn eigen inzending. Behoorlijk verwarrend allemaal.
Het schijnt er een beetje bij te horen gezien de geschiedenis. En ja zoveel mensen zoveel meningen. Maar je wordt zo weleens op het verkeerde been gezet.
Mijn commentaren moet je dan ook maar voor lief nemen. Ben maar wat meer op de technische beoordeling gegaan.....
M.fr.g. Marten
alle foto's van commentaar voorzien.
ik had niet gedacht dat deze opdracht nog zo moeilijk zou worden; of de symmetrie is niet optimaal, of de technische uitvoering schiet te kort... er zijn mijns inziens niet veel foto's die aan beide criteria voldoen.
GJ _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Wed 29 Feb 2012, 11:54 Post subject:
LAATSTE HERINNERING
Vandaag (29 feb) is de laatste dag van de maandopdracht van februari. Er is nog ruimte voor meer commentaren en nominaties _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Wed 29 Feb 2012, 18:49 Post subject:
NOG EEN OPROEP
Er hebben naar verhouding nog maar weinig mensen nominaties uitgedeeld bij de maandopdracht. Daarom deze oproep om nog zoveel mogelijk van deze mogelijkheid gebruik te maken. Vandaag is de laatste dag dat het kan. _________________ Zie voor veel meer foto's:
Net terug van een tijdje weg (foto's volgen).
Mede om die reden geen tijd gehad voor commentaren bij de vogelfoto van het jaar en bij deze maandopdracht (goede of rotsmoes?)
Wel bij beide wedstrijden nog een aantal nominaties gegeven (bij de "grote" wedstrijd net voor ik weg ging).
Tot zaterdag!
Wim _________________ Nikon D 810. Nikkor 80-400 mm; Nikkor 500 mm 4.0; Nikkor 20 mm. www.wimpics.com
Marten gefeliciteerd en aan jou dus de eer een nieuwe opdracht te bedenken. Ook Ton en Willem gefelicteerd met hun podiumplaatsen. Verder iedereen bedankt voor zijn/haar inbreng. _________________ Zie voor veel meer foto's:
Posted: Thu 01 Mar 2012, 11:37 Post subject:
Eerst gefeliciteerd Ton en Willem.
Nou je bent me voor Martijn. Ja druk bezig met het bedenken van een nieuwe opdracht. Misschien suggesties via een PB-tje?
Allemaal bedankt voor de energie en moeite die een aantal mensen in deze wedstrijd hebben gestoken. En bedankt natuurlijk voor de commentaren en nominaties op mijn foto. Hoop dat er weer veel mensen mee doen aan de volgende opdracht.
M.fr.g. Marten
Gender: Male Age: 35 Joined: 24 Feb 2011 Posts: 11 Location: Amsterdam
Posted: Thu 01 Mar 2012, 12:24 Post subject:
Van Harte Gefeliciteerd Marten, Ton en Willem! Bedankt voor de inzendingen. 3 hele verschillende foto's door allemaal op een andere manier gebruik te maken van de symmetrie. Ik kon zelf helaas geen nominaties uitdelen omdat ik nog te weinig foto's op BP heb gezet
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Thu 01 Mar 2012, 12:37 Post subject:
Van harte gefeliciteerd Marten met deze duidelijke overwinning...ook Ton en Willem uiteraard met hun dik verdiende podiumplaatsen...en het doet me goed dat de prijswinnaars ook allemaal gewonnen hebben met een invulling van de opdracht zoals ie bedoeld was, want dat bleek op zich al een behoorlijk lastige opgave...symmetrie en synchroniciteit liggen dicht bij elkaar maar zijn toch ook weer verschillend...(misschien een tip voor Marten voor de nieuwe maandopdracht! )
Dank ook voor alle reacties op mijn inbreng!
Hartelijke groet,
Peter _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Gender: Male Age: 63 Joined: 13 Jan 2010 Posts: 121 Location: vlaardingen
Posted: Thu 01 Mar 2012, 13:37 Post subject:
Marten van harte ik hoop op een leuke maand opdracht
nr 2+3 ook van harte
gr koos _________________ Canon 70D Canon 300mmf4 Canon 70/200 f/4
canon TC type 3
Posted: Thu 01 Mar 2012, 16:28 Post subject:
gefeliciteerd Marten, ben benieuwd naar de nieuwe opdracht.
Ton en Willem ook gefeliciteerd met jullie 2de en 3de plekken. _________________ www.ltdphoto.com
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum