Gender: Male Age: 48 Joined: 06 Dec 2004 Posts: 2329 Location: Groningen
Posted: Wed 01 Mar 2006, 12:21 Post subject:
@Elbert Hoezo? Als je zoiets zegt moet je, vind ik, ook even uitleggen waarom.
@Daan kunnen de ratings ook even openbaar gemaakt worden? Ik geloof je wel hoor, maar ben ook benieuwd naar de runner ups enzo.
Het lijkt er inderdaad op dat het 2 maandelijkste karakter goed uitpakte (veel inzendingen), of dit was gewoon een aansprekende opdracht.
Wat ik echter wel vreemd vind, is dat er veel meer foto's zijn als dat er ratings gegeven zijn. Als je toch met zoiets meedoet, dan kun je toch ook een cijfer geven? (ik neem aan dat je wel zo onpartijdig kunt zijn om ratings te geven ook al doe je zelf mee). _________________ Arjen Drost
http://www.natureview.photography http://www.natureview.blog http://www.facebook.com/natureviewphotography arjen@natureview.photography
@Arjen: De ratings zijn zichtbaar. Als je ze nog niet ziet, moet je even uitloggen en opnieuw inloggen. _________________ Nikon D50 met Nikkor 18-200 VR
Gender: Male Age: 41 Joined: 21 Dec 2004 Posts: 118 Location: Huizen
Posted: Wed 01 Mar 2006, 13:18 Post subject:
Gefeliciteerd Harvey!
De 2-maandelijkse opzet lijkt me beter dan de oude opzet. Er zijn dan meer inzendingen omdat je meer tijd krijgt om aan de opdracht te voldoen. Natuurlijk was de opdracht ook erg goed (aansprekend en haalbaar).
Ik wil ook iets zeggen over het aantal ratings:
1) het verschil in aantallen ratings tussen de top-foto's en de lagere is te groot (25- ca. 17). het lijkt me wel zo eerlijk dat wanneer je je favorieten een rating geeft, dat je ook de anderen een rating geeft.
2) ik bent het met arjen eens dat wanneer je mee doet, ook zo sportief kunt zijn om de foto's te beoordelen (tenzij je natuurlijk verhinderd bent)
Mvg, René _________________ Huidig:
Canon 400D, 400/5.6, 70-300 IS, 1.4 Kenko
Eerder:
- Sony W15 i.c.m. Kowa TSN 821 M of
- Canon 400D i.c.m. Kowa TSN 821 M
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Wed 01 Mar 2006, 13:23 Post subject:
gefeliciteerd harvey.
was toch een goed advies om de foto in te zenden voor de maandopdracht, niet? Nu heeft deze foto een lager, maar objectiever cijfer gekregen voor mijn gevoel.
(ik geloof dat voor de eerste keer degene gewonnen heeft die ook mijn hoogste cijfer had).
Super dat er meer mensen meededen, volgende keer weer allemaal cijferen.
Ik hoop wel dat we niet gaan doen of we allemaal sufferds zijn en alleen maar de allersimpelste opdrachten kunnen uitvoeren . Begrijp me niet verkeerd, goed te doen voor iedereen is een heel goed idee, en deze opdracht was heel leuk en goed, en zeker niet de allersimpelste. compliment hans.
Gender: Male Age: 87 Joined: 09 Jan 2005 Posts: 174 Location: OOSTENDE BELGIE
Posted: Wed 01 Mar 2006, 13:28 Post subject:
Proficiat Harvey met je prachtig speurende Blauwe kiekendief, je was ook mijn topfavoriet!
Hopelijk verzin je een mooie nieuwe opdracht!
De tweemaandelijkse maandopdracht lijkt een groter succes te worden, alleen waren degenen van januari nu wel benadeeld tegenover deze die ook nog in februari konden inzenden, never mind.
Groetjes,
Roland _________________ Canon EOS D60 - 300D - 40D- 1-D Mark IV
Canon Lenzen: EF70-200mm USM f2.8 IS II, EF 500mm USM f4 IS, EF 800mm f5.6 IS USM en extenders : TC1.4 III en TC2 III
Canon EF100mm f2.8 USM Macro
Posted: Wed 01 Mar 2006, 15:02 Post subject:
@Arjen
Zoals gebruikelijk worden foto's van rovers hoger gewaardeerd dan foto's van niet rovers. Je hebt gelijk, wat dat betreft zou ik het niet vreemd moeten vinden. Wat is kwaliteit? Dat is moeilijk te bepalen natuurlijk. Wat voor mij de exacte definitie is weet ik ook niet. Ik heb zelf het idee dat de kwaliteit van sommige niet-rovers niet zo ver afligt van de kwaliteit van 1, 2 en 3 als dmv van de cijfers nu wordt geschetst.
Kortom, volgende keer doe ik weer mee met het raten
groeten _________________ Canon DSRL: ouder spul
Gefeliciteerd Harvey.
Vond jouw foto ook de meest aansprekende van allemaal.
Ben benieuwd wat je voor ons in petto hebt voor de komende maand.
Wat me wel opvalt is dat de winnaars niet raten. Vorige keer had Hans geen rating uitgebracht en nu Harvey niet. Vind ik op zich wel jammer dat niet iedereen die een foto instuurt oor de maandopdracht ook niet allemaal een rating geven. Snap best dat het niet altijd mogelijk is maar we moeten het toch zeker gaan proberen.
Ik hoop dat de maandopdracht ook echt een maandopdracht blijft. Vind het competitie element juist wel leuk en ben misschien wel te ongeduldig om twee maanden te wachten
@Elbert: Zou je toch uit willen leggen waarom je het een vreemde uitslag vond?
Groetjes Olaf _________________ Body :Canon Eos 20D.
Lenzen:Canon EF 400 F/5.6L USM en
Sigma 18-50 F3.5-5.6
Posted: Wed 01 Mar 2006, 18:07 Post subject:
gefeliciteerd Harvey,
ook ik heb deze keer niet gerate en commentaar gegeven, normaal doe ik dat wel, maar het kwam er nu even niet van, sorry.
ik vind dat de maandopdracht een maandelijkse moet blijven, als je nu kijkt dat bij deze relatief makkelijke opdracht 45 mensen een foto hebben ingezonden, dat is dus 22,5 per maand, dan zit je niet zover boven een makkelijke opdracht waar je 1 maand voor hebt. goed er zullen mensen zijn die misschien een keertje niet mee kunnen doen, maar die proberen het de maand erna toch gewoon weer. _________________ www.ltdphoto.com
Gender: Male Age: 41 Joined: 07 Jan 2005 Posts: 71 Location: Barneveld
Posted: Wed 01 Mar 2006, 19:16 Post subject:
Gefeliciteerd,
Was ook mijn favoriete foto. Ik heb dus niet helemaal gerate zoals het hoort. Sorry, maar ik had niet genoeg tijd om alles uitgebreid te becommentariseren en te raten. Het waren er ook best veel. Volgende keer hoop ik het wel goed te gaan doen.
Ben benieuwd naar de opdracht.
Groeten Bart _________________ Canon EOS 350D met EF 300/f4.0L IS USM + tc 1.4x II
Gender: Male Age: 55 Joined: 07 Jan 2005 Posts: 17 Location: Ooij (bij Nijmegen)
Posted: Wed 01 Mar 2006, 19:41 Post subject:
Dag allen,
Hartelijk dank voor de complimenten en de ratings. Leuk om ook eens een winnende foto te hebben gemaakt. Ik moet wel zeggen dat ik niet zo met de maandopdracht bezig was, totdat iemand me er op attendeerde. Nog dank daarvoor.
Overigens mijn excuses dat ik niet mee heb gerate.
Enne Hans (G), ik had een muis aan een touwtje gebonden en daar keek de blauwe kiek naar ...
Alle gekheid op een stokje, nu moet ik zelf een nieuwe opdracht verzinnen. Moeilijk. Ik weet niet op dit de juiste plek is om hem te lanceren, maar om jullie niet langer in spanning te laten...
Maak een foto van een (of meer) vogel(s) waarin het voorjaarsgevoel optimaal tot uiting komt. Wat mij betreft verdien je extra punten als je de vogel ook nog weet te plaatsen in een typisch Hollandse omgeving (met tulpen, een molen op de achtergrond, of voor mij part een zwarte roodstaart op een klomp aan de muur). Wees creatief en verras de andere BirdPixers!
Groet,
Harvey _________________ Canon EOS 30D, Canon EOS 30D en diverse Canon-lenzen, waaronder de 500 mm IS/f4.0 en 1.4 extender
Hoe kun je nu aan een voorjaarsgevoel denken als het volop sneeuwt
Nou ja, we gaan in ieder geval een poging wagen maar ben bang dat het met de tulpen in de maand maart nog niet gaat lukken hier in de bollenstreek. Of er moet een vogel in een broeikas zitten. En anders kunnen we altijd nog met ze allen naar kinderdijk voor een mooie foto met een molen op de achtergrond.
Heb er in ieder geval weer zin in en lijkt me ook deze keer weer een leuke opdracht.
Groetjes Olaf _________________ Body :Canon Eos 20D.
Lenzen:Canon EF 400 F/5.6L USM en
Sigma 18-50 F3.5-5.6
Gender: Male Age: 55 Joined: 07 Jan 2005 Posts: 17 Location: Ooij (bij Nijmegen)
Posted: Wed 01 Mar 2006, 20:03 Post subject:
Olaf, uiteraard heb ik voordat ik de opdracht lanceerde Erwin Krol gebeld en die zei dat je ook in april nog volop kansen hebt...
Gr. Ha _________________ Canon EOS 30D, Canon EOS 30D en diverse Canon-lenzen, waaronder de 500 mm IS/f4.0 en 1.4 extender
Gender: Male Age: 78 Joined: 20 Oct 2004 Posts: 257 Location: Dordrecht
Posted: Wed 01 Mar 2006, 21:57 Post subject:
van harte, harf. dik verdiend. bedankt ook voor de snelle nieuwe opdracht en de uitleg met de muis. kon het echt niet voor 100 % zien, maar maakt de foto er niet minder op uiteraard.
groet,
hans. _________________ Nikon D500 ( 2 X ), Nikon D810, Nikon 500 mm PF, diverse Nikon lenzen.
Posted: Wed 01 Mar 2006, 22:25 Post subject: winnaar maandcompetitie.
Harvey, een dikke profiat met je mooie foto van de kiekendief. Heb inmiddels de nieuwe maandopdracht gelezen. Zullen wel veel kleurijke foto's opleveren.
Mvg. Martine
Gender: Male Age: 67 Joined: 05 Jun 2005 Posts: 380 Location: Diksmuide (W.Vl) Belgium
Posted: Wed 01 Mar 2006, 22:38 Post subject:
Proficiat Harvey! Maar met de specificatie van je nieuwe opdracht over het kader van een Hollands landschap zet je ons Belgen wel een beetje buiten spel... of je doet ons (nog meer) over en weer rijden...? _________________ Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Posted: Thu 02 Mar 2006, 18:19 Post subject:
Harvey,
Ook van mijn kant van harte gefeliciteerd met je winnende plaat.
Groet,
Ad _________________ Canon EOS 20D (2005) én Canon EOS 40D (2007) én Canon EOS 50D (september 2010). Canon 300 mm. F4 IS lens en Canon 1.4 converter.
Sinds 10 december 2005 Canon EF 500 mm. F4 L IS USM. Snelkoppeling Novoflex Miniconnect Profi-set.
Manfrotto 681B eenpoot.
Posted: Thu 02 Mar 2006, 21:43 Post subject:
Rudi, daar heb je een punt... Heb ik niet aan gedacht. Maar gelukkig bestaat er ook wel een typische Vlaamse omgeving, toch? Ik zal niet in cliché's vervallen.
Enne, ook in België wordt het lente!
Succes allemaal.
Gr. Harf _________________ Canon EOS 30D, Canon EOS 30D en diverse Canon-lenzen, waaronder de 500 mm IS/f4.0 en 1.4 extender
Van harte gefeliciteerd met je behaalde topplaat. Ik was niet in de gelegenheid te raten ivm drukke werkzaamheden. Ik las net dat je een leuke nieuwe opdracht hebt verzonnen en ga kijken of ik daar wat mee kan.
Groetjes, Erwin.
Ik had het nog niet bevestigd, maar de maandopdracht wordt een 2 maandelijkse opdracht. Er is dan meer tijd om foto's te maken en zeker voor de opdracht van Harvey kunnen we wel 2 maanden uittrekken.
Tot 23 april kun je dus inzenden.
Posted: Sun 19 Mar 2006, 17:32 Post subject:
jammer, dat het 2 maandelijks word, aan de ene kant is het wel leuk als er meer foto's worden ingezonden, maar aan de andere kant wordt het wel veel moeilijker raten, omdat je moeilijker kunt vergelijken tussen de foto's en je bent er waarschijnlijk een paar uur mee bezig, denk dat er minder mensen gaan raten, of in ieder geval niet alle foto's. _________________ www.ltdphoto.com
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum