Posted: Tue 20 Mar 2012, 7:39 Post subject: sigma 500
Toplens doet niet onder voor canon nikon contrast en scherpte dik in orde ook op 4.5.
Ik gebruik de lens nu 1.5 jaar en ben dik tevreden.
Als je met converters gaat werken wordt het een stuk minder.
Maar een converter is een hulpmiddel.
Meeste vogel/dier foto's zijn goed van dichtbij te fotograferen als je maar de tijd neemt hiervoor.
Een aanrader en betaalbaar.
Gr Arie Griffioen. _________________ nikon d300 met nikon objectieven
Ik heb de Sigma 500mm f4,5 nu een half jaar: heerlijk scherp al bij volle opening. Goede kleuren, zwaar, maar toch wel in te zetten om een paar uurtjes mee te drentelen op een monopod.
Zonnekap had iets langer gemogen m.n. In verband met bescherming van de lens.
Waarom stel je de vraag? Je vraagt immers alleen, maar geeft zelf geem mening?
Jan _________________ Canon, Sigma, Gitzo, RRS, Promediagear
Er zijn enkele mensen die de moeite hebben genomen je wat informatie te geven a.h.v. je vraag en iets aan je te vragen.
Het past m.i. dan ook dat je een reactie geeft..?!.
Gender: Male Age: 79 Joined: 27 Feb 2012 Posts: 25 Location: Helmond
Posted: Tue 27 Mar 2012, 22:41 Post subject:
Na heel wat gewinkel ben ik tot de volgende conclusie en resultaten gekomen, vandaar dit antwoord.
Het blijkt dat mijn sigma 500 mm perfect in orde is. De oorzaak van de onscherpte zat hem in de camera (Canon 7D, nieuw)
De afwijkingen in de software waren zo groot, dat er behoorlijk aan gesleuteld moest worden. Dit gaan ze bij Canon repareren door er nieuwe software in te zetten. Ik heb na een maand gestuntel en onscherpe foto's, een andere nieuwe camera gekregen van City foto Eindhoven. Prima oplossing! De opnames zijn nu wel scherp! Ben echter een stap verder gegaan, door langs deze combinatie ook regelmatig het vaste brandpunt van Canon: 400mm f5,6 op de body te zetten.(nieuw objectief, recentelijk gekocht) uiteraard bij dezelfde fotozaak.
Nu komt het: VERSCHIL MAG EN MOET ER ZIJN.
Ten eerste : Het prijskaartje wat er aan hangt.
Ten tweede: De combinatie van hetzelfde merk.
Zo was het vroeger in het analoge tijdperk en zo is het nu ook nog. Ben zelf 50 jaar all-round fotograaf geweest van beroep en heb heel wat combinaties verkocht.
Gr. Jack Franssen _________________ Canon 7D en 60D. 500mm f:4 L IS USM.
Gitzo en Wimberley.
Goed dat je de oorzaak gevonden hebt, Jack. Die Sigma 500 mm is bewoon een toplens en natuurlijk kan daar wel eens iets mee zijn, maar soms ligt het aan de camera, zoals hier kennelijk het geval is.
Back- en front focus zijn met de instellingen in de body enigzins te herstellen, maar slechts in beperkte mate en dat zou hier zeker niet geholpen hebben.
Succes verder!
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum