oosterhuis wrote: |
Hallo allemaal,
van de week heb ik een camouflagenetje gekocht met als doel, dichter bij de vogels te kunnen komen, of eigenlijk, dat de vogels dichter naar mij toe komen. vandaag een poging gedaan in een gebiedje waar het stikt van de grasmussen, gele kwikstaarten, kneuen, rietgorsjes, etc. Het is een open terrein met hier en daar een doornstruik. Ik koos er een uit waar een paar vogeltjes in zaten, daar ging ik voor zitten (uiteraard vlogen ze weg) statief op laagste stand, ik ervoor, net erover en wachten maar op mn knieen. Na een minuut of 15 nog geen enkele vogel die zich in de buurt waagt (alle andere struiken zwaar van de vogels als een appelboom in augustus) (ik mag graag overdrijven) na een half uur nog niks en ik denk misschien verkeerde boompje, dus ik verkas naar een andere boom. Daar hetzelfde, en bij boompje nummer 3 wederom geen succes. Getergd en met zere knieen gooi ik dat verrotte kleedje van me af en ga weer ouderwets rondstruinen en door het veld tijgeren met als gevolg een heleboel foto's uit de categorie "net niet". wie kan mij aan de hand van dit verhaal tips geven? groeten Harm |
Quote: |
Hoe zorg je dat je niet overal pijn krijgt van het stil zitten? |
H.van Emden wrote: |
Nog een paar tips,
Neem een goede kruk en ga lekker zitten, Steek een goede sigaar op, Denk aan de mooie dingen van het leven, Geniet van de natuur en de omgeving, Op het moment dat je denkt, ik hoef niet meer te sterven want ik zit al in het paradijs............dan komt ie, de Grasmus ![]() |
peter wijn wrote: |
gatzie bega ik weer een blunder?
uh, ja, een blonde. dank je rudi. ik waardeer het dat je me hier openlijk in mijn hemd zet, en me niet stilletjes aan belachelijk laat wezen ![]() |