Hangt ervan af met welke combinatie lens. Met een f2.8 lens b.v. de 300 mm f.2.8 heb je geen probleem en werkt de autofocus perfect,
Groet, Harry _________________ Nikon
Sony
Leica
Gitzo
Gender: Male Age: 42 Joined: 14 Dec 2004 Posts: 630 Location: Limburg
Posted: Fri 11 May 2012, 11:05 Post subject:
....maar als het goed is heb je nog wel werkende AF in de live view modus, zie ook onderstaand topic. Op mijn 7D heb ik dat ook als ik de 1.4x extender op m'n 400 mm zet, wordt dan 560 mm f8. In normale modus geen AF, maar via live view wel. Waarschijnlijk geldt dit ook voor deze nieuwe body's. In Live View is de AF natuurlijk niet zo snel als in normale modus, maar voor vogels die niet al te snel bewegen is het prima te gebruiken.
Groet, Joep
AF via Live View: http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?p=69006 _________________ Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
Gender: Male Age: 34 Joined: 06 Mar 2010 Posts: 255 Location: Arnhem
Posted: Fri 11 May 2012, 12:52 Post subject:
Met een 500 F4 en 2.0 TC word je diafragma f8 en verlies je bij de 5DIII autofocus inderdaad.
Bij de 1D modellen zou de focus het op f8 nog wel moeten doen, maar bij de onthulling van de 1DX was deze functie opeens verdwenen. Er is toen heel veel over geklaagd door pro's. Volgens mij is Canon bezig met een firmware update zodat de 1DX alsnog kan focussen op f8. Of ze hebben het al gedaan, ik weet het niet precies.
Maar ze waren er mee bezig, misschien kan je daar nog even op zoeken. _________________ Canon 7D - Canon 400mm f/5.6L USM
Meer wildlife, macro en landschappen op mijn Facebook en Flickr page
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum