Gender: Male Age: 42 Joined: 04 May 2004 Posts: 111 Location: Moordrecht
Posted: Mon 14 May 2012, 19:33 Post subject: 2 simpele vraagjes
Beste mensen,
Ik heb twee, eigenlijk vrij simpele vraagjes
1. Wegens iets te veel op het strand rondkruipen met een camera, is er waarschijnlijk wat zand in het camerahuis gekomen, waardoor enkele knopjes een soort van vast zitten. Ik zie het zelf niet zitten om de camera uit elkaar te schroeven. Waar zouden jullie je camera naar wegbrengen om hem eens een 'grote beurt' te geven? Gewoon de Nikon-service?
2. Ik ben de zolder aan het opruimen en kom nog allerlei oude apparatuur tegen (analoge camera e.d.). Heb de spullen al eens op Marktplaats gezet, maar nog geen e-mail gehad destijds. Iemand tips om die oude meuk kwijt te raken (zonder het direct de grijze container in te kiepen)?
Thnks.
Gr. Rick _________________ Nikon D200 en D70, met sigma 170-500 mm f5-6.3 mm en Nikon 105mm VR Micro.
Posted: Mon 14 May 2012, 20:06 Post subject:
Alleen een antwoord op vraag 1.
Alternatief voor de service van de fabrikant is bijv. Tech Repair (weet niet of ze Nikon doen); www.techrepair.nl
Heb er zelf al diverse zaken (moeten) laten repareren. In alle gevallen wel laten opsturen door de winkel waar ik de boel gekocht heb, maar kan volgens mij ook rechtstreeks.
Houdt er rekening mee dat je je apparatuur zo'n 3-4 weken kwijt bent.
Verder is hier volgens mij op het forum ook nog het nodige over te vinden.
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Mon 14 May 2012, 20:46 Post subject:
@Rick: geef het aan een verzamelaar
Analoog levert weinig tot niets op, of er moet echt bijzonder spul tussen zitten.
Leuke 500mm MF lens of zo
Succes.
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Heb er goede ervaringen mee, het bedrijfje komt enigszins 'alternatief' over, maar het werkt allemaal prima.
Aanbevolen, wat mij betreft.
gr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Gender: Male Age: 42 Joined: 04 May 2004 Posts: 111 Location: Moordrecht
Posted: Tue 15 May 2012, 21:51 Post subject:
En lekker in de buurt, dat pleit ook voor.
Dank voor dit adresje Gerard. Na dit weekend maar eens kijken.
Gr. Rick _________________ Nikon D200 en D70, met sigma 170-500 mm f5-6.3 mm en Nikon 105mm VR Micro.
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Wed 16 May 2012, 7:35 Post subject:
Rick
wat ik met oude spullen doe is aanbieden op fotoapparatuur of marktplaats. Kan soms meer dan een jaar duren voor je iets kwijt bent.
Camera's die het naar mijn idee leuk doen zijn Nikon's zoals FE en FM serie en sommige Pentaxen en Olympusjes. Mijn FE2 heb ik voor een heel normaal bedrag verkocht, lang geleden weliswaar, maar ze worden nog steeds gebruikt. Volgens mij zijn ze net zo veel waard als een F100 of F5. Om de een of andere reden wordt er zelfs nog wel eens een Praktica verkocht: de allerrottigste camera die ooit gebouwd is.
Vrijwel alle glaswerk is via adapters op Canon EOS te gebruiken, dus heeft nog enige waarde (waarmee niet gezegd is dat je ooit iemand gaat vinden voor een Albinar F3,5 200mm lens). Nikon en Pentaxlenzen zijn nog bruikbaar op huidige systemen.
Het beste werkt als je er een redelijke prijs bij zet (niet te hoog, zeker niet te laag), maar anderen zweren bij 'bieden'. Hoe je gevoel krijgt voor een redelijke prijs... dat zit tussen de onredelijke prijzen in die je op internet vindt.
Wat je ook kan doen is een kleine foto-winkel, tweedehandswinkel, Leger des Heilswinkel zoeken en het daar overhandigen. _________________ hi lui
mooi licht
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum