Gender: Male Age: 67 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 5542 Location: Den Haag
Posted: Fri 01 Jun 2012, 11:08 Post subject: Maandopdracht juni 2012: een romantische zomer vogelfoto
Van Harry van Emden kreeg ik de volgende opdracht:
"Maak een romantische zomervogel foto. Bijvoorbeeld een Zwaan in een mooie vijver. Of een mooie opname van een vogel bij de ondergaande zon. De opname moet de sfeer van romantiek hebben."
Foto's voor deze opdracht moeten gemaakt zijn in de periode van 1 t/m 25 juni 2012 (uiterste data doen mee) en kunnen tot en met 25 juni worden aangeboden in het maandopdrachtalbum. Omdat de inzendingen eerst anoniem worden getoond moet in de beschrijving niet teveel prijs worden gegeven. Bij het invullen van de plaats adviseer ik je te beperken tot landniveau. Zoals altijd is één inzending per deelnemer toegestaan en de foto mag niet eerder zijn getoond op Birdpix. Op 26 juni komen de foto's online.
Posted: Fri 01 Jun 2012, 22:32 Post subject:
Voor de duidelijkheid: het maakt niet uit of de romantiek in de kleuren/compositie zit, of in tussen vogels onderling? Bij romantiek moest ik meteen denken aan twee kroelende uiltjes in Birdpix7, bladzijde 50. _________________ http://www.flickr.com/photos/michiel_snijders/
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Fri 01 Jun 2012, 23:19 Post subject:
Quote:
Ben jij zo romantisch Peter
Jaaaaaaaaaaaaaa...ik geloof nog in echte liefde...en mooie volle maanavonden...en warme zwoele zomers...en kroelende uiltjes...en mistige waternimfen en rustig nagloeiende houtvuurtjes en stille onuitgesproken verliefdheden en....
maar volgens mij begrijpt en voelt elk mens wel wat ik bedoel.. _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
zo, alle foto's van een commentaar voorzien. Valt toch wel op dat er veel foto's bij zitten waarbij voornamelijk het zomerse deel wel tot zijn recht komt maar de romantiek niet echt. was een leuke opdracht om te doen, hoewel ik er niet echt zelf mee bezig ben geweest. Ben benieuwd naar de uitkomst.
Gr
Martijn _________________ Canon EOS 70D
Canon lenzen van 10 tot 400mm
Converters
Gender: Male Age: 26 Joined: 07 Jan 2012 Posts: 435 Location: Groningen / Wageningen
Posted: Tue 26 Jun 2012, 18:44 Post subject:
Alle foto's van een commentaar voorzien. De eerste keer dat ik mee doe... Altijd leuk! Er zaten leuke foto's tussen, maar het was te zien dat het een lastige opdracht is! Zomers EN romantisch.....
Leuke opdracht!
Klaar met commentaren, nu nog nomineren. Mensen wat een vreselijk moeilijke opdracht.
Ik was natuurlijk in Spanje, en heb er niet zo hard aan gewerkt, dus mijn inzending zullen jullie toch weer moeten missen.
Grappig dat er bij romantiek aan liefde gedacht wordt, en dat er door sommigen zelfs wordt gevonden dat je daar dus 2 vogels voor moet hebben! Maar daardoor kan de opdracht ruim worden geïnterpreteerd.
Even een pauze en dan ga ik die nomineerknopjes maar eens indrukken.
Gelukkig waren er niet zo heel veel inzendingen!
grtz, josephine
Ik doe nu de tweede keer mee en ik vind het een leuk idee, dat je allemaal iets anders probeert te bedenken bij eenzelfde onderwerp. Je ziet ook dat het niet meevalt als je op 'commando' iets moet maken, terwijl net in die drie weken het moment maar niet wil komen. Alsnog een leuke oogst en vaak nog leukere commentaren .
Mag je zoveel nomineren als je wilt? (vroeg ik mij af... en nu ga ik het gewoon doen en erachter komen of dat kan)
Groet
Monika _________________ Nikon D7200, 300mm+1.4 en nog het een en ander...
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Fri 29 Jun 2012, 16:12 Post subject:
HERINNERING: Alleen vandaag en morgen (29 en 30 juni 2012) kunnen de foto's van de maandopdracht nog worden beoordeeld. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Aan Peter dus de eer een nieuwe opdracht te bedenken. Felicitaties aan het podium en iedereen weer bedankt voor zijn/haar bijdrage. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Peter en Geert; gefeliciteerd met jullie plaatsen op het podium
Ben wel benieuwd wat Peters opdracht nu is...
Ik hoop eigenlijk iets met Grauwe Vliegenvangers of met een zwarte achtergrond, want ik was vorig jaar al 4e geworden met een Bonte Vliegenvanger met een zwarte achtergrond en nu dus tweede.
Groeten,
Martijn _________________ Canon EOS 70D
Canon lenzen van 10 tot 400mm
Converters
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum