Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Nikkor of Tamron

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 13 Mar 2006, 15:29    Post subject:
als het verschil zo groot is, dan is het appels of peren vergelijken. Waar houd je het meest van?

(de 300 F4 AF-S ga je nooit meer omruilen, tenzij heel misschien voor de van allerwege verwachte maar nog niet aangekondigde opvolger de 300 F4 AF-S VR). (Met de laatste ga je geen betere foto's nemen dan met de huidige versie, maar je gaat wel meer foto's nemen uit de hand Wink ).

(Ik snap af en toe zelf niet waarom ik toch de Nik. 80-400 F4.5-5.6 AF-D VR gekocht heb. Als ik ooit in Afrika kom, zal ik er wel achterkomen. Dat geldt waarschijnlijk ook voor de tamron).
Back to top
Reply with quote

Tom van Hell
Guest

PostPosted: Mon 13 Mar 2006, 15:40    Post subject:
Sigma heeft ook nog een 50 - 500 en een 170 - 500 in die prijsklaase die jij voor ogen hebt Maar welk van die optisch het best is dat zou ik in de winkel vragen Zelf ben ik ooit begonnen met de 200 - 400 vanTamron en die was niet slecht In alle gevallen is de Nikon 300 mm 4.0 een superscherpe lens ook met 1.4 converter Die de sigma en tamron ver overtreft Wel heb je dan 80 mm minder En dan is die keus toch echt aan jou. Als je al een body hebt en je hebt de kans zou ik bij de winkel vragen of je met beide lensen daar een plaatje mag maken van het zelfde onderwerp dan kun je het vershil zien en is de keus wat gemakkelijker

vr gr Tom
Back to top
Reply with quote

Tom van Hell
Guest

PostPosted: Mon 13 Mar 2006, 15:45    Post subject:
peter wijn wrote:
als het verschil zo groot is, dan is het appels of peren vergelijken. Waar houd je het meest van?

(de 300 F4 AF-S ga je nooit meer omruilen, tenzij heel misschien voor de van allerwege verwachte maar nog niet aangekondigde opvolger de 300 F4 AF-S VR). (Met de laatste ga je geen betere foto's nemen dan met de huidige versie, maar je gaat wel meer foto's nemen uit de hand Wink ).

(Ik snap af en toe zelf niet waarom ik toch de Nik. 80-400 F4.5-5.6 AF-D VR gekocht heb. Als ik ooit in Afrika kom, zal ik er wel achterkomen. Dat geldt waarschijnlijk ook voor de tamron).

Ha Peter

bevalt de 80 400 je niet helemaal?
Ik heb hem zelf en vind hem met landschappen erg prettig alleen in de tele is hij met vogels,in de achtergrond onrustig

gr Tom
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Mon 13 Mar 2006, 16:09    Post subject:
hi Tom,
De lens bevalt in principe uitstekend, maar voor het gebruik waar ik hem voor kocht bij vogelfoto's ben ik hem een beetje ontgroeid. Het idee was altijd iets bij de hand te hebben tijdens wandelingen met de familie om thuis te zien wat dat nou voor beest was dat overvloog. Voordeel is dat je er familie snapshots mee kan maken, en - als je ooit in afrika komt - het is de ideale safari-lens.
Daarnaast is het een prima (goed) lens voor vogelfoto's. Maar als ik 100% voor vogeltjes op pad was, had ik altijd een langere en nog betere lens op mijn statief (eerst 600 - zeer goed - en nu 500 - fantastisch).

Voor zover ik begrijp/kan zien, is de 300 F4 ongeveer net zo mooi als de 500 F4. En daarmee zijn we terug bij Marouds vraag.
Back to top
Reply with quote

René Kriek

PostPosted: Tue 14 Mar 2006, 17:32    Post subject:
Hoi Maroud,

Gefeliciteerd met je keuze. Ik fotografeer nu drie weken met precies dezelfde combinatie en ben er erg tevreden mee. Geweldige camera en lens Razz ! Ook met de 1.4 converter kan je uit de hand (snelle sluitertijd!) of met monostatief prachtige foto's krijgen. Veel plezier en ik ben beniewd naar je foto's!

René.

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum