Posted: Mon 18 Jun 2012, 15:59 Post subject: Rondreis Cuba
Hallo allemaal,
samen met mijn ouders en zus ga ik van midden juli tot eind juli een rondreis maken door Cuba. We vertrekken in Holguin om dan via onder andere Camagüey, Sancti Spiritus en Cienfuegos naar Havanna te reizen. Jammer genoeg zal ik er geen vogel/fotografie reis van kunnen maken aangezien het een georganiseerde groepsreis zal zijn en er dus vooral aandacht aan cultuur zal besteed worden (ook leuk natuurlijk). Iets gelijkaardigs hebben we reeds gedaan in Zuid-Afrika. Ook toen maakte ik mij wat zorgen over het aantal soorten dat ik zou kunnen zien maar dat is mij toen nog heel erg meegevallen.
We maken een of twee uitstappen naar nationale parken, dus daar zal het aantal soorten wel wat groter zijn (met wat geluk uiteraard), maar ik vroeg mij vooral af welke soorten ik in de steden voornamelijk zal kunnen aantreffen...
Verder zou ik willen vragen of iemand ervaring heeft met de streek rond Havanna (bijv. of er op/in de buurt van de stranden iets te zien valt)? We blijven daar 2-3 dagen en hebben veel vrije tijd dus in Havanna kan ik wat meer aandacht besteden aan vogels...
Verder vroeg ik mij af hoe groot de kans is op het zien van voornamelijk de Cubaanse Todie en de Cubaanse Trogon? Waarschijnlijk hangt dat ook voor een groot deel van geluk af... Zijn deze en andere endemen moeilijk te zien of juist niet zo moeilijk als ik mij voorstel (namelijk dat je er vrij veel tijd aan moet besteden die ik dus niet heb)?
Bedankt voor de link, ik heb uiteraard al trip reports gezocht, deze had ik nog niet gelezen echter, (is ook niet echt een trip report natuurlijk, wel een handig link, Zapata staat jammer (!) genoeg niet op het programma).
Het doel van mijn post hier was eigenlijk vooral om te polsen naar persoonlijke ervaringen van Birdpixers, maar afgaande op het geringe aantal foto's uit Cuba zijn er blijkbaar nog maar weinige Birdpixers die kant op gegaan.
Hoe dan ook zal het bij een (niet vogel/fotografie gerichte) rondreis waarschijnlijk voornamelijk van geluk en toeval afhangen.
Verdere opmerkingen of eventuele persoonlijke ervaringen blijven natuurlijk altijd welkom...
Joined: 17 Jan 2006 Posts: 33 Location: San Pedro, Misiones, Argentina
Posted: Tue 19 Jun 2012, 2:20 Post subject:
Cubaanse Todie, Cubaanse Trogon, en Cubaanse Groene Specht zijn vrij algemeen en zijn goed te vinden in verstoord bos en kleine stukjes bos. De todie maakt holen in steile zandbanken langs bosweggetjes.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum