Posted: Wed 04 Jul 2012, 20:08 Post subject: is dat de prijs waard?
er is een lens van mij kapot gegaan de scherpstel ring werkt niet meer. weet iemand wat de kosten kunnen zijn voor reparatie en is het dat waard? het is een sigma apo 135-400 dg en voorlopig geen geld om een niewe te kopen. of kan je dat probleem zelf op lossen zoja hoe? _________________ groetjes william stegink de rollende vogelaar
Ik denk het wel, alleen moet je het volgende wel even in overweging nemen.
Je hebt kans dat die ring na verloop van tijd weer stuk gaat, dat is een probleem bij sigma en sony .
Vroeger heb ik geleerd dat je lens bij het aanzetten van het toestel op manueel focus kan zetten dan gaat de ring wat langer mee.
Hoe is de lens kopot gegaan? Zit de ring vast?
Ben je al bij een fotowinkel geweest? Dat zou ik eens doen.
ik ging naar het park bij ons en de scherpstelling deed het niet meer dus gereden naar het winkelcentrum 60 meter verder op naar de foto zaak en die steld vast het ligt aan de scherpstel ring.
natuurlijk heb ik al die dingen al bekijken voor ik hier de vraag stel op het forum _________________ groetjes william stegink de rollende vogelaar
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Thu 05 Jul 2012, 9:22 Post subject:
ze zeggen...
ze zeggen...
voor wat het waard is
dat sigma nogal lang doet over reparaties.
je zou eens de andere reparatiebedrijven kunnen proberen, zoals rofa meen ik.
sowieso succes gewenst
meestal kost het in de buurt van een euro of 50 alleen voor een prijsopgave.
Edit: Ze zeggen... dat je effe hieronder bij Lesley moet lezen _________________ hi lui
mooi licht
Last edited by peter wijn on Thu 05 Jul 2012, 16:11; edited 1 time in total
Posted: Thu 05 Jul 2012, 15:19 Post subject:
ik ben eens een keer met een behoorlijk oude sigma 400 F5.6 naar Sigma in Nieuwegein gereden omdat deze niet meer wilde scherpstellen, zat binnenin een element los.
binnen een kwartiertje hadden ze hem gratis voor me gerepareerd.
je zou ze eens kunnen bellen.
succes. _________________ www.ltdphoto.com
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum