Gender: Male Age: 59 Joined: 08 Oct 2011 Posts: 11 Location: Gierle
Posted: Sun 29 Jul 2012, 13:20 Post subject: Canon 5d mark III
Hallo
Heb nu een canon 7d en zou graag een camera bijkopen omdat ik niet steeds wil wisselen van lenzen!
Fotografeer het meest met mijn canon 500mm f 4.0 en 1.4 extender en mijn canon 70-200mm 2.8 usm II meestal met extender 2.0.
Heb nog nooit een full frame camera gehad!
Dus , is dit een goede aankoop voor de fotografie die ik uitoefen, of stellen jullie iets anders voor.
Heb hem gisteren al eens in mijn handen gehad ( bij konijnenberg), en ziet mij er een geweldig toestel uit.
Heeft er hier iemand ervaring met dit toestel en de 500mm 4.0 erbij?
Zal zeker al de pro en contra's overwegen, mits het toch geen goedkoop toestel is.
Werkt de AF bij de combinatie 500mm 4.0 en een 1.4 exterder op de 5d mark III ?
Groeten _________________ Canon R5 en Canon 1DX-III 600mm f/4.0 en Canon 300mm 2.8
Ik heb de mark 3 en de 500 mm en de 1.4 extender ik fotografeer er vogeltjes mee en ben zeer tevreden kijk eventueel op mijn site
onder nieuw die foto's zijn allemaal genomen met de mark 3 en mijn posten na 1 juni hier op bird pix o ja de auto focus blijft gewoon werken
De 5D Mark III is een top camera die zeer geschikt is voor vogel en landschapsfotografie. Met de ext. erop blijft de autofocus goed werken. De camera is niet goedkoop, met een grip erbij kost ie bijna net zo veel als een 1D Mark IV. Zelf zou ik in een dergelijk geval voor de 1D kiezen. De 1D is zwaarder gebouwd, is beter bestand tegen water en heeft een zeer snelle focus.
Je kan ook nog even wachten, Canon komt tegen het eind van dit jaar met de nieuwe 6D. Dit wordt ook een full-frame camera op basis van de 7D. Kijk maar even op Canon rumors,
gr. Harry _________________ Nikon
Sony
Leica
Gitzo
Age: 47 Joined: 18 Aug 2005 Posts: 651 Location: Valkenswaard
Posted: Mon 30 Jul 2012, 9:24 Post subject:
Als je enkele vogels fotografeert weet ik niet of de 5D3 de ideale camera voor je is. Je levert met fullframe toch aardig wat (fictief) brandpunt in. Natuurlijk kun de ruim croppen in de 22MP, maar liever zie je je ideale beeld al in de zoeker.
Los daarvan is het een dijk van een camera. Ingebouwde waterpas, fantastische hoge ISO prestaties, super AF, voldoende fps zijn allemaal elementen die mij hebben doen overstappen. Geen spijt van. Gisteren wel tijdelijk defect geweest omdat er wat vocht in de programmakeuze knop was gekomen. Dat zou niet moeten mogen, aangezien er wordt geadverteerd dat deze camera een stuk betere sealing heeft dan de voorganger.
Gender: Male Age: 57 Joined: 05 Jan 2010 Posts: 66 Location: België - Oost Vlaanderen
Posted: Mon 30 Jul 2012, 9:33 Post subject:
Als ik zie dat je nu steeds je 500mm met extender gebruikt op een 1,6x crop zal je toch aardig te kort komen met een FF.
De 5DIII is een deftige camera maar om 'm zo veel geld te laten kosten vind ik erover.
Het is namelijk een 5DII met de AF snelheid van de 7D en het aantal AF punten van de 1Dx.
Alle snufjes die erin zitten heb je ook al in je 7D zitten.
En jawel de AF blijft werken met een 500mm f4 + 1,4x extender want dan zit je op f5,6.
Pas vanaf f8 ben je de AF kwijt met deze combinatie.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum