Posted: Wed 07 Mar 2012, 3:16 Post subject: Thailand, tips?
Van 11 tot 26 juli (ja, regenseizoen, maar zit vast aan schoolvakanties) ga ik voor het eerst naar Thailand.
De reis begint en eindigt in Bangkok, maar verder hebben we nog geen binnenlandse vluchten of hotels geboekt en staat de invulling van de vakantie nog open.
Ik wil graag om tips vragen waarheen te gaan om van de natuur van Thailand te genieten. Khao Yai willen we sowieso bezoeken en waarschijnlijk gaan we ook óf een plaats in het zuiden, óf een plaats in het noorden van Thailand bezoeken.
Er is veel informatie te vinden op internet en er worden veel excursies aangeboden naar/in alle delen van het land. Nationale parken genoeg!
Wat ik echter graag zou horen is waar in Thailand (oa waar in de directe omgeving van Bangkok) veel vogels (en ook andere dieren, want mijn interesse ligt niet alleen bij vogels) leven zonder daarvoor elke dag een excursie te hoeven doen (want dan wordt het wel prijzig).
Het lijkt me dat er genoeg plaatsen zijn in Bangkok en andere delen van Thailand waar je vrij gemakkelijk een hoop kunt spotten zonder al te veel kwijt te zijn. Dus dat je, na het opstaan, het hotel verlaat en te voet of op korte afstand met ov/taxi toch al een hoop ziet. (ik heb bijvoorbeeld gelezen dat er in het Lumphini park in Bangkok al verschillende vogelsoorten gespot kunnen worden).
Ik ben vooral geinteresseerd in soorten als ooievaars, ijsvogels, neushoornvogels, bijeneters ed. Zeldzaamheid van de soorten is minder van belang.
Ja die site ken ik staat veel op inderdaad
Veel locaties vallen echter af omdat die alleen met eigen vervoer te bereiken zijn en dat voor ons geen optie is (geen rijbewijs)
Gender: Male Age: 44 Joined: 05 Jan 2005 Posts: 39 Location: Sneek
Posted: Wed 07 Mar 2012, 20:42 Post subject:
Kaeng krachan en de zoutpannen bij Pak Thale zijn ook erg leuk!
Verder in het noorden Doi Inthanon als bekende hotspot.
Zoek op internet naar de nationale parken en bijna gegarandeerd succes! Wij zitten waarschijnlijk ook rond die periode in Thailand _________________ Canon 400d, Canon 100-400 IS USM
Dankje voor de tips iedereen, helaas maar 14 dagen in Thailand dus zal moeten kiezen wat we wel en wat niet gaan doen.
Khao Yai National Park gaan we sowieso bezoeken,
ik heb reeds de 1,5 dag tour van Greenleaf Tours geboekt,
daarna wil ik daar nog 1 dagje blijven om ander delen van het park op eigen gelegenheid te bezoeken (wel met gids uiteraard, volgens de lonely planet zon 1000 bath dus goed te doen)
Is dit gemakkelijk te ter plekke te regelen? En welk deel/trail/observation tower zijn het meest aan te raden? (weet iemand welke trail Greenleaf volgt?)
Ik bedoelde eigenlijk vooral persoonlijke ervaringen/aanbevelingen, uiteraard hebben we al rondgekeken op internet (en al geboekt, maar kunnen kosteloos annuleren, dus kunnen nog een ander kiezen)
De boardwalk is inderdaad interessant en vandaar ook dat ik nog steeds aan het zoeken ben naar hotels wat dichter daarbij
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum