Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Imagetank
Goto page Previous  1, 2, 3

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 17 Mar 2006, 14:08    Post subject:
Ik ben ook van plan om een imagatank aan te gaan schaffen. Dit jaar staat Polen 19 - 27 mei op de planning en Tenerife 10 juli. Daarom wil ik ook x-tra geheugen. Nu heb ik heel het forum gelezen maar ik kon geen doorslag vinden van die moet ik hebben. Ik denk aan de Epson die als voordeel heeft dat je ook geluiden af kan spelen.

Maar zowel over de Epson als de FlashTrax hoor je de plus en minpunten maar beide kampen met individuele fouten.

Ik neig zelf ook naar de Vosonic 6230 80Gb waarop je de foto's kan bekijken (dus controleren).

Wie kan nu echt doorslag geven zodat ik de juiste aankoop doe.

Alvast bedankt.

HJDT

PostPosted: Fri 17 Mar 2006, 14:32    Post subject:
Hoi Menno,

Ik denk dat je zelf de doorslag moet geven. De Flashtrax heeft als het goed is ook een scherm waar je op kan controleren of alles goed overgekomen is dus dat zou het verschil niet uit mogen maken. (Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de Epson dat niet heeft maar dat terzijde). Ik heb zelf een Vosonic X-Drive VP6210. Deze bevalt mij erg goed. Er zit een mooi kleurenscherm op waarmee je je foto's kan bekijken, het apparaat leest alle RAW files en geschikt ook over een MP3 en MPEG speler.
Ik heb er zelf een Radioshack boxje bij gekocht en dat werkt echt geweldig. Voor onderweg heb ik er 4 GB aan muziek op staan en ook nog eens vogelgeluiden uit alle hoeken van de wereld.
Er zijn ook gebruikers die problemen hebben met dit apparaat maar die ken ik er van de Flashtrax en de Epson ook genoeg. Ik ben in ieder geval erg tevreden over dit apparaatje.
Lees ook eens het topic over de X-Drive dat ik een jaar geleden gestart heb !!

Groeten Michel
Reply with quote

Tom van Hell
Guest

PostPosted: Fri 17 Mar 2006, 16:05    Post subject:
Ha Menno

Ik heb zelf de flashtrax en die bevalt goed. Ik vind het belangrijk dat er een scherm op zit zodat je kunt zien of het overschrijven volledig gelukt is. De Epson is wat duurder maar heeft een veel mooier beeld je kunt er de foto,s er voor een gedeelte al beter op beoordelen ook de raw-formaten geeft hij perfect weer beter dan de Flashtrax. De vosonic heb ik nog nooit in de praktijk gezien. Bij zowel de epson als flashtrax kan je alles terugzien, wissen etc. mp3 afspelen en mpeg en een aansluiting voor een speakertje

vr gr Tom
Back to top
Reply with quote

Digibird

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 17 Mar 2006, 23:00    Post subject: epson
Heb sinds kort de Epson P-2000 die me heel goed bevalt. MP3z, filmpjes etc kunnen ook worden afgespeeld maar persoonlijk vind ik dit allemaal flauwekul: het is voor mij puur alleen storage voor de foto's (40Gb). Beeldschermkwaliteit is erg goed. Net als Panthera check ik voor ik mijn diskje leegmaak, eerst de foto's (aantal en of het er goed opstaat; klinkt wellicht overdreven maar het is een kleine moeite).

Als reserve-backup heb ik nog een oude imagetank van Level (mijn eerste heb ik zelfs nog in Belgie gekocht omdat-ie in NL destijds niet eens verkrijgbaar was).

Voor de volledigheid, omdat het ook op het forum genoemd werd: voor geluid/muziek gebruik ik al enkele jaren mijn iPod.

Suc6, Phil

peter wijn

PostPosted: Sun 19 Mar 2006, 11:05    Post subject:
voor ca 150 euro heb je een Vosonic met 60 GB geheugen. via www.d95.nl de beste prijs. Je kunt niet de foto's bekijken. Maar als je VOOR en NA het wegschrijven kijkt hoeveel restruimte er op de harde schijf zit, dan kun je zien of er 1 GB geschreven is, of hoe groot je kaart ook is. Als je het niet zeker weet, gewoon nog eens kopieren.

2 maal "problemen" gehad:
de eerste keer moest de harddisk in het slot worden geduwd (heel makkelijk zelf te doen).
de tweede keer functioneerde 1 van mijn USB-poorten op de computer niet goed en omdat VOSONIC het meest snel is van al mijn USB-connected apparaten was dit apparaat het enige dat hier problemen mee had.

Als je altijd met een redelijke batterijspanning werkt, (op je lijf meenemen als het vriest) dan gaat er nooit wat verloren.

"weinig" geld, weinig gadgets, werkt prima.
Back to top
Reply with quote

martin

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 05 Apr 2006, 13:50    Post subject:
Ik zit met een probleem,ik heb een image tank gekocht{Vosonic VP2160} voor mijn vakantie.
Nu is het probleem dat ik de bestanden niet van mijn vp2160 af kan krijgen,het kopieren naar de computer gaat allemaal prima en het verwijderen van de bestanden{mappen} op de computer gaat ook goed.
Nu is alleen het probleem dat de bestanden op mijn image tank blijven staan.
Weet iemand hoe ik deze image tank weer kan leeg maken{formateren}
Ik kom er zelf niet meer uit Crying or Very sad

Ik hoop dat jullie me nog snel kunnen ''helpen'' ik ga namelijk vannacht om 2 uur op vakantie naar zuid Spanje.

Martin
Back to top
Reply with quote

lito

PostPosted: Wed 05 Apr 2006, 18:42    Post subject:
Zelf heb ik dezelfde 2160 ik leeg hem met totalcmd en dat gaat perfect maar volgens mij kan het ook gewoon in windows zoals je andere bestanden verwijdert.
Gr Ton

HJDT

PostPosted: Wed 05 Apr 2006, 19:32    Post subject:
Martin, als het goed is kan je de X-Drive gewoon benaderen als een gewone harde schijf als je hem op je PC aangesloten hebt. In Windows verkenner kan je dan ook gewoon de bestanden verwijderen als het goed is.

Groeten Michel
Reply with quote

Lesley van Loo

PostPosted: Wed 05 Apr 2006, 19:38    Post subject:
ik heb ook 1 of ander x-drive met ik geloof 30gb geheugen, ik kan ook geen foto's bekijken op mijn schermpje, maar zoals peter al aangeeft kan je wel kijken hoeveel ruimte er is gebruikt.

@ Martin, ik kan gewoon op de x-drive zelf de bestanden verwijderen, werkt goed.

Niels Godijn

PostPosted: Wed 05 Apr 2006, 20:04    Post subject:
Hallo,

Ik heb ook de Vosonic 2160 en die van mij werkt niet meer, hij geeft aan Init failed. Weet iemand wat dit is en hoe je dit kan verhelpen?

Om de schijf leeg te maken moet je de Vosonic aansluiten op de compputer, openen in verkenner, dan staat er HARDDISK of hoe je het apparaat hebt genoemd. Dan druk je met rechtermuisknop op HARDDISK, dan ga je naar eigenschappen en daar staat dan schijfopruiming en dat word hij leeggemaakt.

Groet Niels
Back to top
Reply with quote

schoffie

PostPosted: Tue 11 Apr 2006, 10:47    Post subject:
Ik heb sinds kort een PD70X en dat is echt geweldig. Je kunt er geen foto's op bekijken, is puur een opslag medium. Maar je trekt wel je kaartje leeg met 16Mb/sec (dus iets meer als en minuut voor een 1gb kaartje), hij kan tot 80gb leegtrekken op een setje van 4 penlites of accu's, gaan gewone 2.5" laptop HD's in (dus kun je zelf veranderen als je meer nodig hebt) en werkt ook nog als externe HD...
Back to top
Reply with quote

Erwin van Laar

PostPosted: Thu 13 Apr 2006, 17:45    Post subject:
Ik heb net een Vosonic VP 3320 van 80 Gig opslagcapaciteit gekocht en vraag mij af of iemand een NL gebruiksaanwizing heeft van dit apparaat.
Back to top
Reply with quote

Doodles

PostPosted: Wed 03 May 2006, 9:35    Post subject:
Zucht...even die vervuiler van de homepage halen...

Ik heb zelf ook de PD70X en dat ding werkt super. 3 weken Zuid Afrika met één setje batterijen. Razendsnel downloaden met 16 MB/s, foutloos tot nu toe en werkt als een externe harddisk. Terugkijken van mijn foto's doe ik thuis wel, dat kan op zo'n klein schermpje toch niet.

Heb de mijne zonder harddisk uit Australie laten komen, daar kostte hij een jaar geleden veel minder, en geen douane rechten! Vervolgens hier een 40 GB harddisk gekocht en erin geschroefd. Aanrader!
Back to top
Reply with quote

Gerwinvanhouwelingen

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 24 Jun 2008, 21:33    Post subject:
Hoi allemaal,

ik wil voor de zomervakantie naar Namibie een imagetank aanschaffen. Ik zit te denken aan de PD70X. Maar kan deze ook foto's van een CF Extreme III kaart downloaden? En waar kan ik deze het beste aanschaffen. Ik heb via internet een bedrag van 165 eurootjes gezien.
Kan iemand mij helpen?

groetjes Gerwin

Jocrisse

PostPosted: Tue 24 Jun 2008, 22:40    Post subject:
Gerwinvanhouwelingen wrote:
Ik zit te denken aan de PD70X. Maar kan deze ook foto's van een CF Extreme III kaart downloaden? En waar kan ik deze het beste aanschaffen. Ik heb via internet een bedrag van 165 eurootjes gezien.

Hoi Gerwin,
Volgens mij kan de PD70X kan zonder problemen alle CF's type I aan en dus ook de CF Extreme III.
Ik heb 'm zelf ooit via een inkoopactie op DPZ gekocht. Die kwamen bij DGS vandaan. Zelf er een 40Gb notebookschijf bij gekocht. Die kosten tegenwoordig ook al niet veel meer. Er werd destijds aangeraden om er een 5400 rpm schijf in te doen. Geen idee meer waarom en of dat nog geldt. Misschien vind je het in dit topic.
Of die €165 een mooie prijs is? Hangt van de schijf af die erin zit lijkt me.
Succes ermee.

Gr. Rowin

O ja: ben er nog steeds tevreden over. Het ding doet wat het moet doen. Niet meer, niet minder.
O ja 2: de PD70X schijnt nu onder de naam HD80 uitgebracht te worden. Zou precies hetzelfde apparaat moeten zijn.

Last edited by Jocrisse on Tue 24 Jun 2008, 22:45; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

maxvogel

PostPosted: Tue 24 Jun 2008, 22:45    Post subject:
hallo

ik kocht laatst een digimate III via ebay in duitsland. compleet met 160 Gb schijf, maar je kunt deze ook zonder harde schijf bestellen

het is een ouder model, vandaar een opruiming (80 euro) maar het werkt prima, met een helder en leesbaar LCD scherm. lust alle kaarten, zelfs Xd kaarten. snel, klein en licht.

misschien ook een suggestie om te overwegen?
Reply with quote

Fuse

PostPosted: Wed 25 Jun 2008, 14:06    Post subject:
Quote:
Er werd destijds aangeraden om er een 5400 rpm schijf in te doen. Geen idee meer waarom en of dat nog geldt.

Die schijven draaien trager en verbruiken dus minder energie zodat de batterij van je imagetank een stuk langer zal meegaan.

www.bartheirweg.com
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2, 3

Post new topic   Reply to topic
Page 3 of 3

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum