Op een of andere manier trekt de Poelruiter hier altijd de aandacht op Birdpix maar er zijn natuurlijk nog talloze andere vogelhutten in Ned. met dezelfde insteek. Aangezien ik zelf ook veel te vinden ben in dit soort hutten om o.a. een ijsvogel te platen snap ik de ophef ook niet. Vanmorgen heb ik het riet zelf nog even weggemaaid bij "mijn" vogelhut en gelukkig ging de ijsvogel er een uurtje later mooi voor zitten. Voor de vogel maakt het niets uit maar ik heb weer een leuk begin van deze dag!
Gender: Male Age: 66 Joined: 06 Nov 2005 Posts: 141 Location: Drachten
Posted: Tue 11 Sep 2012, 16:17 Post subject:
De opmerkingen van Hendrik en Janneke zijn van een zo laag niveau en ongefundeerd dat ik er maar verder niet op reageer.
Helemaal eens met Bendiks.
De hut staat er om vogels te kunnen bekijken, anders had het wel rietkijkhut geheten. Als zo'n gebouwtje wordt geplaatst verdient het toch ook "nazorg". Dat er jaren geleden iemand zo pienter is geweest om er een stokje neer te zetten is toch alleen maar meegenomen?
Je kunt de ijsvogeltjes op een prachtige manier observeren en vastleggen zonder ze te verstoren. Als je zelf overal maar hutjes / tentjes gaat neerzetten dan weet ik wel zeker dat je bezig bent met verstoring.
Iedereen geniet volop als ze meemaken dat het ijsvogeltje op korte afstand voor je gaat zitten, maar ja, schijnbaar wordt dit door bepaalde mensen niet gezien als natuurbeleving en mag je de foto's hier eigenlijk niet laten zien, want je hebt er niet genoeg moeite voor gedaan.
Overigens nog niet eens een echt origineel idee Hendrik van die badkuip, de mooiste (film)opnamen van een vissend ijsvogeltje zijn gemaakt door een aquariumbak in het water te plaatsen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum