Posted: Sat 06 Oct 2012, 14:54 Post subject: (Vogel)fotografie bestemming voor 1e week januari
Hallo,
De eerste week van Januari 2013 wil ik ergens in Europa foto's gaan maken. Op internet al wel wat opties gezien, maar ervaringen/meningen van mensen die deze trips ook hebben gedaan zijn er niet veel.
Voorbeelden die ik tegen ben gekomen zijn steenarenden en zee-arenden in Noorwegen en zee-arenden in Duitsland.
Weten mensen andere opties en/of meer info over bovengenoemde?
Waarom niet net zoals ik enkele specialekes meepikken in Egypte.
Met een leuke woestijnvalk of woestijnplevier kan je altijd de tijd vullen. Aan de rand van de rode zee ben je snel de winter vergeten.
Ik vertrek volgende week om nog wat trek mee te pikken. Echter gedurende de gehele winterperiode zijn er leuke soorten te zien.
Gambia moet ook goed zijn.
De canarische eilanden om de leuke soorten daar mee te pikken.
Deze bestemmingen staan bij mij nog op de lijst. Een lijst die nog veel langer is maar die ik jullie zal besparen.
Gender: Male Age: 84 Joined: 10 Oct 2011 Posts: 62 Location: Landgraaf
Posted: Sun 07 Oct 2012, 8:13 Post subject:
De Extremadura is ook niet verkeerd, zeer veel te zien, zie hier bij Birdpix en op internet.
Kijk ook eens op www. extremadura-spanje.com
Veel plezier, gr. arnold _________________ Fujifilm camera en lenzen.
Gender: Male Age: 55 Joined: 09 Nov 2010 Posts: 185 Location: Den Haag
Posted: Sun 07 Oct 2012, 15:02 Post subject:
Wij zijn vorig jaar in januari in Marokko geweest, een bestemming waar je relatief snel bent en veel (woestijn)soorten en ander leuk spul te zien is (o.a. de Heremietibis). Is niet zoals gevraagd Europa, maar wel relatief korte aanvliegroute... Ik vond het een aanrader, prettig land, niet te warm in de winter, wel veel zon en erg vriendelijke mensen.
Omgeving Agadir heeft veel te bieden, en ook de oostkant van de Atlas.
Groet, Hans
Age: 67 Joined: 01 Jan 2004 Posts: 462 Location: Amsterdam
Posted: Mon 08 Oct 2012, 7:43 Post subject:
Goede reacties!
Extremadura kan erg nat zijn begin januari, maar de kans op een groep van 600 kleine trappen is natuurlijk erg leuk. Qua landschap en soorten is Marokko enorm goed, de combinatie van bergen, woestijn en kust is geweldig. Wat een aanrader is met Transavia vliegen op Marrakech en terug opstappen op Aagadir. Neem de huurauto (Peugeot Partner bijv.) vanaf Marrakech de hoge Atlas door, neem de Sahara bij Mhammid (woestijnvinken, tapuiten etc.)en rijd dan door naar Agadir waar je de heremiet ibissen nog kunt doen bij Tamri. Ook kun je het rondje voltoooien door terug naar Marrakech te gaan waar een bezoekje aan één van de skidorpen in de hoge Atlas leuke hoog gebergte soorten kan opleveren. Anyway, kansen genoeg!
Groet, Martijn de Jonge _________________ Fotograaf en publicist
Posted: Tue 09 Oct 2012, 14:56 Post subject:
Bedankt voor alle reacties dus ver.
Zag zelf ook de optie om met birdinginspain
oa Lammergieren, Vale gieren, steenarenden en andere
arenden en gieren te fotograferen net onder de
Pyreneeën.
Zijn er mensen die daar al zijn geweest op BP?
Mocht er trouwens animo zijn bij andere mensen om in
de periode 1-6 januari een dergelijke trip te ondernemen,
laat het dan vooral weten. Ik ben student dus heb zeer
beperkt tijd om te werken, met meerdere reizigers wordt
een trip pp al wat goedkoper, daarnaast is het uiteraard ook
gezellig!
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum