Gender: Male Age: 67 Joined: 07 Jun 2010 Posts: 127 Location: Itanhaém SP Brazilië
Posted: Mon 29 Oct 2012, 17:36 Post subject: Extenders stacken
Ik ben zeer tevreden met de canon 300 F4 met 1.4 canon TC maar ben benieuwd of je de Canon 1.4 TC kan koppelen met de Kenko 300 pro 1.4.
In die gevallen dat je net wat meer vergroting nodig hebt als een vogel erg ver weg zit zou het handig zijn om een redelijk alternatief te hebben.
Zijn de resultaten met veel licht nog redelijk goed te noemen of is het verlies te groot?
Levert croppen meer op dan een extra TC koppelen?
Heeft iemand ervaring met het stacken van 1.4 TC's
alle ervaringen zijn welkom..
groeten Ronald _________________ Canon 50D met 300 F4
Gender: Male Age: 64 Joined: 20 Oct 2009 Posts: 103 Location: Amersfoort
Posted: Mon 29 Oct 2012, 19:21 Post subject:
Ik heb 1 keer geprobeert om mijn Kenko 1.4 te koppelen met een originele Nikon 2.0 converter. Dit lukte wel maar het resultaat was om te huilen.
Ik denk dat iets meer croppen toch uiteindelijk een betere kwaliteit foto oplevert. Maar misschien zijn er Canon gebruikers die hier andere ervaringen mee hebben..... _________________ Nikon D4s body, Tamron 150-600 lens, diverse kleinere Nikon lenzen, Nikon 1,4 converter, Nikon 1,7 converter, Manfrotto statief. OM-1 met diverse lenzen.
Gender: Male Age: 66 Joined: 06 Nov 2005 Posts: 141 Location: Drachten
Posted: Mon 29 Oct 2012, 19:36 Post subject:
Het kan wel, maar ziet er niet uit, veel kwaliteitsverlies, kwaliteti van een crop van een echt scherpe foto is vele malen beter.
Ik heb voor de gein wel eens 2x 1,4 (Canon + Kelko en een 2 x (Canon) achter mijn 500 gezet, camera op LiveView zetten en hij stelt nog scherp ook (duurt wel wat langer dan normaal). De foto was bagger maar voor een bewijsplaatje...
Gender: Male Age: 67 Joined: 07 Jun 2010 Posts: 127 Location: Itanhaém SP Brazilië
Posted: Mon 29 Oct 2012, 21:59 Post subject:
Zeker geen slecht resultaat met zelfs nog behoorlijk wat details in het verenkleed. Dat is dan wel in samenwerking met een 500 F4. Dan zou 2x 1.4 TC een heel redelijk resultaat moeten geven met genoeg licht. lijkt me..
groeten Ronald _________________ Canon 50D met 300 F4
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum