Gender: Male Age: 67 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 5542 Location: Den Haag
Posted: Thu 01 Nov 2012, 16:22 Post subject: Maandopdracht november 2012: een kraaiachtige
Van Kamil kreeg ik de volgende opdracht:
Leuk om te winnen, maar dat nadenken over een volgende opdracht is niet makkelijk. Ik vind Kauwtjes erg leuke vogels, die vaak hele grappige dingen doen. Maar misschien zijn er delen van de wereld, waar je minder Kauwtjes vindt, maar wel andere familieleden van de Kauw. Daarom wil ik voor de komende maand foto's van een kraaiachtige zien. Ik denk daarbij vooral aan foto's waar ze wat aan het doen zijn of op een leuke plek zitten.
Ik hoop dat jullie mooie foto's maken.
Groeten, Kamil
Foto's voor deze opdracht moeten gemaakt zijn in de periode van 2 t/m 25 november 2012 (uiterste data doen mee) en kunnen worden aangeboden in het maandopdrachtalbum. Omdat de inzendingen eerst anoniem worden getoond moet in de beschrijving niet teveel prijs worden gegeven. Bij het invullen van de plaats adviseer ik je te beperken tot landniveau. Zoals altijd is één inzending per deelnemer toegestaan en de foto mag niet eerder zijn getoond op Birdpix. Op 26 november komen de foto's online.
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Thu 01 Nov 2012, 16:54 Post subject:
ha...dat gaat weer leuke plaatjes opleveren...een hele goeie! _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Dat is inderdaad een leuke opdracht, want kraaiachtigen zijn lekker fotogeniek. Lekker veel zwart om een mooi achtergrondje bij te bedenken. Leuke opdracht Kamil!
grtz, josephine
Leuke opdracht Kamil. Ze zijn slim, fotogeniek en ondeugend.
Maar lees ook net Michel zijn bericht en dan ga ik natuurlijk voor de Notenkraker. Laat ze maar komen. _________________ Nikon camera's en objectieven.
Posted: Fri 02 Nov 2012, 0:02 Post subject:
De opdracht heb je leuk bedacht, bovendien is de opdracht erg toegankelijk. Stadse setting, in de 'vrije' natuur, in de weilanden, of in een mineur-setting.
Groeten Michiel _________________ http://www.flickr.com/photos/michiel_snijders/
Leuke opdracht, Kamil.
lekker toegankelijk inderdaad.
Eén vraagje:
je spreekt over een kraaiachtige.
is meer dan één ook toegestaan, of een hele groep?
GJ _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Leuke opdracht die morgen 25 nov. al weer eindigt.
groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Worden de opnames vandaag zichtbaar?
groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Posted: Mon 26 Nov 2012, 14:59 Post subject: Maandopdracht
Goede vraag, Nel.
Het is bijna beangstigend stil geworden rond de maandopracht, waar zijn de aankondigingen van laatste dag, de verwachtginsvolle vragen, het gedram om de meedingende foto's?
Of zijn de pieten er met de foto's vandoor gegaan? Kauwen passen bij pieten, baldadig en ondeugend....
Vol verwachting slaat ons hart.....
Monika _________________ Nikon D7200, 300mm+1.4 en nog het een en ander...
Zo, elke foto weer voorzien van een commentaar(tje).
Jammergenoeg niet zoveel inzendingen deze keer, echte birdpixmaandopdrachtvogelfotografen houden toch zelf de sluitingsdatum in gedachten?
Ik denk nog wel even na over de nominaties die ik zal geven.
Leuke diversiteit aan inzendingen deze keer, waarin inderdaad de kauw de hoofdrol speelt.
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Klaar! Het was vreselijk leuk om al die kauwtjes, eksters en kraaien (en roeken) te bekijken, de ene foto nog mooier dan de andere. Uiteindelijk wat genomineerd.
Leuk.
grtz, josephine
Posted: Tue 27 Nov 2012, 1:40 Post subject:
Zojuist heb ik de foto's bekeken, wat gaaf weer. Mijn commentaren volgen nog, het is nu half 2 's nachts.
Wat ik grappig vind, is dat bij de maandopdrachten veel foto's uit dezelfde maand, dezelfde kritiekpunten krijgen. Nu is het voornamelijk een hoog standpunt wat veel foto's kenmerkt. Ook zijn er weinig close-ups nadat kraaiachtigen (met name kauwtjes) dicht bij mensen kunnen wonen. Erg pientere vogels.
met 19 deelnemers en momenteel maximaal 9 commentaren per foto is er nog wel wat "werk" te doen voor de inzenders en andere belangstellenden...
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum