Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Costa Rica

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 30 Oct 2012, 15:07    Post subject: Costa Rica
Over een aantal weken vertrek ik voor een maand naar costa rica om van de mooie natuur te genieten en om naast het genieten een aantal "leuke" plaatjes te schieten.

In me tas om mee te nemen zitten op dit moment:
nikon D7000 + grip
nikon 18-105mm vr
nikon 105mm f/2.8 macro
nikon 70-300 vr
nikon 300mm f/4

nikon 1.4x teleconverter
sb-700 (heb geen softbox)
better beamer
0.6 nd filter
polarizer
Statief + monopod

2* 32gb
2* 8gb
Ipad 64 Gb (+- 55 Gb) voor opslag

Mijn plan is om vooral 's ochtends vroeg en in de late middag te fotograferen en dan de overige tijd zal ik af en toe een foto maken. De reis zal voornamelijk door de regenwouden zijn met als "hoogtepunt" een 4 daags verblijf in een hut midden in cordovado.

Nu is mijn vraag aan mensen die wel eens in de situatie van regenwoud fotografie zijn geweest, zouden jullie nog iets extra's meenemen of juist iets thuis laten?

Hebben jullie verder nog tips en ideeen / must see's?

Heb nog een budget van +- 400 euro om indien nodig aan camera apparatuur uit te geven.

groet,

Richard

Nikon D7000 / Nikkor 18-105 Vr / Nikkor 16-35 F/4,0 / Nikkor 35mm F/1.8 DX / Nikkor 70-200 f/2,8 VR II / Nikkor 105 f/2.8 micro / Nikkor Af-s 300 f/4
Back to top
Reply with quote

Micha Schipper

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 30 Oct 2012, 15:19    Post subject:
Hoi Richard, ik zou voor regenbescherming zorgen voor je spullen. Als ik op reis ga neem ik altijd genoeg geheugen opslag mee. Dus een laptop met een ext harde schijf van 1 TB of zoiets. Voor een fotografie reis neem ik ook een back-up body mee.

Gr van Micha

Bram Quist

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 30 Oct 2012, 15:34    Post subject:
Heb je die 70-300 wel nodig? Scheelt toch weer gewicht. Je hebt al 18-105 en 300F4, dus die lens voegt dan m.i. niet zo veel toe.
Back to top
Reply with quote

Rick Robaard

PostPosted: Tue 30 Oct 2012, 22:46    Post subject:
Ik zou zeker naar San Gerardo de Dota gaan (Savergre lodge) om kolibries en quetzals te fotograferen. Ook een boottocht bij Tortuguero is wat mij betreft een aanrader.
Verder zie je overal wel vogels, dus ik wens je heel veel plezier.
Groet, Rick

Toledo

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 31 Oct 2012, 12:28    Post subject:
Hallo Richard,

Met alle herinneringen die ik heb van CR ga je een mooie reis tegenmoet met als klap op de vuurpijl de '4 daagse' door Corcovado NP!!
Zelf ben ik ook voor 4 weken door dit prachtige land geweest en ook deze '4 daagse' gedaan.
Als tip wil ik je meegeven een goede poncho te kopen en als het nodig is kan je die over al je spullen dragen. Voordeel hiervan is dat je snel bij je (droge) spullen kan komen.
Ook kan je bij schoenenwinkels even vragen of ze van die korrelzakjes (siliconen) over hebben die in de dozen zitten met schoenen of laarzen. Deze had ik onderin mijn fototas zitten.
Verder zou ik rond 17.30 klaar staan voor de prachtige zonsondergangen die je alle dagen hebt, ze zijn kort +/- 20 minuten.
Elke dag je foto's even nakijken op het schermpje en beoordelen welke je zeker kan wissen zodat je genoeg geheugen overhoud.
Probeer ook elke dag de soorten te noteren die je hebt gefotografeerd, dit voorkomt veel naspeurwerk als je weer terug bent.
De 70-300 zou ik wel meenemen omdat je in Corcovado soms verrassend dichtbij sommige dieren (groot en klein) kan komen. Bij sommige lodges kan de 300+1.4 prima werken met de vogels.
In Corcovado, vraag aan de gids of de Puma nog gezien is en of hij je de Bullshark kan laten zien bij de lagune ten noorden van de rangerstation!!
Als je nog meer wil weten over routes of iets dergelijks pb me maar even.
Voor foto's van mijn reis verwijs ik je graag naar mijn website.
Verder wil ik je heel veel plezier toewensen en hoop dat je geniet in deze 'grote dierentuin zonder hekken'

Groet,
André Verlaat

o0oRichard

PostPosted: Sat 03 Nov 2012, 11:09    Post subject:
bedankt iedereen voor de reacties (en de mooie foto's). Heb de laatste kleine dingetjes besteld en nu is het wachten tot we vertrekken.

groet,

richard

Nikon D7000 / Nikkor 18-105 Vr / Nikkor 16-35 F/4,0 / Nikkor 35mm F/1.8 DX / Nikkor 70-200 f/2,8 VR II / Nikkor 105 f/2.8 micro / Nikkor Af-s 300 f/4
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum