Gender: Male Age: 39 Joined: 27 Mar 2006 Posts: 4 Location: apeldoorn
Posted: Mon 27 Mar 2006, 16:50 Post subject: camera voor beginner
Wie kan mij vertellen welke camera ik het beste kan gebruiken bij het foto s maken van vogels? ik ben dus een beginner, maar wil wel een goede
graag berichten!!
gr
JACQUES _________________ ik heb nog geen camera, ik meld me aan om me er in te verdiepen!!
heb goede ervaringen met mensen hier die er veel van af weten!
Posted: Tue 28 Mar 2006, 18:37 Post subject:
ik wil digiscopen, beperkt budget.
kun je daarmee ook fotograferen uit de hand?
met vr
gr _________________ ik heb nog geen camera, ik meld me aan om me er in te verdiepen!!
Gender: Male Age: 48 Joined: 06 Dec 2004 Posts: 2329 Location: Groningen
Posted: Tue 28 Mar 2006, 18:59 Post subject:
Nee, digiscopen houdt in dat je door je telescoop fotografeert. Dit is dus alleen voordeliger als je al een telescoop hebt. Ik kan je hier verder niet echt mee helpen, maar in ieder geval weet ik wel dat je niet uit de hand kunt fotograferen (net zomin als dat je uit de hand door je telescoop kunt kijken).
Posted: Tue 28 Mar 2006, 19:02 Post subject:
dus al deze mensen die foto's plaatsen hebben een telescoop? _________________ ik heb nog geen camera, ik meld me aan om me er in te verdiepen!!
Inderdaad, alle mensen die digiscopen hebben een telescoop.
De overige foto's zullen waarschijnlijk met een spiegelreflexcamera zijn gemaakt.
Zelf fotografeer ik ook met een niet al te duure spiegelreflex en dat bevalt me wel
Groeten,
Ruben _________________ Canon EOS 7D Canon 400 mm 5.6
Posted: Tue 28 Mar 2006, 19:28 Post subject:
Of een (spiegelreflex)camera met een flinke lens.
Ik heb geen van beiden, maar fotografeer door een verrekijker. Dit is vrijwel geen optie, maar mafkezen heb je altijd.
Voor digiscopie heb je dus een compactcamera en een telescoop nodig. Daarnaast ook nog een statief of eventueel een rijstzak mocht je een auto hebben.
Wat zijn de mogelijkheden en de benodigde budgetten:
Ik heb zelf het idee dat je voor digiscopie serieus aan de slag kan vanaf 1500 euro. Dan heb je ook gelijk een telescoop voor het kijken van vogels. Misschien dat anderen die wel alles hebben aangeschaft hier meer over kunnen zeggen.
Voor een spiegelreflex set ben je al snel 2000 euro kwijt om serieus aan de slag te kunnen. (350D of D70 met Sigma 50-500)
Gender: Male Age: 44 Joined: 03 Mar 2006 Posts: 34 Location: Steenwijk
Posted: Tue 28 Mar 2006, 21:54 Post subject:
Ik ben ook een beginner maar ik heb geen set van 2000 euro. Ik heb een vrij eenvoudige spiegelreflex van pentax met een 300 mm lens. Een 300 lens is wel vrij klein om serieus mee te fotograferen. Maar sinds mijn budget ook vrij klein is kan ik even niet anders. Een converter is onderweg. Deze zijn niet zo duur en halen het beeld in dit geval 1.4 x dichterbij. ( vanaf 99 euro) Beter is een grotere lens. Ik denk dat een 500 mm wel aan te raden is. Deze zijn er vanaf 700 euro. Kijk eens op www.fotokonijnenberg.nl. Tegenwoordig zijn de rpijzen van een digitale spiegelreflex aardig aan het dalen. Kijk goed rond want er is erg veel op de markt. _________________ Nikon D7000, Sigma 150-600 C
Pentax K5, Sigma 105 enz
Gender: Male Age: 62 Joined: 21 Jan 2006 Posts: 41 Location: Ter Apel
Posted: Tue 28 Mar 2006, 23:26 Post subject:
Hoi Jaques,
Op dit moment zijn er diverse leuke camera's die je voor weinig geld kunt kopen. Door de komst van de D200 worden de D50 en D70 modellen bij veel winkels goedkoper. Bij mij in Haarlem verkoopt V&D de D50 bij voorbeeld voor 700 euri mét 18-55 en 70-300mm objectief...! Best leuk om mee te beginnen. Nu zal je al snel een andere lens willen hebben als je eenmaal vogels fotografeert maar het is geen slechte start denk ik!
Als je serieus vogels gaat fotograferen raad ik je aan te kijken wat er zoal gebruikt wordt op deze site en te kijken of je budget dat aankan.
Vooral dat laatste is niet onbelangrijk.....
Succes!! _________________ Nikon D300, Nikkor ED 600mm f/5.6, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF, Nikon TC-1.4 E II converter, Manfrotto 680B monopod met 393 kop, scandisk extreme III 4 GB kaart.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum