Gender: Male Age: 51 Joined: 28 Feb 2010 Posts: 258 Location: den haag
Posted: Mon 26 Nov 2012, 15:51 Post subject: Farne eilanden
Beste Birdpixers,
Ik ben nu bijna 4 jaar bezig en na een hoop investeringen in apperatuur, ritjes, schuilhutten, ect, wil ik nu wat meer reizen.
Aankomend jaar wil ik wat korte tripjes naar het buitenland maken. Zoals Helgoland en mijn oog viel op deze, een mini-cruise naar de Farne eilanden voor 175 euro. We maken vanuit Seahouses een vaartocht van 3 uur en gaan ook een uur aan wal.
Dus mijn vragen zijn;
-Geeft mij dit genoeg tijd om de papegaaiduikers tefotograferen? Dat is mijn target van de trip.
-Wat voor (zang)vogels kan ik in Seahouses verwachten, rond half/eind Mei?
-Of zeggen jullie, dat kun je beter niet of anders doen?
Ik zie graag, jullie reacties tegemoed.
Met vriendelijke groeten,
Marco _________________ Canon dingetjes.
Gender: Male Age: 54 Joined: 01 Jun 2009 Posts: 26 Location: Flevoland
Posted: Mon 26 Nov 2012, 16:00 Post subject:
Hoi Marco,
De prijs is aantrekkelijk maar ik zou deze manier zeker afraden. 1 Vaartochtje van 3 uren en 1 uur op het eiland is verre van voldoende. Je zal toch eerst moeten kennis maken met de situatie om mooie foto's te maken.
Zelf ben ik al diverse malen geweest en huur meestal een huisje in Seahouses (of omgeving) en blijf meerdere dagen. De boottripjes (All Day Trip bij Billy Seal) boek ik van te voren. Je bent erg afhankelijk van het weer, bij slecht weer kan je de eilanden helemaal niet op.
Daarnaast is de wind erg belangrijk voor vliegende/landende papagaaiduikers en hoe jij ze op de plaat kan zetten.
Ik zou je zeker aanraden om wat langer te blijven (min. 3 dagen buiten de reistijd).
Succes met je reis. Mocht je nog vragen hebben....
Gender: Male Age: 51 Joined: 28 Feb 2010 Posts: 258 Location: den haag
Posted: Mon 26 Nov 2012, 16:48 Post subject:
Dank je, Anton.
Dus je zou toch geluk kunnen hebben, als de elementen meewerken?
Het fotograferen, maak ik mij niet zo druk over. Als er een zeldzame soort voor je zit, moet je ook snel zijn in je beslisingen, qua belichting, compo, enz.
Ook voer ik deze hobby alleen uit, en dan wordt een huisje/bungelow wel heel kostbaar. Mischien kan ik nu wat orieenteren, voor 2014?
Maar zitten er ook leuke zangvogels?
Gender: Male Age: 59 Joined: 11 Aug 2003 Posts: 886 Location: Hof van Twente
Posted: Mon 26 Nov 2012, 18:01 Post subject:
het klinkt allemaal mooi Marco maar ik zou het inderdaad niet doen. Als je gaat doe het dan goed. Ik organiseer er al jaren reizen naar toe (toch ook komend jaar weer), in combinatie met Bass Rock, en de ervaring leert dat je compleet overdonderd wordt door de hoeveelheid vogels. (als je inderdaad die dag geluk hebt dat je kunt gaan) Op de eerste dag worden dan ook zelden de beste foto's gemaakt. En een uur op het eiland is kort; heel erg kort en domweg onmogelijk voor een fotograaf. In dat opzicht zou ik die prijs wel erg hoog vinden. _________________ Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Hoi Marco,
Ik was er lang geleden en ook maar een paar uur met een Billy Seal-uitstapje.
Er zitten naar mijn idee alleen zeevogels op zwart-grijze rotsen, prachtige plek.
Er broedden toen Drieteenmeeuwen (zie http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=298912), Kuifaalscholvers, Zeekoeten, Alken, Papduikers, Noordse sterns, Visdieven.
Ik herinner me geen zangvogels. Wel Eiders gezien, en zeehonden.
Zeer de moeite waard, maar een langer verblijf is zeker aan te bevelen. Anders ga je met spijt in je lijf weg daar.
gr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum