Beste lezer (mede-vogelaar),
Ik hoop dat het niet ongepast is om hier iets over te plaatsen op dit forum maar aangezien het gewoon een vraag is aan mensen probeer ik het.
Ik ben van plan om misschien vogelreizen te organiseren naar Griekenland (ben zelf half-Griek half-Nederlander), en ik wou graag willen horen of mensen daar interesse in zouden tonen om mij een beeld te geven van of dit een realiseerbare missie zou kunnen zijn. Mijn doel zou dan de Delta's van de Axios en de Aliakmonas zijn (in de buurt van Thessaloniki) en de uitmonding van de Loudias en de Gallikos die alle vier vrij dicht bij mekaar gelegen zijn. Daarnaast zou er ook nog de mogelijkheid voor berggebieden zijn in de weide omgeving en het bekende meer van Kerkini.
Ik ben nog maar 20 jaar oud maar ik heb mijn hele middelbare schooltijd in Griekenland gedaan (3de jaars student Ecologie nu te Groningen) en ben zelfs opzichter geweest van de Delta van de Axios (voor Vogels).
Dit zou in de zomerperiodes (eind Augustus om ook trek mee te pakken gebeuren).
Voor mensen uit Nederland is er van alles te zien qua Vogels en om er een paar op te noemen zijn waarnemingen zoals de volgende vrij makkelijk: Kroeskoppelikaan, Roze Pelikaan (iets lastiger), Dwergaalscholver, alle Europese Reiger-soorten, Flamingo's (meer van Kerkini), Zwarte Ibis, Witoogeend (meer van Agras voornamelijk), Vale gier, Schreeuwarend (kan lastig zijn), Slangenarend (te veel om te tellen), Arendbuizerd, Kleine Torenvalk (is wel buiten route die ik beschreven heb), Lannervalk (in de bergen), Klein Waterhoen (verschilt per jaar), Steltkluut, Griel, Vorkstaartplevier, Sporenkievit (hopelijk weer met juveniele), Kleine Strandloper, zal deze lijst nog even afmaken voor de geintereseerden.
Ik ben benieuwd naar de reacties ^^.