Posted: Sat 15 Dec 2012, 18:44 Post subject: Lenskap 300mm f2.8 (ET-120)
Ik had een vraagje.
Zijn deze lenskappen ergens voor een rendabele prijs te vinden.
Ik ben dus vandaag bij een winkel wezen kijken voor een gebruikte Canon 300mm 2.8 voor een erg leuke prijs.
Ik wist dat de hardcase er niet bij zou zijn maar daar wist ik wel een oplossing voor,voor de rest zou die compleet zijn.
Ik vandaag wezen kijken en het eerste wat mij opviel was dat er geen zonnekap bij zat. De mensen die hierover gaan zijn er maandag en misschien dat die ergens anders licht maar als dat niet zo is waar krijg ik deze voor een aannemelijke prijs.
Toen ik thuis kwam:
Ben wezen kijken op het internet maar hij is te verkrijgen voor rond de 400euro ik vind dat een bult geld!!!!
Ik dacht misschien als die nog te verkrijgen is dat het misschien 200 euro zou zijn en dat ik dat misschien van de prijs af kan maar....
400euro is wel erg veel denk ik.
De prijs waarvoor ik die kan krijgen + de prijs van een nieuwe zonnekap is dan weer een stuk minder aantrekkelijk.
De vraag is,Is deze nog ergens te krijgen??? _________________ CANON
www.boukeatema.com
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Sat 15 Dec 2012, 19:28 Post subject:
Zonnekappen voor dit soort lenzen zijn inderdaad erg duur. Misschien dat je iets kunt doen met een PVC pijp?
Andere opmerking: is het een 300mm f/2.8L lens zonder IS?
Hou er rekening mee dat deze lenzen, in ieder geval in Nederland, niet meer zijn te repareren! Misschien nog in de VS, maar ben er bang voor. Ik zou zeker nog even goed nadenken voor je de lens koopt.
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Het is in dit geval geen canon zonder IS ,daar was ik eerst wel bang voor toen ik die prijs zag.
Maar na het telefoontje en uiteindelijk zelf hebben gekeken was het de Canon eerste versie met IS.
Zou er iemand zijn die misschien een tweede hands heeft liggen?
Vind het opzich al vreemd het idee om een tweede hands lens met zn gebruikssporen met een spiksplinter nieuwe zonnekap.
Die softhood is nog niet zo verkeerd!
Ik ben zelf ook al wezen kijken hoe en wat andere opties.
Ben veel "making your own lens hood"s tegen gekomen, leek me ook wel grappig om zo iets te maken.
Ik hoop liever dat iemand dan nog een 2dehands heeft liggen.
Dank je Ruud
P.S. trouwens ik denk niet dat die kartonnen lenskap het goed uit houd in dit weer _________________ CANON
www.boukeatema.com
Het probleem is opgelost!!
Toen ze de lens van de ene winkel naar de andere hadden gestuurd bleek het dus dat ze de kap hadden achtergelaten.
De reden daarvoor was dat ze een schroefje misten.
Het vreemde dat ze niets hadden laten weten pas toen ik met ze gebeld had.
Prima dat is dus opgelost. Het was eigenlijk al opgelost omdat ik in contact was gekomen met iemand die had voor een goede prijs nog een kap liggen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum