Wat een mooie foto's zaten erbij! Genieten was het en proberen om nauwkeurig te kijken voor het commentaar. Ik heb ze niet allemaal becommentarieerd (wauw, schrijf je dat zo?), soms heb je gewoon niets te zeggen...., maar de meeste wel. Mij viel op, dat de sneeuw (witbalans/kleurtemperatuur) heel verschillend werd benadert. Een stuk smaak komt dan ook om de hoek kijken.
Fijne dooizondag nog allemaal!
Monika _________________ Nikon D7200, 300mm+1.4 en nog het een en ander...
Gender: Male Age: 59 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Tue 29 Jan 2013, 15:34 Post subject:
HERINNERING: Alleen vandaag en morgen (29 & 30 januari) kunnen de foto's van de maandopdracht nog worden voorzien van commentaren en nominaties. Vooral het aantal gegeven nominaties loopt nog wat achter. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Gender: Male Age: 59 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Wed 30 Jan 2013, 10:13 Post subject:
LAATSTE HERINNERING: Vandaag (30 januari) is de laatste dag dat de foto's voor de maandopdracht van december/januari in competitieverband kunnen worden genomineerd. Natuurlijk kunnen er ook nog commentaren worden geschreven!
Morgen in de loop van de dag wordt de uitslag bekend gemaakt. _________________ Zie voor veel meer foto's:
Ruim 50 inzendingen. Nog niet de helft heeft commentaren geschreven. Het is een klus... Er is nog even tijd!
groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Gender: Male Age: 42 Joined: 13 Dec 2009 Posts: 103 Location: Hallum
Posted: Thu 31 Jan 2013, 7:55 Post subject:
Helaas heb ik momenteel maar erg weinig tijd (ook voor commentaren), ik heb dan ook geen foto ingezonden. Wel ontzettend leuk om ze allemaal te bekijken, er springen er voor mij drie foto's uit.
(ik hoop dat mijn zojuist gegeven nominaties nog meetellen)
Groet, Johannes _________________ Canon eos 7D, 50D, Canon EF 300mm f/4.0 L IS
Jan gefeliciteerd met de overwinning aan jou de eer een nieuwe opdracht te bedenken. Ook applaus voor Roland en Bert en aan iedereen die heeft meegedaan. Binnenkort worden de nominaties zichtbaar gemaakt. _________________ Zie voor veel meer foto's:
Een prachtige winnaar, ook 2 en 3 van harte. Er zaten weer prachtige platen bij en voor mij niet onbelangrijk, mooie leermomenten voor ondergetekende.
Gr. Frits _________________ Nikon
Jan, Frans en Bert van harte met de overwinning.
Goed gedaan! Ik vond het nog een behoorlijk lastige opdracht, want wilde niet met het standaard sneeuwplaatje komen. En het is ook niet echt een fijne ondergrond om met de buik op te gaan liggen.
Toch zijn er veel dapperen geweest, en mooie inzendingen. En dan hoop ik natuurlijk weer dat Jan een niet al te lastige opdracht voor ons verzint...
grtz, josephine
Gender: Male Age: 67 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 5542 Location: Den Haag
Posted: Thu 31 Jan 2013, 11:01 Post subject:
Alle winnaars gefeliciteerd. Al weer de vierde keer dan Jan wint (als mijn geheugen en de gegevens op de site me niet in de steek laten). En natuurlijk zaten er geen onterechte winnaars tussen, want het zijn stuk voor stuk prima foto's.
Groeten, Leo
Proficiat Jan en Roland!
En iedereen bedankt voor de nominaties en commentaren bij m’n goudvink!
Ik ben zelf jammer genoeg niet aan alle foto’s toegekomen met m’n commentaren. Dacht er domweg te laat aan, en het waren er natuurlijk wat meer dan gewoonlijk. Nog wel 2/3 kunnen doen dacht ik, excuses aan de andere 1/3.
Posted: Thu 31 Jan 2013, 18:05 Post subject:
Iedereen op het erepodium van harte gefeliciteerd!
@d _________________ Canon EOS 20D (2005) én Canon EOS 40D (2007) én Canon EOS 50D (september 2010). Canon 300 mm. F4 IS lens en Canon 1.4 converter.
Sinds 10 december 2005 Canon EF 500 mm. F4 L IS USM. Snelkoppeling Novoflex Miniconnect Profi-set.
Manfrotto 681B eenpoot.
Iedereen van harte gefeliciteerd. Allen bedankt voor het geven van commentaren en feedback en het krijgen van een nominatie. Ik vind het een uitdaging om mee te doen. En leer ervan.
Groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Gender: Male Age: 76 Joined: 24 Apr 2012 Posts: 2 Location: Egmond aan zee
Posted: Thu 31 Jan 2013, 20:50 Post subject: Maandopdracht
Allereerst de complimenten voor de eerste drie . Stuk voor stuk prachtige winterplaten. Wel heb ik mij gestoord aan het klakkeloos veroordelen van iets , namelijk het vermeende voeren van de Vlaamse gaai die ik in duin gefotografeerd heb. Ik fotografeer nooit uit een schuilhut, mobiel of vast. Ik zoek de vogels op in hun eigen omgeving. Het gebied waar ik veel fotografeer is een beschermd zeedorpenlandschap, nu zullen de meeste van jullie waarschijnlijk niet weten wat dat inhoud, het is dus een landschap waar duinen bossen afgewisseld worden door een stuk of driehonderd duinlandjes, stukjes landbouwgrond van zo'n 100 vierkante meters. Volkstuintjes als het ware maar dan verspreid liggende over een tiental vierkante kilometers. Dat sommige van die gebruikers een vogelkooitje hebben staan op hun tuintje verklaart wellicht het voedsel dat de gaai in zijn bek had. Maar op dan mij meteen te veroordelen dat ik ten bate van een foto voer aanbied vind ik triest. Ik twijfel ook wel eens aan de betrouwbaarheid van sommige foto's op dat gebied maar zal dat nooit ventileren als ik geen waterdicht bewijs heb dat het zo is. Nogmaals jammer dat sommige dat wel gedaan hebben zonder verder naar de kwaliteit, slecht of goed, van de foto te letten. Jammer, jammer, jammer. Groeten Roland stam _________________ Canon 7D.
Ook ik wil bij deze de winnaars feliciteren! Ik heb de afgelopen dagen een hoop opgestoken over het nabewerken van foto's. Ik ben benieuwd naar de volgende opdracht, hopelijk kan ik er iets origineels van maken. Ik zal dan proberen om beter mijn best te doen op het leveren van commentaar, dat heb ik nu eigenlijk te weinig geleverd. Ik wil iedereen bedanken van het commentaar voorzien op mijn foto.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum