Gender: Male Age: 31 Joined: 21 Dec 2009 Posts: 1 Location: Haaksbergen
Posted: Wed 20 Mar 2013, 13:57 Post subject: 3 Maand naar Nieuw Zeeland. Wat neem ik mee?
Hallo,
Over een maand vertrek ik voor 3 maand naar Nieuw Zeeland.
Natuurlijk gaat mijn camera mee. Maar nu zoek ik nog een goede allround lens voor sony, want om nou al mijn lenzen meet te slepen..
Ik zat zelf te denken aan de Tamron 18-270.
Is dit een goed objectief? of zijn er nog andere ideeën of tips?
Groeten, Luuk
Last edited by Luuk Asbreuk on Wed 20 Mar 2013, 16:06; edited 1 time in total
Gender: Male Age: 41 Joined: 07 Nov 2006 Posts: 802 Location: Noardbergum
Posted: Wed 20 Mar 2013, 16:34 Post subject:
Zeg je nou echt: om nou al mijn lenzen mee te slepen?
Waaaat?? Je gaat 3 maand naar nieuw zeeland dus juist dan moet je al je lenzen meeslepen,das toch een unieke kans om daar zolang te verblijven. _________________ Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl
Gender: Male Age: 55 Joined: 13 Aug 2004 Posts: 406 Location: Enschede
Posted: Wed 20 Mar 2013, 22:32 Post subject:
Buitenkans.
In die 3 maand kom je er echt wel aan toe om dingen te zien die lang niet iedereen ziet.
T-shirts kun je daar wel kopen, meenemen dat glas.
Pakken die kans ! _________________ http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Manfrotto Monopod(s) | Benro tripod
Hoi Luuk,
Ik ben zelf een paar maal naar NZ geweest en heb vrijwel alleen maar gefotografeerd met 70-300 mm. Uiteraard had ik af en toe meer mm willen hebben, maar dat gemis moet je afzetten tegen het gemak van lichtbepakt te voet rondzwerven. Iets wat in NZ overal heel goed kan.
Het prettige van veel endemische vogels in NZ is dat ze niet zo schuw zijn en dan kom je met 300 mm vaak nog een heel eind.
Een uitstapje dat je zeker niet mag missen is vanuit Kaikoura de oceaan op voor albatrossen. Daar zul je aan 300mm meestal teveel hebben.
Bird hides heb ik niet gezien, voorzover ik me kan herinneren, en vanuit de auto is lastig met het beperkte wegennet van NZ.
Iets optimaler lijkt me een 80-400. Maar Nikon heeft die niet met snelle autofocus en VR. Ik blijf hopen op een opvolger.
Wellicht is er wel zoiets van Tamron of Sigma voor jouw camera.
En dan een 18-70 erbij.
Heel veel plezier in dat fantastische land! _________________ Nikon
Ik ben net zelf terug uit Nieuw Zeeland (vandaar geen foto's en commentaren van mij de laatste maand).
Ik heb gewoon mijn 500 mm meegenomen en heb daar absoluut geen spijt van gehad. Die was prima inzetbaar voor onder andere de Albatrossen, de pinguïns en meeuwen.
Daarnaast had ik mijn 28-300 bij me en een extra body.
Het was overigens erg leuk, mooi en rustgevend daar.
Heel erg veel plezier daar!
En als je nog wat tips wilt hebben over locaties dan help ik je graag.
Helder zicht!
Wim _________________ Nikon D 810. Nikkor 80-400 mm; Nikkor 500 mm 4.0; Nikkor 20 mm. www.wimpics.com
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum