Posted: Thu 09 May 2013, 9:57 Post subject: [Nikon] Teleconverters & de Sigma EX 500mm DG 4.5
Hoi, ik sta op het punt om de bovengenoemde lens te kopen: Sigma EX 500mm 4.5
Alleen is het voor mij onduidelijk of hier teleconverters op werken.
Volgens sigma werken de eigen teleconverters niet maar volgens diverse bronnen op het internet de kenko's, tamrons en soligors wel.
Er is veel info over te vinden voor canon maar voor nikon eigenlijk niet.
Is er misschien iemand hier die deze lens gebruikt op Nikon en ervaring heeft met teleconverters icm deze lens?
Ik beschik zelf over een Nikon D700 en een Soligor AF 1.7x DG teleconverter.
Gender: Male Age: 47 Joined: 23 Jan 2013 Posts: 28 Location: glane
Posted: Thu 09 May 2013, 10:00 Post subject:
geen persoonlijke ervaring maar heb veel gesprekken gevolgt waarin keer op keer naar voren kwam dat deze lens niet goed omgaat met een converter..( groot scherpteverlies) _________________ http://martijnbunte.weebly.com/
geen persoonlijke ervaring maar heb veel gesprekken gevolgt waarin keer op keer naar voren kwam dat deze lens niet goed omgaat met een converter..( groot scherpteverlies)
Bedankt voor de info, het gaat mij niet zozeer om scherpteverlies maar juist het behoud van AF icm Nikon.
Als je nog even verder zoekt op internet, lees je dat de autofocus het laat afweten of erg traag wordt.
Mijn ervaring met Sigma is niet onverdeeld positief. Je levert hoe dan ook scherpte in, en dat lijkt mij voor het fotograferen (van vogels) toch een essentieel gegeven. Er is in ieder geval genoeg te vinden op het internet.
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum