Posted: Tue 21 May 2013, 17:23 Post subject: Ben opzoek naar een "allround canon lens"!!
Wat de titel al zegt ben ik opzoek naar een allround Liefst Canon lens.
Ik heb een Sigma 17-35, een Canon 50 f1.4 en een Sigma 105 F2.8 macro en natuurlijk een telelens maar dat is niet het relevant.
Ik ben erachter gekomen dat ik de Sigma 105 niet gebruik en wilde deze vervangen door een zoomlens zodat ik mn 50mm ook kwijt kan.
De 50 mm is voor mij de beste lens ooit maar ik neem zo teveel spullen mee en als reis gezelschap vind ik een zoom praktischer.
Het liefst kijk ik naar een Canon lens maar misschien zijn er andere merken die ik niet weet en toch een goeie kwaliteit hebben.
Het enige wat ik wel een geschikte vond is de 24-105 van Canon. groot bereik en goede kwaliteit. Ook zag ik de 24-70 maar heb liever iets meer bereik.
Heeft iemand nog goeie raad voor deze "situatie "!!!
Posted: Tue 21 May 2013, 18:02 Post subject:
De 24-70 vind ik net te groot/zwaar voor een prettige reislens. Het is een lompe baksteen. Niet dat de 24-105 een compacte vedergewicht is, maar het kan wellicht doorslaggevend zijn.
Met de 24/105 heb ik geen gebruikservaring.
De 24-70 f 2.8 van Canon is wel de beste en de schepste. Nieuw is deze lens wel erg duur (ruim 1900 euro). Een goede gebruikte zit zo rond de 800,- tot 1000,- euro. Je hebt dan wel een top lens waar je lang plezier van zal hebben. _________________ Nikon
Sony
Leica
Gitzo
Gender: Male Age: 70 Joined: 20 Mar 2010 Posts: 5 Location: Haren
Posted: Wed 22 May 2013, 6:26 Post subject:
Welke lens wordt natuurlijk ook bepaald met welk doel deze gebruikt gaat worden. Ik heb de beschikking over de Canons 17-40mm f4.0 en 24-105mm f4.0. Gebruik meestal de laatste; meer mogelijkheden en toch zeer goede kwaliteit. Neem daarnaast de 50mm f1.4 mee voor slechte lichtomstandigheden. De derde lens is dan de 300mm f4.0. Dan kun je in vrijwel omstandigheden uit de voeten (stad, natuur). Wel alles op een FF camera (dat maakt ook nog uit - 24mm is 24mm). _________________ Canon Bodies en lenzen
Bedankt voor jullie antwoorden!!
Misschien had ik het doel van de lens meer moeten benaderen?
Ik ben nogal eens onderweg, kom net uit Taiwan, vlieg volgende week naar Korea voor 2 weken, daarna naar Amerika...enz.
Ik heb altijd mn camera spullen mee, dus heb ik een rugtas met deze lenzen maar ook mn 300mm 2.8.
Ik zit meer qua fotografie bij de vogels, want ik heb mn culturele fotos wel gemaakt deze jaren met reizen. Dus haal ik meer plezier uit de fotos van dieren.
Maar af en toe ga ik of we op pad voor een tripje naar de stad ofzo.
en dan heb ik toch liever een lens die ik vast op mn body heb zitten om dan niet teveel mee te zeulen.
Want als ik vlieg neem ik 1 camera tas mee.
Waarmee ik schiet is dan ook een canon 1d3 dus niet FF.
Daarom had ik oog op die 24-105. er is dan ook een 28-135 maar zonder fulframe mis je dan behoorlijk wat mm.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum