Gender: Male Age: 29 Joined: 31 Oct 2012 Posts: 12 Location: Eernegem
Posted: Mon 24 Jun 2013, 14:29 Post subject: Canon EF 1.4 Extender II of III ?
Ik sta op het punt om een Canon 300mm f4 IS USM aan te kopen. Ik wil graag nog wat extra millimeters aan wil daarom een extender aan mijn apparatuur toevoegen. Nu zijn er 2 extenders die ik kan kopen. De II versie en de III versie. Er is nog al wat prijsverschil tussen de twee (+-250 euro), en mijn vraag is of het de moeite waard is om die 250 euro extra te betalen voor de III-versie. De II-versie is ook niet meer overal verkrijgbaar heb ik ontdekt. Wat zou het beste optie zijn om de Image Quality en Autofocus zoveel mogelijk te behouden?
Gender: Male Age: 55 Joined: 22 Jan 2006 Posts: 983 Location: Zuid Holland
Posted: Mon 24 Jun 2013, 14:54 Post subject:
Sam, de type III converters hebben alleen maar zin op de nieuwste superteles. Mocht je daar ooit op over willen gaan, dan is het zinvol om een type III converter te kopen, anders is een gebruikte type II veel voordeliger.
Gender: Male Age: 29 Joined: 31 Oct 2012 Posts: 12 Location: Eernegem
Posted: Mon 24 Jun 2013, 15:34 Post subject:
Dank voor het antwoord. Dan ga ik voor de II-versie, maar het probleem is dat ik niet echt meteen een winkel vindt waar ze deze extender nog verkopen. Weet jij toevallig een winkel (online) waar ze deze wel nog verkopen?
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum