Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Canon eos 7d + Canon EF500/4.5L + Kenko 1.4 teleplus pro 300

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 29 Jun 2013, 13:46    Post subject: Canon eos 7d + Canon EF500/4.5L + Kenko 1.4 teleplus pro 300
Heeft iemand ervaring met deze combinatie? Ik weet dat de Canon 1.4x extender het niet gaat doen, maar ook dat de Kenko converter optisch heel goed is en vaak wel werkt.
(zie http://www.traumflieger.de/desktop/telekonverter/konvertertest2_teil2.php)

Alle commentaar en tips welkom.

Groet,

Cor
Back to top
Reply with quote

Digihop
Guest

PostPosted: Sun 30 Jun 2013, 0:41    Post subject:
Klopt deze behoudt wel de autofocus. Dus het werkt wel. Wat ik zeker zou doen is deze combinatie laten kalibreren cq afstellen middels de microadjustment. Je kan het ook zelf doen maar volgens mij kost een paar tientjes ofzo bij een zaak als Calumet of misschien Konijnenberg ook wel. Die hebben de spullen en laten je ook zien wat ze doen en je ziet de verbetering.
Back to top
Reply with quote

cor@birds

PostPosted: Sun 30 Jun 2013, 10:33    Post subject:
Ik heb het bij een verkoper geprobeerd, maar AF deed niets. Ik had op basis van info op het internet wel verwacht dat AF zou werken. Ik heb geen DG of DGX versie van de converter. Kan dat het probleem zijn? Ik heb nu ook geüpgrade naar firmware versie 2.04 van de 7D (zat nog op 1.03). Zou dit kunnen helpen? Of wordt het contacten aftapen?
Back to top
Reply with quote

LaurentS

PostPosted: Sun 30 Jun 2013, 18:27    Post subject:
cor@birds wrote:
Ik heb het bij een verkoper geprobeerd, maar AF deed niets. Ik had op basis van info op het internet wel verwacht dat AF zou werken. Ik heb geen DG of DGX versie van de converter. Kan dat het probleem zijn? Ik heb nu ook geüpgrade naar firmware versie 2.04 van de 7D (zat nog op 1.03). Zou dit kunnen helpen? Of wordt het contacten aftapen?

Je moet de DGX versie gebruiken, dan zou het normaal gezien moeten werken. De gewone DG versie, geeft de info wel door waardoor je geen AF meer hebt.
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum